Щасливе
Обласна газета «Рівне вечірнє»
Наш провайдер:
-25% на металопластикові вікна
☰ РОЗДІЛИ

Завжди хочеться купити дешевше. І не лише тому, що грошей зайвих немає, а тому що розумієш, що більшість із заплаченої тобою суми піде не виробнику, а посередникам. Тим, хто переконав тебе саме це, а не інше купити, випити, з'їсти, почитати, подивитись…

Водо­провід — на сміттє­зва­лище


До кінця року на сміттєзвалище, що на околиці Рівного, проведуть водопровід. Проект обійдеться у 4,3 мільйона гривень. Це потрібно для гасіння сміття, яке влітку час від часу загоряється.
 

Степан Коропецький: «Рівняни платять за тепло менше аніж мешканці сусідніх обласних центрів»

1-6-2017

З понеділка Рівне — без централізованого гарячого водопостачання. «Рівнетеплоенерго» зупинило котельні на звичну для літніх місяців профілактику. Коли знову запрацюють та з якими проблемами стикнулися тепловики цього року — розповів під час відеозустрічі у редакції «РВ» директор ТОВ «Рівнетеплоенерго» Степан Коропецький.

Степан Коропецький

Степан Коропецький

— Котельні зупинили, оскільки у міжопалювальний період потрібно провести гідравлічні випробування мереж і відремонтувати теплотраси та котельні. В інших містах гарячу воду відключили значно раніше, проте ми, за домовленістю з громадськістю та міською владою, не зупиняли котельні на свята і поки діти навчалися у школах.

— Торік централізоване гаряче водопостачання відновили лише у серпні. Цього літа теж не раніше?

— Намагатимемося скоротити цей період. Але залежатиме все від того, як пройдуть гідравлічні випробування та як швидко вдасться закінчити ремонтні роботи. Частину з них фінансуватиме міський бюджет, а, відповідно, розпорядником коштів будемо не ми, а міське управління ЖКГ, яке проводитиме тендери. Загалом у нас більше 200 кілометрів теплових мереж, значна частина з них — в аварійному стані і потребують заміни. Міська рада виділила кошти цього року на дев'ять найбільш критичних ділянок у Рівному.

— Минула зима видалася суворішою за попередню. Чи не принесла вона підприємству ще більше боргів та скарг від населення?

— Вважаємо, що цього опалювального сезону ми спрацювали нормально. Хоча ця зима таки зробила для нас випробування, вона була жорсткішою за три попередні. Температура у середньому була нижчою на два градуси, що досить важливо. Втім, оцінювати мають споживачі. Виникали проблеми, але, як на мене, ми з ними впоралися.

Якщо говорити про розрахунки, то уже другий рік працює ринок газу, тож аби виробити теплову енергію, ми повинні купити газ на ринку, і перш ніж нам його поставлять, заплатити за нього, а рахунки споживачам виставляємо тільки після подачі тепла. Виникає фінансовий розрив, з яким важко справлятися. Борг населення перед нами становить нині 108 млн. грн. Щодо опалення бюджетних закладів, то, на жаль, оплату з бюджету розбивають не на опалювальний сезон, а на 12 місяців, і на сьогодні нам боргують 8,0 млн. грн. Сума велика, а тому підприємству важко і працювати, і готуватися до наступного опалювального сезону. Якби ми отримали всі кошти, то могли б і розрахуватися повністю за природний газ, і у повному обсязі виконати інвестиційну програму, і виділити додаткові кошти на ремонтні роботи.

— Борг населення зростає навіть попри субсидії від держави?

— Так. Більш як половина наших користувачів мають субсидії. Якщо брати до уваги розрахунки, то 76?% оплати, яку отримуємо, — субсидія. Лише 24?% коштів сплачує безпосередньо населення. Ці гроші потрапляють на розподільчий рахунок, а з нього лише 5-8?% — на наш рахунок, звідки кошти можемо використовувати на свої потреби. Дуже важко працювати у таких умовах. Проте наше підприємство у країні — друге за розрахунками за газ за минулий опалювальний сезон.

— Уряд так і не монетизував субсидії, тож ви, як і всі підприємства-надавачі компослуг, отримуєте лише векселі, якими можете розраховуватися за газ чи електрику. Але принаймні такі платежі держава не затримує?

