Щасливе
Обласна газета «Рівне вечірнє»
Наш провайдер:
-25% на металопластикові вікна
☰ РОЗДІЛИ

Завжди хочеться купити дешевше. І не лише тому, що грошей зайвих немає, а тому що розумієш, що більшість із заплаченої тобою суми піде не виробнику, а посередникам. Тим, хто переконав тебе саме це, а не інше купити, випити, з'їсти, почитати, подивитись…

Водо­провід — на сміттє­зва­лище


До кінця року на сміттєзвалище, що на околиці Рівного, проведуть водопровід. Проект обійдеться у 4,3 мільйона гривень. Це потрібно для гасіння сміття, яке влітку час від часу загоряється.
 

Хоч Мерчук і не «мер»…

19-5-2016

Досі «головним» по Соборній у Рівному вважав себе міський голова Володимир Хомко: то забороняв рух транспорту центральною її частиною, то знову відкривав, і так по кілька разів на рік. Тепер відповідальність за рух транспорту, як і належить, перебрав на себе начальник управління патрульної поліції Рівного Сергій Мерчук. Першим його рішенням після призначення на посаду було таке — відкрити Соборну для легкового транспорту. І, як запевнив п. Мерчук, експериментувати з проїздом на Соборній більше не будуть.

Мерчук

Сергій Мерчук

— Авто вже не паркуються у центрі на смугах для руху, — розповів Сергій Мерчук під час відеозустрічі в редакції «РВ». — Патрульні швидко усувають правопорушення. Можливо, проблеми, зокрема затори, є у час пік. Все-таки кількість авто за останні роки збільшилася на вулицях міста у чотири рази. У Луцьку, наприклад, щоб вирішити цю проблему, розширюють центральні вулиці. У Рівному це неможливо зробити, зважаючи на забудову. Але Соборну не будемо закривати для проїзду.

— Роботу патрульних помітити легко. Якщо не на вулиці, то на ваших сторінках у соцмережах. То патрульні борються з незаконним паркуванням, то купують алкоголь вночі, перевіряючи, хто з продавців порушує заборону торгівлі спиртним. Не нагадує роботу ваших попередників: доки рейд є, доти і порушень нема?

— У патрульних досить насичені дні. Більше ста викликів за зміну на лінію «102», зокрема, дуже багато сімейних суперечок, по 5-6 крадіжок. Вночі працює 20 екіпажів. Але до кінця травня патрульних у Рівному стане менше, адже частина перейде працювати на траси Київ-Чоп, Рівне-Луцьк, де буде як щоденне патрулювання, так і робота на постах. У місті залишиться 13-15 екіпажів.

— Патрульні штрафують тих, хто неправильно припаркувався. Де ж ставити авто, якщо парковок у місті обмаль?

— Якщо добре придивитися, у Рівному є де поставити авто. Наприклад, на вулиці 16 Липня є велика парковка, хоч і не до кінця обладнана. Проте водії звикли залишати авто на узбіччі, створюючи проблеми іншим. Розмовляв щодо цього з міським головою — він обіцяв, що проблему будуть вирішувати, а заодно покращать дорожню розмітку у місті, встановлять багато нових знаків. Щоправда, наразі патрульні частіше попереджають порушників, аніж штрафують. Але якщо порушення грубе (авто припарковане на пішохідному переході, до прикладу) чи водій починає грубіянити на зауваження, то патрульні й реагують відповідно, забираючи заодно евакуатором авто, яке заважатиме рухові.

— Чи були спроби домовитися з патрульними, натиснути на них через когось, аби уникнути штрафів?

— Якщо патрульний відпустить порушника після чийогось телефонного дзвінка, я покараю його. Дізнатися про такі випадки нескладно. Всі знають, що до мене не можна зателефонувати і вирішити якісь незаконні питання, а безпосереднім начальником патрульних є я, тож у них зелене світло для чесної роботи.

