Рівненські правоохоронці оголосили підозру колишнім директору та власникові київського товариства, яке виграло тендер, отримало гроші і так і не відремонтувало належним чином міст поблизу Ремчиць Сарненського району, на трасі Городище-Рівне-Старокостянтинів. Йдеться про міст над Горинню, який ціле літо автомобілі переїжджали, втрапляючи спершу у широкі незакриті шви, а потім «намацуючи» колесами старий одяг, який поклали, аби хоч якось полегшити проїзд.
Департамент стратегічних розслідувань ГУ Нацполіції у Рівненській області повідомив, що викрив «злочинну схему з розкрадання та легалізації коштів». Як йдеться у прес-релізі, «аби заволодіти коштами державного бюджету, директор та учасник товариства внесли до офіційних документів перелік робіт по об’єкту, які не були виконані».
Як встановило слідство, отримані на рахунки товариства кошти «зловмисники згодом легалізували шляхом їх перерахування на карткові рахунки підконтрольних осіб та через проведення безтоварних операцій. Як результат, вони заволоділи сумою у понад 1,5 мільйона гривень».
Детальніше про справу розписано у судових ухвалах. Так, у розкраданні та легалізації коштів правоохоронці звинуватили колишніх директора та власника київського товариства «Євро Плюс Буд», яке виграло тендер на ремонт мосту у Ремчицях у грудні 2018 року на суму 3,1 млн грн.
Як встановили слідчі, директор та власник підробили акт приймання виконаних будівельних робіт та довідки про вартість виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року. До документів внесли ряд робіт, які не були виконані, зокрема, щодо розбирання дорожнього покриття, залізобетонних плит, вивезення будівельного сміття, знежирення металевих поверхонь, влаштування монолітного бетону і т. д.
«Таким чином, разом прямі витрати становлять 1,1 млн грн, загальновиробничі витрати 105,6 тис. грн, прибуток 23,1 тис. грн, адміністративні витрати 7,1 тис. грн, податок на додану вартість 253,3 тис. грн, всього вартість внесених в акти, але фактично не виконаних робіт 1,5 млн грн», — йдеться в ухвалі Рівненського міського суду від 11 листопада цього року.
Цією ж ухвалою суддя Кристина Даш’ян обрала директору «Євро Плюс Буду» запобіжний захід — домашній арешт. Слідчі, зазначимо, просили про тримання під вартою. Домашній арешт суддя Сергій Наумов у той же день обрав і власнику товариства.
Обом — і директору, і засновнику — повідомили про підозру за ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 366 (службове підроблення), ч. 5 ст. 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем) та ч. 2 ст. 209 (легалізація (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом) Кримінального кодексу. Частина 5 статті 191 передбачає найсуворіше покарання — позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.
«Євро Плюс Буд» було створено у 2015 році та за останні чотири роки підписало 11 договорів на 98 млн грн бюджетних коштів. Найбільше, за даними з порталу ClarityProject, зі Службою доріг у Рівненській області (загалом вісім договорів на 60,6 млн грн). Нині власницею та директоркою товариства є жителька Клесова Тетяна Сушко.
Станом на грудень 2018 року одноосібним власником товариства був житель Київщини Віталій Мирець. Директором товариства — його молодший брат Олександр Мирець. Подаючи пакет документів на участь у тендері Служби автодоріг у Рівненській області, Олександр Мирець надав довідку про те, що двічі був засуджений: у 2005 році, коли йому було 20, суд засудив його за хуліганство, у 2009 році — за грабіж та вимагання до 4,5 року позбавлення волі. У 2012 році Олександр Мирець достроково був звільнений. Директором «Євро Плюс Буду» чоловік став у жовтні 2018 року.
До слова, через невідремонтований міст біля Ремчиць вже покарали працівника Служби автомобільних доріг у Рівненській області Сергія Момотюка, який працював на посаді провідного інженера відділу якості, технічного контролю і нових технологій та здійснював технічний нагляд за ремонтом мосту. Інженер не перевірив акти виконаних робіт «Євро Плюс Буду» та «Олександрії Кепітал», яка ремонтувала згаданий міст перед київським товариством. Фактично, завдяки тому, що він підписав акти, в яких неправдиво вказувався виконаний обсяг робіт, «Олександрія Кепітал» отримала більше, аніж мала, на 392,5 тис. грн, а «Євро Плюс Буд» — на 1,5 мн грн. Загалом збитки держбюджету склали 1,9 млн грн.
Сергій Момотюк визнав свою винуватість у службовій недбалості та уклав угоду з прокурором, чим пом’якшив собі вирок. Так, Рівненський міський суд призначив йому покарання у вигляді позбавлення волі на чотири роки з позбавленням права обіймати посади, пов’язані із здійсненням технічного нагляду за виконанням робіт з ремонту та/або створення об’єктів дорожньої інфраструктури строком на два роки та зі штрафом в розмірі 4250 гривень. Проте оскільки інженер сам визнав свою вину, його звільнили від відбування призначеного основного покарання у вигляді позбавлення волі — з випробуванням, терміном на два роки. Пан Момотюк продовжує працювати у Службі автодоріг, але уже не займається технічним наглядом.
Дмитро Леонтіюк, речник Служби автодоріг у Рівненській області:
— Це наша спільна історія з правоохоронними органами. Коли оголосили підозру нашому працівникові, ми одразу заявили, що будемо забезпечувати максимальну співпрацю з правоохоронцями, щоб притягнути до відповідальності винних і встановити, хто на цьому нажився. Тому ми тільки вітаємо такі дії правоохоронців. У подальшому матеріали кримінальної справи ляжуть в основу нашої судово-претензійної діяльності — для стягнення з підрядників (і «Євро Плюс Буду», і «Олександрії Кепітал») коштів. Спершу сум, про які йдеться у кримінальній справі, а потім і загалом всієї суми, яку ми сплатили, як замовник, підрядним організаціям за об’єкт, який, фактично, не був зроблений. Адже де-юре ми підписували угоди не про виконання якихось робіт і застосування якихось матеріалів. Ми проводили закупку ремонту мосту. Міст введено в експлуатацію не було. Відповідно, абсолютно логічно, що кошти потрібно повернути.
Щодо самого мосту, то провели аварійні тимчасові роботи і «дірки» уже зароблені асфальтом. Зараз ще триває експертиза, яку проводить «ДерждорНДІ», тобто столична незалежна експертна організація, яка має дати висновок про те, якими мають бути подальші дії з мостом: чи демонтаж і будівництво нових конструкцій, чи капремонт, чи поточний ремонт. Міст не завалиться, це точно. Але говорити про безпечну, комфортну експлуатацію теж не можна: там є проблеми з деформаційними швами, бар’єрним огородженням. Кошти, які ми стягнемо з підрядників, будуть використані, в тому числі, і на цей об’єкт.
Додамо, що Служба автомобільних доріг уже звернулася до Господарського суду Рівненської області з вимогою стягнути з ТОВ «Євро Плюс Буд» та «Олександрії Кепітал» суми, про які йдеться у кримінальній справі. Підготовче засідання у позові проти «Євро Плюс Буду» призначено на 21 грудня. Щодо «Олександрії Кепітал» суд поки визначається.
Алла САДОВНИК.