Замість техогляду — візуальний контроль на дорогах

2152 0

Ми у соцмережах:

Замість техогляду — візуальний контроль на дорогах

У серпні набуде чинності закон, який скасовує обов’язковий державний технічний огляд автомобілів. Однак, стверджує начальник Рівненського обласного відділу ДАІ Ярослав Ковальчук, уже впродовж двох місяців інспектори не застосовують штрафи до водіїв, які вчасно не пройшли техогляд. Про роботу ДАІ в нових умовах — в інтерв’ю Ярослава Ковальчука.

— Пане Ярославе, не зайвим буде уточнити, яких саме автомобілів стосується скасування техогляду. — Техогляд скасовано для приватних легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, причепів і мотоколясок. У цьому переліку — і легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів, вантажів, та вантажні автомобілі вагою до 3,5 тонни і причепи до них. Але за умови, що термін їхньої експлуатації не більше двох років. Для решти транспортних засобів, зокрема, таксі, маршруток, автобусів, вантажівок і автомобілів, що перевозять небезпечні вантажі, обов’язковий державний технічний огляд залишається. — Чи означає це, що технічний стан авто взагалі ніхто не перевірятиме? Хіба що його власник сам звернеться на діагностику. — Власники легкових автомобілів добровільно проходять техогляд дуже рідко. Я думаю, що має бути окрема постанова Кабінету Міністрів України, де буде прописаний порядок контролю за технічним станом автомобілів. Можливо, власники таких автомобілів проходитимуть техогляд перед тим, як отримуватимуть страховий поліс. Наразі ще невідомо. — Зважаючи на таку тимчасову невизначеність, чи зупиняють і складають адміністративні протоколи працівники Державтоінспекції на тих, у кого прострочений талон обов’язкового державного техогляду? — Ні, вже два місяці на водіїв легкових автомобілів, окрім таксі, та водіїв мототранспорту, в яких немає талона про ДТО або він прострочений, наші працівники не складають адміністративних протоколів. — Яка ситуація на станціях техобслуговування автомобілів, де ще донедавна рівняни проходили обов’язковий державний техогляд? Чи не залишаться вони без роботи у зв’язку зі скасуванням ДТО? — Без роботи точно не залишаться. Хоча обсяги зменшились. І не тільки через скасування обов’язкового техогляду для деяких категорій транспорту. Річ у тім, що з липня змінились вимоги до техстанцій, які проводять державний технічний огляд автомобілів. Тепер вони мають робити це на роликових стендах. На рівних ділянках проводити техогляд можна лише для повнопривідних автомобілів, причепів та мотоциклів. Такі стенди мають поки лише 17 з 48 зареєстрованих в області СТО. Відповідно, тільки вони і працюють. — Чи розшириться тепер перелік причин для зупинки транспортного засобу працівниками ДАІ? — Навпаки, зменшився — тепер не зупинятимуть за відсутність на лобовому склі автомобіля талона про проходження ДТО. Решта 12 причин залишились, щоправда, в дещо спрощеному вигляді. Нині діяльність ДАІ зводиться до профілактики ДТП та надання допомоги водіям. Тепер працівники Державтоінспекції не чекатимуть в «засадах» у місцях, де водії, ймовірно, порушуватимуть правила дорожнього руху, щоб поліпшити показник роботи. Патрулі будуть виставляти тільки в місцях високої концентрації ДТП, на аварійно-небезпечних ділянках дороги та під час проведення спеціальних заходів. Крім того, тепер працівник ДАІ має право під час виконання службових обов’язків відступити від правил дорожнього руху лише за умови, якщо на службовому автомобілі ввімкнено синій «маячок». Раніше це положення не було прописане. — А як перевірятимуть працівники ДАІ технічну справність автотранспортних засобів на дорозі, що теж передбачено законом? — Це буде візуальна перевірка. Наприклад, звертатиметься увага на розбите лобове скло, що може розсипатись у будь-який момент, або колесо автомобіля виляє так, що може відвалитись… У таких випадках не потрібно проводити спеціальну діагностику технічного стану автомобіля. І без цього зрозуміло, що з такими несправностями автомобіль становитиме небезпеку не лише для його водія, а й для решти учасників дорожнього руху. Крім того, зупинятимемо автомобілі з явними технічними несправностями (розбита фара чи пом’ятий бампер), якщо є орієнтування про причетність такого автомобіля до ДТП.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також