До Нового року Рівне має отримати шість нових тролейбусів, які могтимуть їздити містом без контактної мережі – як дуобус, який вже кілька місяців курсує від кладовища «Нового» до торгових центрів на Макарова. Різниця між тим, що їздить, і тими, що купують, – у ціні, двигунах та країні виробництва.
Поставити шість тролейбусів з низьким рівнем підлоги та автономним ходом у Рівне має дніпровське ТОВ «Торговий дім Літан», яке виграло тендер за найнижчою ціною. Щоправда, ще трьом учасникам тендерний комітет відмовив навіть в участі у торгах, зокрема і «Богданові». «Літан», відповідно до укладеного договору, зобов’язаний привезти тролейбуси у Рівне до 20 грудня. За усі отримає із міського бюджету 38,7 млн. грн., тобто одним обійдеться у близько 6,5 млн. грн. Білоруський дуобус торік місто купило за 7,5 млн. грн. Відрізняється дуобус від автономного тролейбуса – двигунами. Перший, окрім електричного, має ще двигун внутрішнього згорання, тобто може їхати і на пальному. А ось автономні тролейбуси мають тільки електричні двигуни, які під час руху контактною мережею заряджаються, тож потім тролейбуси можуть їхати певну відстань без «рогів». Олег Сухов, співзасновник та директор «Літану», заявляє, що тролейбуси у Рівне привезуть прямо із заводу: - Ми співпрацюємо з «Південним машинобудівним заводом» у Дніпрі. Робимо їм замовлення, постачаємо деталі, а вони уже складають тролейбуси за потрібними параметрами і випробовують їх. На жаль, через скарги інших учасників торги затягнулися, тож часу для виготовлення тролейбусів лишилося мало. Але ми робимо все, аби до 20 грудня поставити усі шість. Думаю, з 10 грудня уже будемо привозити. У серпні ми поставили два тролейбуси з автономним ходом у Дніпро. Фактично, Дніпро і Рівне – перші, які замовляють такий вид транспорту. Інші міста також бажають мати подібну техніку, але поки придивляються, як вона працюватиме. У Дніпрі ці тролейбуси можуть їхати автономно до 30 кілометрів, хоча вимога була – тільки 15. Зазначимо, що ТОВ «Торговий дім Літан» працює з 2009 року і часто виграє тендери на поставку тролейбусів у міста України. Власниками підприємства є дніпряни Олег Сухов та Дмитро Науменко, чия дружина працює у податковій Дніпра. Окрім нових тролейбусів з автономним ходом, Рівне ще отримає дев’ять вживаних тролейбусів «Шкода 14TR», які привезуть з Європи. За результатами тендеру, поставити їх також мають до 20 грудня. Один обійдеться місту у понад 15,5 тис. євро, а всі дев’ять – у 5,1 млн. грн. Постачатиме словацька компанія «DUOX s.r.o». Додамо, що правоохоронці досі розслідують справу щодо рівненського дуобусу. Нагадаємо, що коли його поставили у Рівне, з’явилася підозра, що він – не новий, а виготовлений значно раніше і вже встиг поїздити у Москві та Санкт-Петербурзі. А відповідно, мав би вартувати дешевше. Попри те, що постачальник та міська влада заперечували звинувачення і заявляли, що дуобус привезений із білоруського заводу, правоохоронці замовили експертизу та досі не поставили крапку у розслідуванні.
P.S. Ми вирішили дізнатися думку рівнян про дуобус у Рівному. Дайте, будь ласка, відповіді на кілька запитань і зможете побачити, що думають інші читачі.