— На жаль, субсидії відшкодовують невчасно. Це провокує те, що ми затримуємо платежі за газ. І за цей період постачальники газу нараховують нам пеню та штрафні санкції, які виконавча служба з нас стягує. На державному рівні питання так і не врегульоване, попри обіцянки. Ми багато спілкуємося з профільним комітетом Верховної Ради, зокрема, народною депутаткою Оленою Бабак, яка докладає максимум зусиль, щоб вирішити проблему, але парламент також у цьому напрямі недопрацьовує. 16 травня, наприклад, на розгляді у Верховній Раді було два важливих законопроекти — про житлово-комунальні послуги та комерційний облік. На жаль, обидва не набрали потрібної кількості голосів. Ці закони врегулювали б багато спірних питань між споживачами, надавачами послуг та утримувачами будинків.

— У платіжках багатьох рівнян, які отримують субсидію, — тисячі гривень переплати за опалення. Ці невикористані кошти так і залишаться на рахунках?

— Відповідно до законодавства, субсидію нараховують протягом опалювального сезону згідно із соціальними нормами, а наприкінці сезону уже рахують фактичне споживання. До 1 червня ми зробимо перерахунки і повернемо невикористані кошти субсидії. У платіжках, які рівняни отримають у червні, будуть зовсім інші цифри. Державі ми маємо повернути близько 44 млн. грн.

Також слід звернути увагу споживачів, які мають субсидію, на те, що з 01.05.2017 відповідно до постанови КМУ № 300 від 26.04.2017 року призначення субсидії на наступний період відбувається лише за відсутності заборгованості, простроченої понад два місяці. За наявності такої заборгованості управління праці та соціального захисту населення (УПСЗН) не буде автоматично призначати субсидію на наступний період, про що споживач повинен отримати відповідне повідомлення від УПСЗН. У разі отримання такого повідомлення споживачу — отримувачу субсидії необхідно протягом двох місяців сплатити наявний борг та надати документальне підтвердження його сплати в УПСЗН. Враховуючи зазначені зміни та з метою продовження субсидії в автоматичному режимі, без звернення в УПСЗН, ТОВ «Рівнетеплоенерго» наполегливо рекомендує сплатити наявний борг за послуги теплопостачання у травні 2017 року.

— Тарифи на опалення та гаряче водопостачання цього року, очевидно, знову підвищать?

— За останній опалювальний період двічі піднімали ціну на воду, щомісяця коригують ціну на електроенергію, зросла мінімальна заробітна плата, дорожчають матеріали. Тож всі теплопостачальні підприємства подаватимуть розрахунки до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, щоб показати, яким повинен бути економічно обґрунтований тариф. До опалювального сезону Нацкомісія, скоріше за все, розгляне це питання.

— «Рівнетеплоенерго» встановило теплові лічильники в усі багатоквартирні будинки Рівного?

— Ми активно працювали над цим останніх два сезони, і це дало результат. Завдяки встановленим лічильникам цього опалювального сезону рівняни у середньому платили 24,99 грн. за 1 кв. м. Це значно менше, аніж у сусідніх обласних центрах. 97?% багатоквартирних будинків у Рівному уже з лічильниками — і це найвищий показник на Західній Україні. Залишилося лише кілька старих будинків, де складно поставити лічильник, а також кілька тих, де мешканці не хочуть переводити на комерційний облік вже встановлений у їхньому будинку лічильник. Проти, бо цього опалювального сезону діяла постанова Кабміну, відповідно до якої ми були зобов'язані нараховувати споживачам, у чиїх будинках немає приладів обліку теплової енергії, середню плату по місту. Ці будинки — неутеплені, у них значні втрати тепла, тож люди порахували, що з лічильником вони будуть платити більше, аніж поки користуються постановою. Наразі цю проблему вирішуємо разом із міською владою. Якби прийняли законопроекти, про які зазначав, вони б врегульовували подібні нюанси, наразі ж юридично вплинути на мешканців цих будинків ми не можемо.

— Лічильниками задоволені далеко не всі. Наприклад, у будинку на вул. Відінській, 16 за опалення двокімнатної квартири сплачували 2250 грн. за місяць, хоча такого ж метражу квартири в інших будинках обходилися у 1500 грн.

