Чи є майбутнє в «електронного квитка» в Рівному? (ФОТО)

385 0

Введення «електронного квитка» в громадському транспорті Рівного вирішило би ряд проблем. Насамперед це було б зручно для містян, а для власників маршруток та тролейбусного управління – вигідно. Адже система чітко контролює кількість пасажирів, пільговиків і унеможливлює перевезення «зайців». Проте наскільки це реально в такому місті, як Рівне? Скільки коштуватиме таке нововведення? На ці та інші питання шукали відповіді під час Форуму «Впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті».

У Форумі взяли участь близько сотні рівнян, чиновників та зацікавлених у розробці такої системи підприємців. Спершу міський голова Рівного Володимир Хомко ознайомив учасників з невтішною статистикою нерентабельності громадського транспорту. Наприклад, місто вкладає в тролейбуси два мільйони гривень, а отримує прибутку – мільйон.

– Запровадження у Рівному «єдиного електронного квитка» – неминуче, альтернативи цьому немає, – наголосив міський голова Рівного Володимир Хомко. – Однак готові рішення для європейських міст, на жаль, не зовсім адаптовані для нас. Потрібен проект, який враховуватиме українську ментальність, як би дивно це не звучало. Я маю на увазі, зокрема, ефективну систему контролю оплати за проїзд. Без неї ми отримаємо масу «зайців» у транспорті і збитки. Потрібно враховувати також специфіку громадського транспорту, адже тролейбуси у нас комунальні, а маршрутки – приватні.

До міської влади Рівного надійшло понад 10 пропозицій від різних компаній щодо розробки «електронного квитка». Зокрема, це Jidelec (Франція), Paragon ID (Франція), Rіdango (Естонія), AuxBridge (Ізраїль), Symbol Systems (Україна), LOT Group(Україна), ПриватБанк, Ощадбанк та інші.

Наприклад, ПриватБанк пропонує систему «Е-квитка», яка не прив’язує пасажира до якоїсь додаткової картки. До оплати приймається будь-яка платіжна картка будь-якого банку України та світу.

- Наша головна перевага – місту не потрібні жодні витрати на додаткове обладнання, - розповів директор Північно-Західного РУ ПриватБанку Юрій Войтенко. – Ми беремо на себе витрати з виготовлення, розміщення стікерів з QR-кодом та проведення навчань контролерів. Крім того, користуватися такою технологією зможуть і клієнти-власники карток інших банків. Потрібно лише встановити Приват24 на смартфон і додати туди картку нашого банку. Банківська комісія за використання коду відсутня, пасажири оплачують тільки вартість квитка. Електронний квиток не витісняє інші способи оплати за проїзд,а додає зручності прихильникам технологій і базготівкових розрахунків. Паралельно можуть діяти е-картка чи стандартний квиток.

Представник компанії AuxBridge пан Олексій зазначив:

- Від рішень, які прийме Рівне сьогодні, залежатиме, як місто житиме наступні 5 років. Нам хотілося б допомогти місту Рівне, бо знаємо що в Україні роки немає стандартного єдиного квитка. Ми готові розробити проект. Обіцяємо рішення, які працюватимуть, а не імітуватимуть роботу.

Представник естонської компанії Rіdango, яка ефективно впровадила систему обліку оплати за проїзд в Талліні, пояснив:

- При запровадженні такої системи важливо продумати всі деталі, наприклад, той же тариф. В будь-якій цивілізованій країні ви можете проїхати одну зупинку, заплативши невеличку суму. Є два варіанти: або почасова оплата, або в залежності від кількості зупинок. У містах, де діє одна із систем, як показало її практичне застосування, краще збираються гроші за проїзд. Це одна з переваг «електронного квитка», за введення якого ми готові взятися.

Менеджер з міжнародних зв’язків французької компанії Paragon ID Томас:

- Ми займаємося встановленням спеціального обладнання для системи автоматичного обліку пасажирів. Наше обладнання розраховане і на пластикові картки, і на мобільні додатки. Приклад нашої роботи – київський Метрополітен. Але спектр послуг, які ми надаємо, дуже широкий. Наприклад, ми можемо забезпечити роботу системи «Картка містянина». Її наявність передбачає, що власник картки може з її допомогою не лише розраховуватися за проїзд, а й користуватися бібліотекою, музеями, відвідувати басейн та інші установи, розташовані в місті.

За словами, одного з ініціаторів проведення Форуму, заступника міського голови Віталія Германа, подібний захід в місті проводиться вперше.

- Це перший етап, під час якого ми вивчаємо досвід іноземних компаній, які у впровадженні електронного квитка досягли успіху в багатьох країнах світу. Наступний етап - публічне засідання робочої групи за участю громадськості. На цьому засіданні ми вивчимо усі пропозиції, які до нас надійшли, і оберемо одну з них.

Запустити електронний квиток хоча би на одному маршруті в Рівному планують вже з наступного року. Загалом з міського бюджету на систему планують витратити приблизно 60 мільйонів гривень.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Коментарі (всі коментарі проходять модерацію)

Залиште вiдповiдь

Читайте також