Наше місто отримало від Євросоюзу подарунок за 10 тисяч євро або 280 тисяч гривень за поточним курсом. Саме стільки одержали від європейських бюрократів місцеві «розробники» за те, що намалювали «бренд» Рівного.
Вдячним рівнянам залишається спершу порадіти за спритних «розробників». А згодом подумати над тим, куди б цей «бренд» притулити. Зручних місць для цього можна знайти скільки завгодно. Наприклад, повісити цей «бренд» на те місце, де у Рівному мав би бути хоча б один чистий громадський туалет. А що? «Розроблене» за добрі гроші зображення, окрім іншого, нагадує оте саме місце, про яке мріють гості нашого міста, коли їм «припече». А ще портрет міського голови, якому цей «бренд» так сподобався, можна всередину того «бренду» вставити... Далі не пропонуватиму. Що я дурний, щоб безплатно це робити? Нехай гроші дають із Євросоюзу, в них цих грошей багато. Шкода лише, що справжній герб Рівного, якому сотні років, у міськраді депутати колись безплатно затвердили. Дурні були, не те що нинішні...
Микола НЕСЕНЮК.
Ілюстрація Юрія Дюга
Брендом Рівного має стати концепція міста, комфортного для життя. Щоб молодь на заробітки не виїжджала, бізнесмени везли сюди мільйонні інвестиції і родинний туризм процвітав. Таку картину "світлого майбутнього" розробники бренду презентували слухачам минулого вівторка у сесійній залі міськради. Розробники показали й новий логотип, який незабаром мають асоціювати з Рівним. Його пропонують чіпляти усюди: від продукції місцевих виробників до візитки міського голови. Презентація концепції затягнулася майже на півтори години, а потім викликала хвилю критики у слухачів. Однак Володимиру Хомку все сподобалося. Розробкою бренду займалася робоча група експертів-рівнян, команда проекту "Розвиток малого та середнього підприємництва міст Рівного та Любліна" та консультанти компанії "Branders". Щоб придумати концепцію, у них пішло півтора року та 10 тисяч євро — з Євросоюзу.
Коментарі
Сергій Ващук, керівник проекту "Розвиток малого та середнього підприємництва міст Рівного та Любліна": — Бренд Рівного — це не тільки логотип, це ідея, збірний образ майбутнього міста. Він стане поштовхом до розвитку громади. Нам довелося провести чимало досліджень, опитувань. Найбільше ідея створення бренду сподобалася рівнянам у віці 18-45 років. Конкуренція між містами зростає, тож Рівне має чимось виділятися. Тому ми розробили концепцію міста, комфортного для життя — відкритого, безпечного, творчого, зеленого, ділового. Напрацьовано кілька ініціатив: "Зелена хвиля" — створення сприятливих умов для інвестицій та ведення бізнесу, скорочення часу надання реєстраційно-дозвільних послуг; "Посол міста" — створення досконалих товарів та послуг, з якими асоціюватимуть Рівне, як-от бренд "БМВ" асоціюють з Німеччиною; ініціатива "Місто від А до Я" — комфортний напрям для туризму, це нові маршрути та популяризація міських легенд, культурної спадщини. Наприклад, можна розвивати три напрями — родинний туризм, для груп підлітків, для людей з обмеженими фізичними можливостями та мам з дитячими візочками. "Соціальний ліфт" — щоб талановита молодь могла самореалізуватися, учасники АТО та колишні військовослужбовці могли започаткувати власну справу. Олександр Алєшко, консультант компанії "Branders": — Логотип Рівного — це його відображення: не плавний потік, не перехрестя, а саме фокус. Звідси і кола різних кольорів, що нагадують зум фотоапарата. Можна фокусуватися на сімейних цінностях, на розвитку, комфорті, інвестиціях, на чому завгодно! Зелений — це зелене місто, жовтий колір асоціюється з теплом, турботою. Бренд міста має доносити до цільової аудиторії основну систему цінностей міста. Сергій Паладійчук, депутат міської ради Рівного, голова комісії з питань бюджету, фінансів та управління комунальною власністю: — А де конкретика? Робоча група над розробкою концепції бренду працювала півтора року, в Рівного ж є свої "родзинки", але їх поки не показали. На цій презентації назву "Рівне" можна було замінити хоч Жмеринкою, і від того нічого би не змінилося. Я сам маркетолог і знаю, що таке бренд. Бренд міста має робити його багатшим. Не хочеться думати, що це просто фінішна крапка в освоєнні європейських грошей. Сергій Пінчук, громадський активіст: — Логотип — ніякий, ні про що. Місто-діра. А от концепція бренду непогана — якщо її очистити від мішури, отримаємо місто комфортне для дітей. Володимир Гребьонкін, громадський активіст: — Сама концепція бренду, яку розробили кияни, ґрунтовно опрацьована, розробники добре вловили суть. Я тривалий час жив у Києві, Житомирі, Чернігові, Івано-Франківську, тож маю з чим порівнювати. Рівне є містом, де все поруч. З туристичної точки зору воно компактне і жити тут комфортно. Коли друзі приїжджають у Рівне, я обов'язково показую зоопарк і два музеї бурштину, а тоді вже кажу, що потрібно їхати в Острог, Корець, Дубно. Тож концепція бренду Рівного хороша, але візуалізація неяскрава і невиразна. Я б пропонував громаді розробити кілька альтернативних проектів лого, щоб згодом можна було обрати. У Кузнецовську, наприклад, оголосили конкурс на найкращий логотип для міста. Не знаю, що можна використати для лого Рівного, але потрібно зробити функціональні речі, футболку з якими хотілося б носити. Логотип Івано-Франківська, до прикладу, спершу не сприймали, але він згодом прижився, що свідчить, що робота була здійснена дуже серйозна. У Львові логотип малофункціональний, його важко нанести на щось інше, ніж чашка чи футболка. З розробкою я б не поспішав. Володимир Хомко, міський голова Рівного: — Особисто я для себе почув багато цікавих речей. Наприклад, нанесення логотипу Рівного на продукцію рівненських виробників, на футболки, листівки, інші речі. Тоді кожен, хто його бачить, асоціюватиме його саме з Рівним. Я навіть собі в кабінет замовлю цей логотип, щоб висів за спиною, бо герб міста там виглядає трохи по-радянському. Сподобалася ідея тематичних екскурсій, щоб турист приїхав у Рівне і міг поїхати потім до Дубна, в Тунель кохання, ще кудись. От Люблін пішов цим шляхом і змінився у кращий бік. Бренд міста треба просувати далі, тому створимо для цього робочу групу. Куратором проекту буде секретар міськради Олексій Муляренко — він людина молода та креативна. У Рівного багато плюсів, навіть порівняно з іншими містами. Зокрема, у нас немає проблем з водопостачанням чи електроенергією, ми привабливі для інвестицій, бо маємо приміщення, землю. Розробку бренду для Рівного профінансував Євросоюз, нам просто допомагають знайти наше місце у цивілізованому світі.
Записала Олена РАКС.