Як стають "неблагонадійними" клієнтами

1651 0

Ми у соцмережах:

Як стають

Борги вкладників перед банками за несплачені кредити існували завжди. А останнім часом несумлінних платників стало більше. Рівняни заборгували банкам на 125 мільйонів гривень більше, ніж торік. У багатьох — складні життєві ситуації, здебільшого викликані нестабільністю на фінансовому ринку, коливанням курсу валют.

400_0-daet-li-sberbank-kredit-doverie-ip Іван Чух, начальник управління Національного банку України в Рівненській області:

— За звітними даними станом на 1 жовтня порівняно з відповідною датою минулого року заборгованість населення з кредитів перед банківськими установами області зросла на 125 мільйонів гривень. При цьому заборгованість за кредитами в національній валюті зменшилася на 27 мільйонів гривень, а в іноземній — збільшилася на 151 мільйон. Враховуючи значну питому вагу (52%) кредитів у іноземній валюті, зростання заборгованості відбулося за рахунок курсових коливань.
Як нерідко вирішуються відносин між банком і так званим "неблагонадійним" позичальником, ілюструє ця ситуація. Людмила Трофимчук, рівнянка:
— Нашій родині потрібні були гроші на лікування свекра. Вирішили взяти їх у кредит. За ним звернулися до відділення ПриватБанку. В банку нам запропонували карткову позику і пояснили, що щомісяця потрібно вносити по 400 гривень, але нічого не сказали про відсотки. Не пояснили і те, що кошти необхідно лише вносити на рахунок і не знімати їх. Коли ж поцікавилися залишком кредиту, виявилося, що погашуємо тільки відсотки — так переплатили за півроку 2000 гривень. Тепер не тільки маємо заборгованість перед банком, а й чуємо постійні погрози в свій бік. Працівники банку вже приїжджали до нас додому — сказали, що викинуть на вулицю. А ще повісили на дверях плакат із вимогою погасити кредит і зіпсували двері. Я не відмовляюся платити, але і в банку повинні пояснювати людям умови кредитування.
Андрій Хмельник, керівник регіонального прес-офісу ПриватБанку:
— Пані Трофимчук порушила умови договору користування банківським продуктом, а саме карткою "Універсальною". Вона отримала картку та здійснювала операції по ній з 2011 року. Порушень у правилах користування та строках погашення за даний період не було. Зауважень та звернень у банк про відсутність роз'яснень умов надання послуг теж не було. Та навесні цього року вона припинила внесення обов'язкових щомісячних платежів. Згідно з правилами користування кредитом, з даного періоду їй розпочато нарахування пені та штрафу. Ми маємо справу з неблагонадійним клієнтом, який шукає причини уникнення відповідальності. До клієнта неодноразово зверталися працівники банку з пропозицією вирішити проблемне питання та надавали можливість реструктиризації боргу. Однак на контакт п.Людмила не побажала виходити.
Анастасія АДАМЧУК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також