За утилізацію заплатиш, купуючи

1928 0

Ми у соцмережах:

За утилізацію заплатиш, купуючи

Найстаріше авто, зареєстроване у Рівному — "Москвич" 1952 року випуску. Мабуть, власник цього старенького авто й не думає здавати його на брухт. Та все ж, вочевидь, і він стурбований тим, як стосуватиметься його запроваджений з 1 вересня утилізаційний збір. І хоч цей податок сплачується не при утилізації авто, але й власник старого "Москвича" може відчути на собі його дію. Якщо цей чоловік забажає нарешті його продати і купити новий, ввезений з-за кордону.

Леся Тиркус, начальник інфор­мацій­но-кому­ні­ка­цій­ного відділу ГУ Міндоходів у Рівненській області: — Платниками екологічного податку на утилізацію транспортних засобів будуть особи, які ввозять на митну територію України транспортні засоби або кузови до них, виробляють транспортні засоби на митній території України для їхнього продажу на внутрішньому ринку або купують транспортні засоби в осіб, які не є платниками цього податку. Тобто цей податок сплачуватимуть не при утилізації авто, а при ввезенні, придбанні чи продажу, які в подальшому підлягатимуть утилізації. Звільняються від сплати імпортери, українські виробники, які взяли на себе зобов'язання забезпечити утилізацію знятих з експлуатації вироблених ними авто. Якщо вироблені авто експортуються за межі України, то сплачувати екоподаток за них не потрібно. Також зможуть користуватися преференціями особи, які будуть купувати в Україні авто, що були вперше зареєстровані до першого вересня 2013 року. Є й інші пільги. Зокрема, не підлягатимуть оподаткуванню авто інвалідів та транспорт спецпризначення, куплені за кошти держбюджету. Ще однією новацією є те, що при переході права власності на транспортний засіб, з якого сплачено податок за утилізацію або не сплачено такий податок у зв'язку із звільненням, попередній власник транспортного засобу передає наступному власникові довідку про сплату цього податку або довідку про звільнення від сплати цього податку. Анатолій Лебедюк, заступник директора департаменту екології та природних ресурсів Рівненської ОДА: — Досі усі старі авто здавали на брухт і їх пресували, не розбираючи. Відтак із акумулятора, до прикладу, розливався свинець, погіршуючи довкілля. Відтепер же авто в утилізаційних пунктах розбиратимуть. Ці пункти матимуть спеціальні тверді майданчики, щоб не забруднювати ґрунти, і працюватимуть так, аби завдавати найменшої шкоди довкіллю. За ними екологи постійно наглядатимуть. У кожній області створять щонайменше один такий утилізаційний пункт. Кошти на його створення потрібні чималі, тому утилізаційний збір і вводять. Микола Кучерук, народний депутат від фракції "Батьківщина": — Я не голосував за ці зміни до Податкового кодексу. Бо розумію, що тягар утилізаційного збору ляже на простих людей. Закон про утилізаційний збір лобіювали представники українського автомобілебудування, бо завдяки цьому збору українські авто будуть дешевшими, ніж іноземні. В українське автомобілебудування ніхто з іноземних інвесторів не хоче вкладати кошти, от влада і шукає додаткові кошти. Але не важко зрозуміти, що українці все ж віддають перевагу іноземним авто, бо вони якісніші. Юрій Благодир, народний депутат від фракції Партії регіонів: — Я думаю, що після зауважень Президента закон змінять. Оскільки між Україною та ЄС є домовленості, європейські колеги дозволять, аби закон про утилізацію запрацював у початковому вигляді. Бо ж попит на європейські авто впаде через підвищення їхньої вартості. Вважаю, нам потрібно ліквідовувати будь-яке додаткове фінансове навантаження на транспортний засіб, бо авто нині для багатьох засіб виживання, а не розкоші. Як у країні з найменшими доходами населення можуть бути найбільші податки на авто? Закон про утилізаційний збір приймали як такий, що відкриває шляхи розвитку українського автомобілебудування. Як на мене, розвиватися український автопром зможе лише в тому випадку, якщо він буде інтегрований в автопром європейський. Мають прийти іноземні виробники в Україну і виготовляти тут свої авто. Юрій Вознюк, народний депутат від фракції "Батьківщина": — Як відомо, з нових легкових автомобілів закордонного виробництва буде сплачуватися податок в межах 5-30 тис. грн, а з уживаних — від 10-60 тис. грн., залежно від об'єму двигуна. Хоч ці платежі й повинні використовуватися для утилізації, та видно, що цей закон є лобістським, і на цьому наживеться лише певна групка олігархів. Враховуючи, що ця сума буде вираховуватися з виробників під час продажу, а з імпортерів — під час розмитнення, вартість закордонних автомобілів значно зросте. І так вартість розмитнення ввезених авто сягає розміру повної їхньої ціни за межами України. Отже, і без цього закону українці платять подвійну ціну. Віталій Чугунніков, народний депутат від фракції "УДАР": — За допомогою утилізаційного збору влада намагається ще більше влізти в кишеню простого українця. Не потрібно вводити додаткові побори, а просто перестати красти. І тоді коштів вистачатиме і на підтримку автопрому, і на ремонт доріг, і на інші не менш важливі напрями.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також