Боржника «витягнуть» пожежники?

471 0
Новий голова — на заводі

На Соборній у Рівному досі працює державне підприємство «Рівненський автомобільний ремонтний завод». Чому досі? Бо вже багато років завод тільки те й робить, що накопичує борги та втрачає своє майно. Попри обіцянки уряду, підприємство так і не забезпечили військовими замовленнями та навіть збиралися продати. Проте днями новий голова ОДА Віталій Коваль, як всі його попередники, заявив, що напівмертвий завод потрібно вивести на самоокупність.

Рівненський авторемзавод входить до найбільших божників на Рівненщині. У червні виконавча служба повідомляла, що підприємство боргувало своїм працівникам більше 5 млн грн. Окрім того, за даними з відкритих джерел, ще понад 4 млн грн завод винен державному та місцевому бюджетам. Щоправда, порівняно з минулим роком, заборгованість зменшилася у більш як два рази. Втім, не тому, що підприємство отримало потужні замовлення, а тому, що виконавча служба вже кілька років поспіль продає майно заводу з молотка. А продавати є що: окрім виробничих приміщень, завод цінний своєю територією. Поряд з ним, між іншим, вже навіть збудували котеджі.

У 2017 році говорили, що завод виставлять на приватизацію, проте до переліку об’єктів, які виставляють на продаж, його так і не включили. Обіцянки завантажити завод замовленнями теж не виконали, а знайти боржнику клієнтів самому непросто: по-перше, через борги та малі зарплати молодші спеціалісти з заводу пішли, по-друге, співпрацювати з підприємством, в якого заблоковані рахунки, хочуть не всі.

Новий голова Рівненської ОДА, як і попередники, відвідуючи ремзавод, зазначив, що підприємство потрібно витягнути з боргів. Щоправда, крім загальних фраз, була і конкретика. Якщо вірити пану Ковалю, допомагатимуть підприємству-боржнику територіальні підрозділи Держлісу, ДСНС, а також облавтодор — віддаватимуть свою техніку йому на ремонт.

— Дотувати такі підприємства безперспективно. Наше завдання, аби кожне збиткове підприємство області вийшло на самоокупність і приносило доходи. Неважливо, державне воно чи комунальне. Будь-яка форма господарювання на Рівненщині має бути прибутковою, — передала слова голови ОДА його прес-служба.

Першим, хто має допомогти ремзаводу, стало ГУ ДСНС у Рівненській області, начальник якого Сергій Крук їздив на завод разом з Віталієм Ковалем. Заводу, за домовленістю, передаватимуть на ремонт пожежні авто, які ДСНС віддаватиме місцевим пожежним командам. Проте тісної співпраці поки, очевидно, немає. Бо директор ремзаводу Сергій Лизін на прохання прокоментувати новий формат роботи зазначив: «Поки питання не вирішиться, давати інтерв’ю не буду».

З тим, що підприємство потрібно «піднімати», а не закривати, погоджуються не всі. Наприклад, екс-голова облради Михайло Кириллов вважає, що його доцільніше продати:

— Думаю, що пожежні машини — це крапля у морі. У 2014 році бралися за відновлення заводу, оскільки потрібно було швидко шукати бази для ремонту військової техніки — і частину таки там відремонтували. Зараз я не вірю, що Міноборони дасть рівненському заводу замовлення.

Вже давно державі потрібно було ухвалити якесь рішення щодо цього підприємства, адже територія заводу дуже багатьох цікавить, і неприємно, що час від часу з’являється інформація про її «дерибан». Потрібно провести аудит, покарати відповідальних, якщо виявиться, що завод втратив частину земель, та погасити борги, у першу чергу, перед працівниками. Можна оплатити борги за рахунок бюджету, а можна виставити завод на торги і продати, не виключено, що навіть як місце для будівництва. Як державне підприємство він вже навряд чи кому потрібен. Підприємство не може саме себе забезпечити роботою, а це шлях у нікуди. Чим далі будуть відтягувати вирішення проблеми, тим більше наростатимуть борги.

Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Коментарі (всі коментарі проходять модерацію)

Залиште вiдповiдь

Читайте також