Ще минулого року Міністерство економічного розвитку та торгівлі анонсувало, що невдовзі у магазинах та кафе не буде Книги скарг та пропозицій.
Як повідомляє прес-служба Мінекономрозвитку, Книгу відгуків та пропозицій запроваджено ще в Радянському Союзі, і на той час вона була майже єдиним засобом контролю за підприємствами, установами та організаціями, які надавали послуги громадянам.
Зараз Книга відгуків та пропозицій не є дієвим інструментом для захисту прав та вводить споживачів в оману. Споживачі сподіваються, що їхні записи можуть сприяти відновленню порушених прав, але на практиці це не працює, адже власники бізнесу часто не перевіряють книгу. З прийняттям Закону України «Про звернення громадян» доцільніше спрямовувати особисті електронні чи письмові звернення бізнесу, на які компанії зобов’язані відповідати у встановлений законодавством термін, – йдеться у повідомлені.
Заступниця начальника Управління Держпродспоживслужби Оксана Немкович розповідає, куди рівнянам поскаржитися якщо відмінять Книгу скарг:
Кожна людина може написали скаргу та надіслати її рекомендованим листом власнику закладу, аби підтвердити своє звернення. Якщо звернення протягом визначеного часу не буде виконано, тобі варто звертатися в Управління Держспоживслужби за захистом своїх прав.
Начальник управління Володимир Лазарчук додає:
Коли відмінять Книгу скарг та пропозицій, то роботі в працівників Держспоживслужби побільшає. Бо всі скарги будуть йти на управління.