1. Уникайте слів-паразитів, таких як «ну,» «це», «знаєте», «окей», «тіпа», «вообщє», «в общєм», «так сказать». Ці «паразити» говорять роботодавцю про те, що ви не підготовлені і виглядаєте ви нерозумно. Краще подумати, перед тим, як говорити, робити паузи і переводити подих, якщо ви втрачаєте думку.
2. Граматичні помилки, а також використання сленгу в мові можуть поставити під сумнів ваш рівень компетентності. Необхідно говорити закінченими й узгодженими фразами і не вживати місцевих і неформальних виразів.
3. Нівечення слів і «зажовування» закінчень знижують якість мови. Щоб уникнути цього, на співбесіді говоріть повільно. Перед зустріччю можна скласти список слів, у яких часто з’являються помилки, і потренуватися в їх вимові.
4. Під час співбесіди будь-яка людина нервується. У результаті потенційний працівник може почати говорити швидко. Проте варто враховувати, що за швидкою мовою складно встежити, а люди, що говорять швидко, вважаються нервовими. Перед співбесідою можна заспокоїтися, зробивши кілька глибоких вдихів. Не бійтеся робити паузи. Вашому співрозмовнику в будь-якому випадку необхідно кілька секунд, щоб засвоїти отриману від вас інформацію.
5. У розмові рекомендується уникати слів і виразів, що несуть значення непевності, таких як «будемо сподіватися», «можливо», «я думаю», «свого роду». Замість цього варто вживати вирази: «я впевнений», «мої дані свідчать», «я займаю позицію», «моя мета полягає в тому, щоб».
Пам’ятайте, не потрібно вивчати красномовство, щоб добре говорити. Просто не поспішайте, чітко вимовляйте слова і забудьте про просторіччя. Не забувайте, роботодавцям подобаються кандидати, які чітко і лаконічно можуть розповісти про свій досвід роботи.





