Щасливе
Обласна газета «Рівне вечірнє»
Наш провайдер:
-25% на металопластикові вікна
☰ РОЗДІЛИ

Завжди хочеться купити дешевше. І не лише тому, що грошей зайвих немає, а тому що розумієш, що більшість із заплаченої тобою суми піде не виробнику, а посередникам. Тим, хто переконав тебе саме це, а не інше купити, випити, з'їсти, почитати, подивитись…

Водо­провід — на сміттє­зва­лище


До кінця року на сміттєзвалище, що на околиці Рівного, проведуть водопровід. Проект обійдеться у 4,3 мільйона гривень. Це потрібно для гасіння сміття, яке влітку час від часу загоряється.
 

У Рівному смітять по-бідному

Тому й сміттєпереробний завод не працює

14-4-2017

На сміттєполігоні у Бармаках майже не залишилось вільного місця. При запроектованій потужності 5,5 млн. тонн рівненське звалище заповнене уже на 95,8%. За оцінкою комунальників, ще років 3-5 — і не буде куди везти сміття з Рівного. Врятувати ситуацію міг би сміттєпереробний завод, та останні три роки він працює лише як сортувальний. Бо, виявляється, рівненське сміття неякісне — з тих двохсот тонн непотребу, який рівняни продукують щодоби, заледве половина придатна на вторсировину, а решта — хіба для компосту, бо багато в ньому — лушпайок від картоплі та іншої органіки. З такого хорошого палива, як планувалось, не зробиш.

Сміття баки

Микола Горбачук, директор «Укреко-Індастрі»:

— Переробкою нині не займаємося з декількох причин. По-перше, в країні досі не розроблено тариф для сміттєпереробних заводів. По-друге, калорійність хорошого альтернативного палива має бути 12 МДж?/?кг, це як у сухої деревини дуба. Для переробки на флафф — паливо для обертових печей цементного заводу — підходить тільки свіже сміття. Те, що полежало дві-три доби, уже не годиться, бо починає гнити. При цьому допустима вологість має складати 20%, а у нас було і всі 40%. Везеш таке паливо на завод, а там обурюються. Позаторік ми навіть експеримент задумали зробити: купувати сухе сміття за кордоном (поліетилен та проліпропілен) і домішувати його до нашого, щоб зробити більш якісне паливо. Однак нічого з цієї ідеї не вийшло, бо митникам вона не сподобалася…

Окрема проблема — це будівельне сміття, яке рівняни часто викидають разом з іншими відходами — немає нічого гіршого, ніж облицювальна плитка, бо її уламки псують обладнання. От італійська лінія на здолбунівському заводі пропрацювала з півроку і вийшла з ладу… До того ж, здолбунівський завод зацікавлений у поставках щонайменше 100 тонн якісного палива на добу, а ми такої потужності з нашого сміття дати не можемо. Були навіть розмови з львівським головою Андрієм Садовим, він готовий платити нам договірну ціну за переробку, але тоді, коли будемо приймати в Рівне не 20 тонн, а по 400 тонн в місяць! Але це не вигідно, бо львівське сміття не краще за рівненське, і на паливо там згодиться максимум 35%, а решта гнитиме на полігоні.

Щоб працювати повноцінно і приймати на переробку сміття з інших міст, потрібно модернізувати завод, збудувати ще один цех. Разом з обладнанням це коштуватиме 13-14 млн. євро.

Ростислав Кралюк, директор КАТП-1728, яке опікується рівненським звалищем:

— Полігон експлуатується з 1959-го. Кожного дня на полігоні вивантажують 1200-1300 кубометрів сміття. У рік це виходить до 70 тисяч тонн непотребу. Щоб продовжити термін роботи звалища, постійно проводимо ущільнення, пересипання грунтом, трамбування відходів. Влітку ми періодично стикаємося з проблемою загоряння. Контролювати пожежу у глибині завалів, де висота сміття сягає 20 метрів, практично неможливо. Складність ще й у тому, що в нас немає центрального водогону, за допомогою якого можна було б гасити пожежі на звалищі — вартість його будівництва: майже 4,5 млн. гривень. Видобування біогазу, яке допомогло б знизити ризик пожеж, ще тільки має розпочатися.

Так що ми не можемо приймати ще й львівське сміття, як би цього не вимагали громадські активісти. Бо ще трохи — і нам самим доведеться шукати місце.

Олена РАКС.

 
Читайте також:

А шлюз і нині там…
№15, 13-4-2017

Чуже сміття до Рівного возитимуть легально?
№14, 6-4-2017

Букет вартістю 1700 гривень
№13, 30-3-2017

Копають бурштин у Рівненському природному заповіднику
№12, 23-3-2017

Зміни клімату далі б'ють рекорди
№12, 23-3-2017

Не для розваг був ставок у парку
№11, 19-3-2017

Літо розпочнеться в травні
№10, 11-3-2017

Повені не буде
№10, 9-3-2017

У Дубні — вітряки, у Межирічах — греблю
№7, 18-2-2017

Що, коли і з чим
№6, 11-2-2017

У світі глобальне потепління, на Рівненщині — сильні хуртовини та морози
№6, 9-2-2017

Наповнення © «Рівне Вечірнє», (с) 2003-2017. Оновлюється щодня.
При використанні матеріалів посилання на www.rivnepost.rv.ua обов’язкове.
Програмування та дизайн © «Рівне Вечірнє»
Засновник — Микола Несенюк.

Головний редактор — Валентина ШАХ: valensrv@gmail.com.

Керівник рекламного відділу — Микола Жванський: rivne_ren@ukr.net

Редактор сайту — Алла Садовник: allasadovnuk@i.ua.

Редактор он-лайн новин — Жанна Пінчук: pinkrime@gmail.com.

Контакти для розміщення реклами: (097) 462-65-64, (096) 81-89-627, e-mail: advertrv@ukr.net

Адреса для листування з редакцією: rivnepost@gmail.com.
Телефони редакції: (067) 362-56-86, (0362) 62-56-54, 62-56-55
@ — друкується на правах реклами.