Такою ж звичною річчю в шкільному класі, як дошка чи парта поступово стає й комп’ютер. Як це не парадоксально, але на Рівенщині склалася ситуація, коли деякі сільські школи нині забезпечені комп’ютерами краще, ніж школи в містах. Скажімо, у Рівному чи Дубно на один комп’ютер припадає понад 45 учнів, тоді як у Демидівському, Дубенському та Острозькому районах менше 25 дітей. А все тому, що раніше діяла програма інформатизації сільських шкіл і державні кошти виділялися насамперед на забезпечення села комп’ютерною технікою.
Проте проблема полягає не лише у збільшенні кількості комп’ютерів, вважає начальник обласного управління освіти та науки Іван Вєтров, а в ефективному використанні їхнього потенціалу. На його думку, потрібно створити обласну систему інформатизації шкіл з центральним інформаційним ресурсом та сміливіше впроваджувати дистанційне навчання. Та от біда — якщо у Березнівському районі вже використовуються такі новітні технології передачі інформації, як GPRS, то у Зарічному на Інтернет виходять через телефонні лінії сусіднього Володимирця. До того ж, констатував на колегії облдержадміністрації заступник голови ОДА Олег Торкунов, хоча Рівенщина і посідає п’яте місце серед регіонів України щодо кількості обладнаних у школах навчальних комп’ютерних комплексів, але понад дві третини з них виготовлено та встановлено до 2001 року і є морально та технічно застарілою. Тож повною мірою використовувати у вивченні навчальних предметів сучасні електронні, мультимедійні засоби навчального призначення немає змоги. Слушну пораду з цього приводу пан Вєтров отримав від голови облдержадміністрації Віктора Матчука, який комп’ютерне «залізо» знає не з чужих слів і навіть перед сотнею обласних чиновників не втримався від не кожному зрозумілого технічного терміну: — А чи проаналізували можливість апгрейту (оновлення, модернізації — Ред.) застарілої техніки? Можливо, його вартість виявиться такою, що краще за наявні бюджетні кошти модернізувати тисячу комп’ютерів, аніж купити лише сотню нових. Апгрейт завжди дає ефект, треба лише добре порахувати. Окрім того, освітяни області отримали попередження, що кожен шкільний комп’ютер, який буде працювати в автономному режимі, вважатиметься надзвичайною подією. А до кінця першого кварталу 2007 року у школах Рівенщини не повинно залишитися жодного комп’ютера, не під’єднаного до мережі Інтернет.