За «чорними» рейсами — люди в погонах

1888 0

Ми у соцмережах:

За «чорними» рейсами — люди в погонах

Лише в одній із десяти маршруток, сотні яких курсують дорогами Рівенщини, за кермом знаходиться не віртуальна душа, а водій в тілі і плоті. Справжнє царство мертвих душ виявила перевірка діяльності 500 приватних автобусів та маршруток, які займаються в області пасажирськими перевезеннями. Отож, на законних підставах працює лише 50 із них. Це неабияк зачепило за живе голову облдержадміністрації Василя Червонія.

— Як можуть контролюючі органи не реагувати на той факт, що у підприємця, котрий відправляє щодня у рейс 10 маршруток, легально працює лише чотири водії?! — обурюється голова адміністрації. — Тож лише у цій сфері маємо 450 робочих місць, які знаходяться у тіні й ніде не обраховані: зарплата водіям іде в конвертах, а отже, не наповнюється місцевий бюджет! 450 здорових мужчин середнього віку мають непогану зарплату, але водночас, очевидно, стоять на обліку служби зайнятості, отримуючи допомогу з безробіття! Скажімо, після перевірки ПП «Сагайдачний» виявилося, що воно використовує для перевезень маршрутами міста 30 орендованих транспортних засобів, на яких працюють водії-власники. Однак за паперами на підприємстві їх працює лише троє. А ще перевізники-приватники знайшли собі дірку в законодавстві, користуючись спрощеними вимогами до організації перевезень «на замовлення». Тож нині лише в напрямку Києва щоденно додатково до узаконених легальних рейсів залежно від днів тижня виконується ще від 25 до 55 нелегальних. Нетяжко порахувати, що лише у київському напрямку цими тіньовиками перевозиться 400-500 пасажирів на добу, що становить 4,5-5 мільйонів гривень на рік, які, як правило, зовсім не оподатковуються. А на міських маршрутах легальні перевізники жваво користуються наданою можливістю запускати в рейс у разі нагальної потреби одну резервну машину. Виявити, скільки таких »резервних» машин бігає водночас по одному маршруту, контролерам теж досить складно — мобільний зв’язок працює непогано. — На маршруті Рівне-Здолбунів третій рік без будь-яких дозволів активно здійснює перевезення підприємець Березніцький,— стверджує начальник Рівенського обласного управління з координації та контролю роботи автомобільного транспорту Микола Котоуч. — Його маршрутки «Генріх», а це 10-15 машин, щодня незаконно перевозять сотні пасажирів, проте втручання обласного управління з координації та контролю роботи автомобільного транспорту на нього не впливають. Суди нічого не вирішують, а кримінальні справи закривають — ось він, мабуть, справді має серйозний «дах»! Тож пан Котоуч, запевнивши, що голова, звісно, завжди правий, все ж не погоджується зі всіма негативними оцінками своєї роботи: — Я ніколи не був «дахом» для будь-кого з приватних перевізників і, зокрема, для бізнесменів-міліціонерів — як колишніх, так і теперішніх. Навпаки завжди обстоював думку про створення базових автопідприємств — потужних операторів пасажирських автоперевезень. Щодо контролю — справді, працівники управління можуть зупинити маршрутку та перевірити у водія дозвіл на маршрут, маршрутний лист, посвідчення водія, ліцензію, медичну картку. Однак скільки таких водіїв у підприємця-перевізника, облавтоуправління не в змозі проконтролювати, цим займаються податкові органи, а вони до своїх «секретних» даних не підпускають і на гарматний постріл. Керівник ще одного контролюючого органу — Територіальної державної інспекції праці Олексій Борис теж стверджує, що його підлеглі не в змозі «накрити» кожного перевізника: — Інспектори праці, а це переважно жінки, самі, як ви розумієте, проводити перевірки на дорогах не можуть — до того ж при спробі щось з’ясувати миттєво з’являються люди в погонах. І стають горою на захист порушника. Чималу лепту у вражаючу статистику «незаконних» маршрутів вочевидь вносять і перевізники, які працюють за тимчасовими дозволами, час дії яких вже закінчився. Однак обласне керівництво повинне нарікати лише на себе — тендерні комітети, які щомісяця надавали підприємцям постійні дозволи, починаючи із січня, жодного разу не проводились. Кажуть, нагорі вважають, що палиці у колеса горе-перевізникам повинні ставити лише справді патріотичні кадри, а не колишні міліціонери.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також