Досвідчені рекрутери часто повторюють: пошук роботи - це теж робота. Підходити до цього процесу потрібно, по-перше, системно, по-друге, усвідомлено. Можна роками чекати роботи мрії, склавши руки. Інший варіант - за тиждень отримати оффер від роботодавця, якщо слідувати простим, але важливим рекомендаціям. І робота у Рівному вам гарантовано знайдеться.
Визначаємося з метою
Мета - це шукана вакансія. Розпишіть по пунктах, яку роботу вам би хотілося знайти: профобластей, спеціалізація, рівень позиції, бажана заробітна плата, віддаленість місця роботи від будинку і т.п. Розставте пріоритети, наприклад, для вас важливо працювати в IT-компанії, але час, проведений в дорозі до офісу, не принципово. Або, скажімо, ви готові піти на зниження зарплатної планки, якщо випаде можливість вирішувати цікаві завдання. З таких нюансів складеться образ вашого ідеального роботодавця, головне, щоб він не переріс реальність.
Вивчаємо ринок праці
Розуміння конкурентного середовища, попиту з боку роботодавців, середнього рівня заробітних плат, «портрета» цільової аудиторії дає кандидату певні переваги при пошуку роботи. Якщо здобувач бачить, що рівень конкуренції в його професійній області вийшов за межі норми, він повинен вигідно виділятися на тлі інших кандидатів.
Складаємо резюме
Головне - структура, лаконічність, досягнення в цифрах і фактах, ділове фото, відсутність орфографічних і стильових помилок.
Вибираємо канали пошуку
Чим вони різноманітніші, тим вище шанси скоротити термін пошуку роботи. Основні канали:
• Родичі, знайомі, друзі - нехай всі знають, що ви шукаєте роботу мрії, кому-то можна відправити своє резюме, у кого-то поцікавитися про наявність вільних вакансій або уточнити про практику реферальних програм в компанії.
• Дошка оголошень - знову ж таки, не зупиняйте свій вибір на єдиному job-сайті, розмістіть резюме на двох-трьох найпопулярніших порталах з пошуку роботи в вашому регіоні і активно відгукуйтеся на вподобані вакансії.
• Соціальні мережі - поділіться резюме на своїй сторінці, підпишіться на кар'єрні групи і сторінки, активно беріть участь в обговоренні тем у вашій професійній області, просувайте свій особистий бренд експерта. Не потрібно боятися рішучих дій, в кінці кінців, більшість роботодавців сьогодні зацікавлені в залученні кандидатів з активною життєвою позицією.
• Кар'єрні сайти компаній - багато компаній публікують вакансії на корпоративному сайті у відповідному розділі «Кар'єра».
• Професійні спільноти - дізнайтеся, чи є в регіоні активні професійні спільноти, познайомтеся з тими, хто їх очолює, відвідуйте заходи, знайомтеся з колегами по цеху, самі почніть зустрічі, діліться корисним контентом і всіляко зміцнюйте професійні зв'язки.
• Месенджери - є канали в Telegram і Viber, які кожен день публікують актуальні вакансії, наприклад, «Робота для хороших людей» або «Ми вам передзвонимо», Google допоможе визначитися і вибрати потрібні.
• Газети - в цілому, цей канал пошуку вже застарів, але для працівників певних спеціалізацій він може бути ефективний;
• Біржа праці.
Відгукується на вакансії
Не чекайте, поки роботодавці оцінять ваші сильні сторони в резюме, відгукуйтеся на цікаві пропозиції про роботу самі, і не впадайте у відчай, якщо рекрутери не поспішають переглядати ваше резюме або відмовляють. Чим більше спроб ви зробите, тим вище шанси в результаті отримати запрошення на довгоочікуване співбесіду.
Пишемо супровідний лист
Сьогодні це невід'ємна частина комунікації з потенційним роботодавцем. Супровідний лист - діловий документ, який повинен складатися за всіма правилами ділового листування. Є чимало прикладів, коли добре складений лист згладжувало всі недоліки резюме. Як і у будь-якого документа, у нього є своя структура:
• Привітання. Простого «Здрастуйте!» буде цілком достатньо.
• Чому ви підходите на цю вакансію. Ваше завдання - підкреслити відповідність свого досвіду, знань і навичок вимогам роботодавця і відповісти на два простих питання: яку користь принесете компанії на цій позиції, і чому роботодавець повинен вибрати саме вас.
• Чому ви хочете працювати в цій компанії. Це питання не має на увазі шаблонного відповіді, використовуйте максимально корисну інформацію про роботодавця, яку знайдете на корпоративному сайті і в Мережі.
Готуємося до співбесід
Ви повинні сформулювати відповіді на найпоширеніші питання рекрутерів (ваші сильні і слабкі сторони, чому ви шукаєте роботу, чому цікава ця вакансія / компанія, чи розглядаєте ви пропозиції від інших роботодавців, бажаний рівень зарплати, ваші досягнення, ким бачите себе через 5-10 років), продумати розповідь про себе. Якщо вакансія передбачає тестове завдання або тестування, важливо створити комфортну атмосферу, щоб вас нічого не відволікало. Перед тестуванням краще потренуватися.
Чи не відступаємо
В середньому кандидат витрачає на пошуки роботи від 3 до 6 місяців. Однак, з огляду на різницю кар'єрних траєкторій, у одних цей процес може займати кілька тижнів, а у інших - рік. Як би там не було, пам'ятаєте: позитивний настрій і віра в себе - це два кити, на яких варто спиратися в будь-який незрозумілій ситуації.