Автомобільна схема: нове авто - без розмитнення, бо за підписом голови ОДА

5199 0

Ми у соцмережах:

Автомобільна схема: нове авто - без розмитнення, бо за підписом голови ОДА

За допомогою нескладної схеми мешканці області ввозять з-за кордону авто, не сплачуючи за них мито

Ні для кого не секрет, що розмитнення автомобіля може обійтися дорожче, аніж його купівля у котрійсь з країн Європи. Якісні авто до п’яти років у Німеччині (найпопулярнішому місці, де купують вживані авто для українців) можна придбати за суму, менше 10 тис. доларів.

Для тих, хто не хоче стільки ж віддати українській митниці, в Інтернеті є чимало пропозицій, як оминути плати за розмитнення. Різноманітні фірми пропонують свою допомогу в оформленні потрібних документів. Вимога до тих, хто звертається, єдина – мати серед родичів людину з інвалідністю, яка би стояла на транспортному обліку в департаменті соцзахисту або яку можна на такий облік поставити.

Бо згідно з українським законодавством, люди з інвалідністю, які за довідкою МСЕК потребують автомобіля, мають право на безкоштовне авто українського автопрому або ж подаровану іномарку з-за кордоном.

Іноземний благодійник (а у схемі – продавець чи його довірені люди) повинен лишень написати лист, що хоче подарувати такому-то авто, людина з інвалідністю має зібрати потрібні довідки – і голова ОДА підписує розпорядження, що автомобіль визнається гуманітарною допомогою, а тому або взагалі звільняється від сплати мита, або ж частково (залежно від того, яке захворювання та група інвалідності).

Розпорядженням голови авто передають спершу на департамент соцзахисту, а тоді вже віддають як цільову допомогу інвалідам. Автомобілі інваліди отримують на 10 років у користування. Продавати їх не можуть, втім, їздити їм самим не обов’язково.

За кермом можуть бути родичі, які прописані з людиною з інвалідністю в одному приміщенні, або ж ті, хто за ними офіційно (згідно з довідкою тобто) доглядає.

Відомі випадки, що за такою схемою економили на купівлі авто навіть ті, у кого у родині людей з інвалідністю немає – знаходили за певну винагороду людину, яка погоджувалася на оформлення всіх потрібних документів і писала розписку, що потім не висуватиме жодних претензій.

Днями Олексій Муляренко підписав розпорядження, щоб визнати гуманітарною допомогою п’ять авто з Німеччини та Литви: два "Volkswagen Passat" 2012 року, "Lexus CT 200H" 2011-го, "Opel Insignia" 2009-го та "Volvo" 2010 року. Такі автомобілі коштують там – від 10 тисяч доларів. Безымянный4rt545 «Фольксвагени» «подарували» Олександрові Дмитруку, до речі, колишньому депутату обласної ради, та Федору Письмаку, інформації про якого немає. На «Лексусі» має їздити невідомий Іван Степанюк, на «Опелі» - Святослав Кожан (цілком ймовірно, батько директора Будинку дитини Юрія Кожана), а на «Вольво» - інвалід Олександр Білан. При цьому пани Дмитрук та Білан у черзі на авто відносно недавно. Меценатами стали чотири німці та латиш: Йохан Мартенс, Вікторас Канчаускіс та одразу троє з прізвищем Галкін – Микола, Глорія та Ванесса. Галкіни не вперше в документах, які стосуються автомобілів для людей з інвалідністю, фігурують як меценати.

Можливо, ці німці слов’янського походження мають зайві хороші автомобілі і щороку через доброту душевну одразу по кілька штук передають на Україну. Проте швидше всього, пани Галкіни є посередниками у продажі авто за кордоном.

Залишається сподіватися, що митниця та правоохоронці перевірять, що авто таки дісталися інвалідам і що вони справді - "гуманітарна допомога".

Віталій Ундір, директор обласного департаменту соцзахисту у Рівненській області:

- Нині в області – більше 2000 інвалідів у черзі на отримання безкоштовного транспортного засобу. У таких людей є два варіанти: або стояти і чекати у черзі на безкоштовне авто від держави, які не виділяють вже кілька років, або ж шукати благодійників за кордоном.
В останньому випадку авто передають в Україну як цільову допомогу, а людину, яка його отримала, з транспортного обліку знімають. Усе проходить перевірку як правоохоронних органів, так і митниці. Хто ці благодійники, які передають авто цього разу, я не знаю.
Минулого року з-за кордону в область передали 25 авто. Окрім цих п’яти, в цьому році ще є кілька заявок. До авто є певні вимоги: об’єм двигуна не повинен перевищувати 1800 сантиметрів кубічних та авто має мати екологічний стандарт Євро-5. Обмежень у вартості немає.
Після 10 років користування автомобілі переходять у власність інвалідів, а після їх смерті – у власність родини. У техпаспорті такого автомобіля вказано, хто має право користуватися ним, тож якщо на них їздять не інваліди чи їх родичі, це би мала відслідковувати поліція.
Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також