Ярослав Ковальчук: «Якби інспектори ДАІ були токарями, вони могли б мати план»

3089 0

Ми у соцмережах:

Ярослав Ковальчук: «Якби інспектори ДАІ були токарями, вони могли б мати план»

Працівники ДАІ не мають жодних планів із складання протоколів, не ховаються від водіїв у кущах і їм важко боротися з дорожнім свавіллям водіїв маршруток. Про це розповів начальник відділу ДАІ УМВС України в Рівненській області Ярослав Ковальчук, який побував у гостях у редакції «Рівне вечірнє».

— Маршрутні таксі їздять містом як їм заманеться. Скількох водіїв маршруток цьогоріч зупинили інспектори ДАІ за порушення ПДР? Чи було когось із них позбавлено прав керування? — У цьому році ми склали 623 протоколи, переважно це стосувалося технічного стану мікроавтобусів, три з них — за керування у стані алкогольного сп’яніння. Торік п’яними за кермом затримали дев’ятьох — одного водія суд позбавив права керування, вісьмох оштрафував. Тобто Феміда у нас гуманна до таких порушників, але я вважаю, що водіїв маршруток потрібно одразу позбавляти посвідчення водія. Оскільки вони, сідаючи п’яними за кермо, наражають на небезпеку не лише своє життя. — А чи можливо вплинути на водіїв маршрутних таксі, щоб вони все-таки не створювали на дорогах хаосу? — Проблема маршруток — це не проблема лише Рівного, подібні ситуації я бачив у Львові, Києві. Водії, ганяючись за заробітком, часто порушують правила. Безумовно, інспектори ДАІ намагаються складати протоколи на таких порушників, проте українське законодавство трохи нам «зв’язує руки» — суд вимагає доказову базу, а інспектор не завжди може задокументувати порушення з допомогою фото— та відеофіксації. До того ж, щоб скласти протокол, потрібно хвилин 10, а в маршрутці у годину пік пасажирів багато. Що буде? Скандал, ДАІ знову винна. Треба їхати на кінцеву, де водій уже може заперечувати скоєне порушення. — Наші читачі скаржаться, що на вулиці Гагаріна, на невеликій ділянці дороги від Сарненського кільця і до «Чайки», встановлено аж чотири світлофори… — Очевидно, мова йде про додатково встановлений світлофор. Оскільки там є виїзд з автостанції на магістральну вулицю з інтенсивним рухом, необхідно було встановити світлофор, інакше там би було місце частих аварій. — Підземний перехід проблему вирішив би? — Ні, тому що існує не проблема наїзду на пішоходів, а саме виїзду з автостанції автобусів. — Скільки було звернень на телефон довіри ДАІ і чи був хтось з інспекторів, на яких скаржились, покараний? — Переважно це були дзвінки інформаційного характеру, але траплялися й такі громадяни, які висловлювали свою незгоду з діями інспекторів ДАІ. Зокрема, на сьогодні розглянуто 21 звернення, з них у трьох відмовлено у розгляді, оскільки люди не хотіли надавати жодних підтверджень своїх слів, а просто поскаржились і все. Ці факти ми також перевіряємо, але з’ясувати істину без участі обох сторін неможливо. Одне звернення задовольнили, два частково задовольнили, а дев’ять скарг нині перевіряємо. — При цьому водії бояться, що автомобілі скаржників вносять до «чорного списку» і за ними потім «полюють»… — Це хибна думка, ніякого «полювання», звісно, немає. Є інша проблема — громадяни дзвонять, але надалі нічого не хочуть робити. Але нам необхідне письмове звернення скаржника для об’єктивної перевірки фактів. Тобто анонімності тут бути не може. Щоб встановити істину, потрібно мати дані, від чого відштовхуватися. Адже були випадки, коли, наприклад, зупиняли нетверезого водія, а він, представляючись працівником телебачення, обіцяв всіх позвільняти, а потім виявлялось, що це звичайний аферист. — Кажуть, що й досі в ДАІ існує так званий план із складання протоколів… — Якби працівники ДАІ були фрезерувальниками, токарями чи швачками, вони могли б мати якісь плани. Виточити двадцять гайок чи пошити десять сорочок. Працівник ДАІ не може мати такого поняття, як «план». Його немає! — Тоді що змушує інспекторів писати «липові протоколи»? — Справді, ми виявили факти складання протоколів, в які працівники Державтоінспекції вносили неправдиві дані. Пояснити, чому вони це робили, я, відверто кажучи, не можу. Оплата праці не залежить від кількості протоколів. Робота інспектора ДАІ оцінюється за станом аварійності на дорогах — тобто як інспектор впливає на аварійність, чи веде профілактичну роботу. Достатньо, щоб працівник ДАІ був присутній на певній ділянці дороги — це вже стимулюючий фактор, який унеможливить скоєння порушення правил обгону чи перевищення швидкості. Це профілактика, яка дає можливість знизити кількість аварій. — Чому ж тоді водії скаржаться, що деякі інспектори досі «ховаються» у кущах, хоча навіть міністр МВС забороняв це робити? — Такого у нас сьогодні я не бачу. Інспектори несуть службу у місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод. І вже своєю присутністю здійснюють профілактику. Наприклад, їде водій. Бачить