— Коли є лічильник, плата залежить не так від нас, як від самих споживачів та утримувачів будинків, бо вони регулюють подачу тепла по квартирах. Різниця між будинками буває дуже великою: одні утеплені, в інших — вибиті вікна, є такі, де мешканці економлять, навіть готові трохи мерзнути.

— Багато нарікань на нерівномірний розподіл тепла чи гарячої води. В одній квартирі — спекотно, в іншій у тому ж будинку — холодно.

— Ми подаємо тепло лише до будинку. За внутрішньобудинкові мережі ми не несемо відповідальності, проте плідно співпрацюємо з головами ОСББ, робимо аудит, надаємо консультації та допомагаємо вирішити проблеми. Добре, коли у будинках ставлять автоматичні регулятори подачі тепла, тоді подібних проблем із нерівномірним розподілом теплоносія не виникатиме. Бо установки реагують на температуру зовнішнього середовища самостійно і не залежать від людського фактора.

— А чи можливо на сьогодні у квартирі встановити індивідуальне опалення, відмовившись від послуг «Рівнетеплоенерго»?

— Цими питаннями опікується спеціальна міжвідомча комісія при міськраді, але подібних дозволів цього опалювального сезону вона не видавала. Індивідуальне опалення квартири у багатоповерховому будинку розбалансовує систему централізованого теплопостачання. Сусіди починають скаржитися. Втім, законодавство дозволяє за згодою всіх мешканців цілому будинку відмовитися від наших послуг і перейти на індивідуальне опалення.

— Куди потрібно звертатися, щоб прочистити стояки на опалення у старому будинку, аби взимку радіатори були теплішими?

— Наразі до утримувача будинку. На жаль, наше підприємство на сьогодні такі послуги не надає, потрібен сертифікований дозвіл на це. Але якщо будуть заяви від мешканців, думаю, ми це питання врегулюємо.

— До речі, чи багато гарячої води крадуть із мережі?

— Дуже важко це фіксувати. Але втрати води є. Проте слід зазначити, що покарання за таку крадіжку передбачено статтею 1031 Кодексу України про адміністративні правопорушення та статтею 1881 Кримінального кодексу України.

 
Читайте також:

Коропецький розповів про тепло та гарячу воду
№21, 24-5-2017

З Рибачком – про плани Світового банку на Рівненщині
№12, 23-3-2017

Про права працівників та невиплачені зарплати – із Наконечним
№11, 15-3-2017

Про більшість і підпорядкованість в облраді – із Кучеруком
№10, 14-3-2017

Про політичні ігри – із Кирилловим
№9, 7-3-2017

Ди­рек­тор «Рівне­обл­во­до­ка­на­лу»: «Еконо­міч­ні під­стави для під­ви­щення тарифу є, але гово­рити про це ще рано»
№9, 2-3-2017

Про воду та тарифи – з Караушем
№8, 23-2-2017

Про медичну реформу – з Осіпчуком
№2, 12-1-2017

З Черній – про бурштин та інститут післядипломної освіти
№52, 26-12-2016

Запитай у президента
№42, 26-10-2016

Степан Коропецький: «Рівнетеплоенерго» зацікавлене якісно надавати послуги
№41, 13-10-2016

Наповнення © «Рівне Вечірнє», (с) 2003-2017. Оновлюється щодня.
При використанні матеріалів посилання на www.rivnepost.rv.ua обов’язкове.
Програмування та дизайн © «Рівне Вечірнє»
Засновник — Микола Несенюк.

Головний редактор — Валентина ШАХ: valensrv@gmail.com.

Керівник рекламного відділу — Микола Жванський: rivne_ren@ukr.net

Редактор сайту — Алла Садовник: allasadovnuk@i.ua.

Редактор он-лайн новин — Жанна Пінчук: pinkrime@gmail.com.

Контакти для розміщення реклами: (097) 462-65-64, (096) 81-89-627, e-mail: advertrv@ukr.net

Адреса для листування з редакцією: rivnepost@gmail.com.
Телефони редакції: (067) 362-56-86, (0362) 62-56-54, 62-56-55
@ — друкується на правах реклами.