— Сергію Князєву, начальнику управління Нацполіції в області, ви не підпорядковуєтеся?

— Ми з ним тісно співпрацюємо, управління нам допомагає, але безпосереднє моє керівництво — у Києві. Сергій Князєв сказав: «Якщо мій водій або я порушуємо правила дорожнього руху, ви мене зобов'язані оштрафувати, в іншому випадку я через Київ добиватимуся, аби оштрафували вас». Для нас усі рівні перед законом.

— Не може бути, щоб не виникало проблем у патрульних, коли вони зупиняють авто…

— У Рівному чомусь часто водії, яких зупиняємо, не мають посвідчення водія або документів на авто, страховок. У середньому таких випадків за зміну від 50 до 100. Виявляють порушники й злісну непокору працівникам поліції — загалом щодня до п'яти таких випадків. У результаті вони мають проблеми із законом — суд призначає громадські роботи або й арешт.

— Помічено, що й пішоходів, які порушують правила, ви уже штрафуєте.

— Так, 51 грн. штрафу за перехід дороги у забороненому місці. Якщо пішохід ще й був п'яним, сума покарання більша. За день близько 10-15 пішоходів караємо. Це потрібно, бо якщо ми штрафуємо водіїв за порушення, то повинні штрафувати і пішоходів.

— Втім, уже є нарікання, що патрульні й самі порушують.

— Вони ще вчаться, щодня проходять двогодинну підготовку. Але рівень патрульних у Рівному досить високий. Якщо патрульні штрафують водія, який порушив, чи усувають правопорушення, вони мають право дещо відступати від правил дорожнього руху. Загалом більшість скарг на патрульних, які надходять, досить жартівливі. Наприклад, нарікають, що патрульні їдуть в авто без головного убору — але кашкет просто заважає в авто, або з опущеними очима — а в цей час вони просто звіряють інформацію, або кажуть, що стояли і обнімалися біля якогось кафе — а їх там взагалі не було, бо ж ми можемо перевірити за допомогою трекера. Але більшість людей, які відчули нашу роботу, ставляться до нас доброзичливо.

— Можете стверджувати, що п'яних водіїв у місті з появою патрульних поменшало?

— Ми їх аж шукаємо! За одну ніч затримали 42 авто, і всі водії були тверезими. У середньому за зміну складаємо два-три протоколи про керування транспортом у стані алкогольного сп'яніння. На водіїв суд накладає штраф і забирає посвідчення водія, ми принципово відвозимо авто на штрафмайданчик. А незабаром покарання збільшать — штраф буде до 46 тис. грн. і позбавлення посвідчення водія на 10 років. Прошу повідомляти, якщо бачите, що хтось сідає за кермо п'яним. Бо вчасно зупинений такий водій — це врятоване чиєсь життя.

— Наркоманів-водіїв на вулицях Рівного також, мабуть, вистачає?

— Маємо проблему з оглядом водіїв у стані наркотичного сп'яніння. Наркодиспансер вимагає платити за аналізи. А щоб оглянути наркомана, потрібно понад 200 грн. Ми не забезпечені таким фінансуванням. В інших містах подібних прецедентів немає. Сподіваюся, ця проблема найближчим часом вирішиться й у нас.

— У такому разі, чи вистачить до кінця року коштів на пальне, зважаючи на те, як часто їздять патрульні авто?

— Бухгалтерії в управлінні нема, усі кошти йдуть через департамент у Києві. Поки що ми забезпечені і пальним, і всіма потрібними речами.

— Днями група мотоциклістів заявила, що буде співпрацювати з поліцією. Це не суперечить законодавству — невідомі люди без будь-якого статусу заявляють, що вони розпочнуть «наводити лад» у місті?

