За останні дні черги автомобілістів на Рівенській митниці значно зменшились. Це зумовлено, окрім свят, ще й законодавчими змінами, зокрема у розмитненні вантажних автомобілів.
Зміни на цьому не закінчилися. Відтепер в Україну дозволили ввозити заборонені раніше іномарки, яким більше 8 років. Втім, лише теоретично, адже норми нового закону набудуть чинності лише за умови, якщо Україна стане членом Світової організації торгівлі (СОТ). До того ж, транспортний податок для таких автомобілів при першій їх реєстрації становитиме досить значну суму. Скажімо, для легкових авто з об’ємом двигуна від 1001 до 1500 кубічних сантиметрів потрібно заплатити тепер за кожні 100 «кубиків» 4 гривні для нових автомобілів і аж 300 гривень для авто, старших за 8 років. Що ж, потенційним покупцям авто доведеться звернути свої погляди на новенькі «Шкоди» та «Шевроле» місцевого розливу, чи то пак складання. Начальник відділу митного оформлення №3 Рівенської митниці Валерій Трофимчук впевнений, що з такими податками ввозити старі автомобілі невигідно: — Тепер обмеженням при ввезенні авто, старших восьми років, стане прогресивна шкала податку з власників транспортних засобів при першій реєстрації автомобіля в органах ДАІ, — розповідає пан Трофимчук. — Податок сплачується лише один раз — при реєстрації авто, ввезеного чи виготовленого в Україні. Загалом же податок на транспортні засоби при реєстрації, черговому техогляді та перереєстрації залишається на тому ж рівні. Тому закон відповідає міжнародним вимогам СОТ, за якими жодні заборони, крім митних податків чи інших зборів, не можуть застосовуватися до імпортованих товарів. Думаю, після набрання чинності закону найпопулярніші в нашій області малоцільові вантажівки «Мерседес-Віто», «Пежо-Партнер», «Сітроен-Берлінго» , «Фольксваген Т-4» дещо зростуть у ціні.