Психологія кольорів – досить не вивчена галузь маркетингу, але надзвичайно цікава. Ну посудіть самі: вам треба купити кетчуп, чи станете ви брати до рук щось інше. Звісно що ні. Знайдете на полицях знайомий кетчуп та кинете його до кошику. Все. Чи думав хтось про колір? Звісно, що ні. Але вчені спростовують цю сталу думку про те, що ми обираємо свідомо. Більше 80% всіх куплених товарів вибираються якось на підсвідомому рівні, у тому числі наше «внутрішнє» звертає увагу на колір. Яку роль він відіграє? Давайте розберемося у цьому до виготовлення етикеток, щоб правильно обрати їх колір.
Вплив кольору на продажі
Виробники товарів добре знають, що як корабель назвеш, так він і попливе. Тому велику роль вони приділяють вибору назви товару, етикеткам, кольорам, загалом дизайну товару, його подачі. Колір етикетки надзвичайно важливий. Кольористика – спеціальна галузь, що займається розробкою упаковок, етикеток, товарів і вивчає затребуваність покупців. Великі компанії, що займаються торговлею, обов’язково мають у штаті колориста. Але розібратися у цих питаннях самому? Адже вчені довели, що товар з кольоровою етикеткою продається на 60% більше, ніж з чорно-білою. Товар синього, червоного та жовтого кольорів теж продається частіше. Спробуємо у цьому розібратися.
Сприйняття кольору залежить від емоційного стану людини. Це перше, що треба засвоїти. Тільки і виключно в залежності від настрою люди обирають колір етикетки, упаковки чи самого товару. Сьогодні їх цей колір дратує, а завтра вони спокійно купують речі цього, ще вчора неприємного кольору.
Розглянемо, як впливає колір на покупця і які почуття у них викликає.
• Червоний.
Це колір пристрасті. Він викликає збудження нервової системи, поклик до дії. Дослідники довели, що червоні тони прискорюють пульс. Червоний часто обирають чоловіки. Тому досить часто виробники виготовляють цигарки, дезодоранти, чоловічі товари саме червоного кольору.
• Синій.
Це колір спокою. Школярики молодших класів віддають перевагу всім відтінкам синього. Можливо тому більшість дитячих товарів та етикеток до них мають синій колір. Якщо додати до синього білий, отримаємо дуже приємний на вид товар. Тому він і користується такою популярністю. Провели дослідження: поставили на полиці біло-сині та біло-зелені упаковки молока. Перші продалися швидше. Синій колір зробив молоко більш «свіжим».
• Жовтий.
Це колір багатства, сонця, добробуту, золота. Останнє завжди приваблювало людей. Етикетка золотистого кольору підсвідомо буде демонструвати якість товару покупцеві. Люди, що обирають косметику, зрозуміють, коли золотисту коробочку хочеться взяти до рук, потримати, можливо, щось запитати. Особливо взимку товар жовтого кольору, упаковки та етикетки користуються великим попитом. Вони ніби зігрівають людину.
• Зелений.
Це символ миру та надії, спокою та терпіння. Він найбільше близький до натуральних та природніх. Часто цим користуються виробники, щоб продемонструвати натуральність своїх продуктів. У очах покупця така продукція виглядає природньою та переважає над іншою. Виробники косметичних засобів та продуктів харчування часто цим користуються.
• Помаранчевий.
Колір теплий, комфортний для ока, дарує радість та тепло. Від вигляду його стає тепліше та приємніше на душі, він покращую настрій та збільшує тонус. Теплий помаранчевий зберігає внутрішню гармонію та рівновагу. Це колір творчості та здоров’я. Тому його обирають виробники побутової хімії та косметичних засобів.
Замовляючи послуги друкарні, спочатку подумайте, який би колір найбільше пасував для ваших етикеток, враховуючи озвучений матеріал. Можливо, ви зміните свою думку після перечитаного.