— Ці люди не хочуть, аби ті, хто гасає по місту на мотоциклі, дискредитували усіх байкерів. Тому вони, перш за все, зголосилися проводити профілактичні бесіди з іншими мотолюбителями. Повідомляють також, якщо бачать, що мотоцикл без документів, якщо помітили, як п'яний водій сідає за кермо. В останньому випадку вони можуть завадити його рухові і притримати до нашого приїзду. Це буде громадський арешт, вони запобігатимуть злочину. Загалом до нас зверталося багато громадських організацій, які запропонували допомогу: «Азов», «Козацька самооборона Рівненщини», «СОМ», «Сокіл». Ми координуємо з ними роботу, вони попереджають нас, коли виходять на патрулювання. Якщо вони зловживатимуть, ми про це дізнаємося.

— Ваших підлеглих можна останнім часом побачити з лінійкою в руках — вимірюють глибину вибоїн на дорогах.

— Є такі ділянки дороги, де у вибоїні можна залишити колесо. Тому коли ми фіксуємо це, викликаємо спеціальні служби, аби вони усунули проблему. І за добу дорогу таки латають.

— Патрульних часто викликають вирішити сімейні конфлікти. Що у цьому випадку робите?

— Перш за все, намагаємося залагодити суперечку словами. Особливо це добре вдається патрульним-дівчатам, які стають своєрідними психологами для розгніваних чоловіків. Якщо чоловіки вчинили вже якийсь злочин, викликаємо слідчо-оперативну групу і чекаємо їхнього приїзду. Якщо п'яний чоловік не реагує на наші зауваження, забираємо його на огляд, а потім веземо до міськвідділу складати процесуальні документи. Це забирає приблизно години три. До речі, телефонують до нас і чоловіки зі скаргами на своїх дружин.

— За місяць ніхто з ваших підлеглих не звільнився?

— Навпаки, до нас перейшли працювати патрульні з інших міст. Якщо присягу приймали 193 патрульних, то тепер маємо 201. Наразі їх вистачає, але оскільки будемо патрулювати траси влітку, відбудеться донабір. Патрульним подобається працювати, і я сподіваюся, їхнього ентузіазму вистачить надовго.

Алла САДОВНИК.

 
Читайте також:

З Мерчуком – про рівненських патрульних
№19, 13-5-2016

Олексій Муляренко: «Область не так складна, як цікава»
№19, 12-5-2016

Нардеп Дехтярчук: «Потрібно, щоб децентралізації не заважала політика»
№18, 5-5-2016

Ірина Первушевська: «Сподіваємося зібрати не менше 100 тисяч гривень»
№18, 5-5-2016

З нардепом Дехтярчуком про децентралізацію
№17, 3-5-2016

«З вірою в майбутнє» - як мистецтво вкотре допоможе дітям
№16, 25-4-2016

Відверто – про «Верес» та футбол
№15, 14-4-2016

Тому — дам, а тому — не дам
№13, 31-3-2016

Кому дісталися 150 мільйонів, які нещодавно ділила обласна рада

Благодир – про бюджетні гроші
№11, 21-3-2016

Микола Кучерук: «Ковальчук поводився як директор на приватному підприємстві»
№11, 17-3-2016

Новий голова не шукатиме скелети у шафі свого попередника?
№11, 17-3-2016

Наповнення © «Рівне Вечірнє», (с) 2003-2017. Оновлюється щодня.
При використанні матеріалів посилання на www.rivnepost.rv.ua обов’язкове.
Програмування та дизайн © «Рівне Вечірнє»
Засновник — Микола Несенюк.

Головний редактор — Валентина ШАХ: valensrv@gmail.com.

Керівник рекламного відділу — Микола Жванський: rivne_ren@ukr.net

Редактор сайту — Алла Садовник: allasadovnuk@i.ua.

Редактор он-лайн новин — Жанна Пінчук: pinkrime@gmail.com.

Контакти для розміщення реклами: (097) 462-65-64, (096) 81-89-627, e-mail: advertrv@ukr.net

Адреса для листування з редакцією: rivnepost@gmail.com.
Телефони редакції: (067) 362-56-86, (0362) 62-56-54, 62-56-55
@ — друкується на правах реклами.