12-річну освіту не можна вводити без ліквідації загального військового обов’язку, — про це заявив директор Центру стратегічного планування Володимир Корнілов, коментуючи перехід на 12-річну систему освіти учнів п’ятого класу середньої школи. «Сама ідея переходу на систему 12-річної освіти в школах не несе в собі нічого негативного. Практично у всіх країнах Європи діти в загальноосвітній школі навчаються саме 12 років.
12-річну освіту не можна вводити без ліквідації загального військового обов’язку, — про це заявив директор Центру стратегічного планування Володимир Корнілов, коментуючи перехід на 12-річну систему освіти учнів п’ятого класу середньої школи. «Сама ідея переходу на систему 12-річної освіти в школах не несе в собі нічого негативного. Практично у всіх країнах Європи діти в загальноосвітній школі навчаються саме 12 років. Але як прийнято в нашій країні, дана реформа знову робиться з наскоку, без відповідної підготовки всієї шкільної системи. У Росії, наприклад, уряд при затвердженні плану переходу на 12-річну освіту передбачив 5-річний підготовчий період — для того, щоб підготувати підручники для нових програм, підготувати вчительські кадри під нові вимоги. У нас же, як завжди, дістали козацьку шаблю — і давай рубати з плеча, не думаючи про наслідки. Не можна проводити таку кардинальну реформу школи без ув’язування з масою інших проблем, навіть побічно пов’язаних із освітою. Наприклад, ні в якому разі не можна вводити 12-річну освіту без ліквідації загального військового обов’язку. Адже якщо призов 18-річних юнаків збережеться, то нинішні п’ятикласники повинні будуть через кілька років йти в армію прямо зі шкільної лави. У них навіть не буде теоретичної можливості вступити до вузів», — розповів Корнілов. Нагадаємо, що з 1 вересня цього року школярі, що перейшли в п’ятий клас, автоматично «потрапляють» на нову програму в рамках 12-річної системи освіти. Іншими словами, діткам, заради експерименту, накинули ще один рік протирання штанів. Тепер п’ятикласникам доведеться освоювати нові предмети: етику, природознавство і дві іноземні мови. Для учнів п’ятих і шостих класів вводяться факультативні курси етики віри і релігієзнавства. Крім того, серед свіженьких новацій від Міносвіти — підготовка до переходу на зовнішнє тестування при складанні випускних іспитів.