інспектора. Що він робить? Блимає фарами іншим водіям, ті, у свою чергу, зменшують швидкість. А це вже профілактичний захід. Я до цього ставлюся дуже позитивно — адже ми не є каральним органом, який повинен обов’язково когось затримати. Наше завдання — забезпечити безпеку руху транспорту та пішоходів. — А як ви особисто та інспектори ставитесь до відомого проекту «Радіо Трек» «Гаї шумлять», де ведучий попереджає про пости ДАІ у місті? — Дуже добре. Це та сама профілактика. Думаю, інспектори вважають аналогічно, оскільки, повторюю, їхня робота оцінюється за станом аварійності ділянки, на якій вони несуть службу. — Як ви оцінюєте стан доріг в області після зими? — Як жартують, «асфальт зійшов зі снігом», так воно і є. Скажімо, дорога Київ-Чоп — нормальна. А ось дороги північного напрямку або до Млинова та Демидівки — жахливі. Ніби зараз почали латати і ми сподіваємось, що вони будуть у трохи кращому стані. — Які основні причини зупинок автомобілів інспекторами ДПС? — Безумовно, основна причина — порушення правил дорожнього руху. Іноді зупиняють, щоб залучити водія як понятого при оформлення матеріалів ДТП. Це, щоправда, добровільно. Також інспектор може зупиняти машини, щоб попереджати водіїв про небезпеку на ділянці, де є сніговий замет або ожеледиця і треба бути обережним. — А водії скаржаться, що інспектори часто кажуть: «Характер вашого руху викликав підозру» або «Чому ви в темних окулярах? Пили вчора?»… — Якщо характер руху автомобіля викликає підозру, що водій за кермом п’яний або під впливом наркотиків, це також дає право інспектору зупинити авто. А темні окуляри насправді нікому не заборонено одягати. — Скорочення штатів, яке розпочинається у міліції, вже торкнулося ДАІ? Скільки інспекторів ДПС залишиться після цього на Рівненщині і чи зможуть вони ефективно працювати? — Питання скорочення штатів стосується всієї системи МВС. Коли саме й як — буде відомо у процесі реформування. Можливо, штат скоротять приблизно на третину. У першу чергу будемо зменшувати керівний склад, а потім, якщо буде необхідність і відповідні накази, оптимізація торкнеться й рядових інспекторів. — Така невизначеність не вплине на моральний стан цих інспекторів ДПС? — Думаю, що ні. Коли людина знає, що може позбутися роботи, вона починає нею дорожити — тобто у неї є стимул працювати краще. — Яку зарплатню отримують працівники дорожньо-патрульної служби? — Заробітна платня залишає бажати кращого. Молодий сержант отримує на початку приблизно 1600 гривень. Але є можливість професійно зростати, отримувати освіту. — Чи може така зарплата спонукати інспектора ДАІ не брати хабарів? Які суми пропонують сьогодні? — Від 50 до 200 гривень. У цьому році ми доставили у райвідділ 11 бажаючих «подякувати» інспектору за відмову від протоколу. Але питання не в зарплатні, а у самій людині. Він йшов на цю службу, бачив, які умови пропонує держава, який соціальний пакет. Думаю, це насамперед питання внутрішнього покликання. Інспектор на дорозі може мати справу як з прибиральником, так і з міністром. Тому він повинен у першу чергу бути людиною і трохи психологом. — Чи вистачає рівненському відділу ДАІ автомобілів та пального, щоб наздоганяти злісних порушників? — Торік ми поновили свій автопарк російськими машинами. Це, звісно, не дорогі іномарки, котрі важко наздогнати, але це нові автомобілі. Якщо не можуть наздогнати — передають іншому патрулю інформацію, а там вже можна і дорогу перекрити. Останній випадок — з громадянином Ізраїлю, який, їдучи на «Ягуарі», не зупинився на вимогу чотирьох патрулів, тому довелося перекривати дорогу. Тепер йому обмежили термін перебування в Україні. Щодо пального та технічного стану автомобілів, то гроші, звісно, виділяють, хоча загальний обсяг бажає кращого. — З уст вищого керівництва міліції час від часу лунають згадки про спонсорів міліції. Чи є у вас такі благодійники і чи можуть правоохоронні органи взагалі отримувати допомогу від сторонніх осіб? — Поки що спонсорська допомога законом нам не заборонена. Є люди, які заробляють гроші й хочуть допомогти нам забезпечувати порядок на дорогах. Можуть комп’ютер придбати, чи якусь іншу техніку. Ми ні до кого спеціально не звертаємося. І нас така допомога ні до чого не зобов’язує. — Чому водії змушені витрачати свій час, щоб занести у відділ ДАІ квитанцію про сплату штрафу? — Річ у тім, що єдиної бази платників штрафів у нас немає. Адже сплачувати можна у різних банках, котрі таку інформацію нам не надають. У нас же фіксується, що на людину ми наклали адміністративне стягнення. Тому необхідно прийти, щоб ми побачили, що людина — добросовісний платник. Інакше будемо змушені передати документи у виконавчу службу. Єдина база нині лише створюється, а поки її немає, людина змушена користуватися незручним для себе механізмом.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також