Чисті салони — тільки для комісії?

1387 0

Ми у соцмережах:

Чисті салони — тільки для комісії?

Не нові, але чисті, пофарбовані та відремонтовані — такими були автобуси, які у понеділок показали транспортній комісії. Цими автобусами збираються возити рівнян у найближчі п'ять років. Членів комісії чомусь особливо дратували ароматизатори та підвіски на лобовому склі, одному з водіїв вказали на наліпки зі стертими назвами зупинок. Якби та комісія перевірила автобуси, які вже возять пасажирів, на такі дрібниці й уваги не звернула б. Бо картина там часто інша — брудні салони, відстань між сидіннями така, що й дитині тісно, часто ламаються посеред дороги, і не дивно — бо старі.

Тетяна Мартинюк, головний спеціаліст міського управління транспорту і зв'язку: — Сьогодні ми перевіряємо стан салону — наскільки у ньому просторо і чисто, яка відстань між сидіннями, чи є інформація про надання послуг, чи вказано ціну за проїзд та ін. Важливо й те, чи потрапляв водій у ДТП, чи його штрафували коли-небудь і чи не сідав за кермо п'яним. Транспорт також проходить техогляд. Результати перевізники дізнаються у середу на засіданні профільної комісії. Тоді й визначимо тих, хто буде возити пасажирів по Рівному. Всього у місті працює понад 350 автобусів, більшість — 2003-2005 років випуску. Нових небагато. От і серед тих 60, які у понеділок оглядала комісія, лише два нових. Бо, кажуть перевізники, — бракує грошей. Нарікають, що подорожчали пальне, запчастини та мастило. Ще й не всі маршрути вигідні. Наприклад, на "басівкутські" №№43-44 та на №40 знайти бажаючих важко. Тому управління транспорту на конкурсі розігрує пакети, в яких одночасно йдуть і рентабельні, і збиткові маршрути. Одними з найприбутковіших називають маршрути №34 і №64. Однак і там підприємці незадоволені, бо велика конкуренція. Підприємство "Сагайдачний" тримає 30 маршруток, із них 11 їздять за маршрутом №64. Співзасновник Ярослав Загиней розповідає: — Звісно, ми б хотіли підвищити ціну на проїзд, але тоді ще більше людей на цьому маршруті пересяде на тролейбуси. Нові машини придбати складно, бо банки зараз неохоче дають кредити, а долар росте. Якщо якийсь маршрут стає збитковим, по ньому добровільно буде їздити хіба ентузіаст. Дехто нову машину все ж придбав. Андрій Дубич має три автобуси, один із них він тепер замінить новим "Еталоном": — Пощастило, що купив його ще півроку тому — за 346 тисяч гривень. Відколи долар стрибнув, таку машину дешевше 440 тисяч не знайдеш. Якщо пройду відбір, цей "Еталон" поставлю на 51-й маршрут замість старого ЗІЛа-"бичка". Спершу я сам працював за кермом, тепер плачу водіям. Перевізники неохоче розповідають, що по буднях одна нерентабельна маршрутка збирає в середньому 450-500 гривень, у вихідні — 300-350 грн. Із популярних маршрутів можна, кажуть, "вижати" й по 1000-1200 грн. Але власники автобусів запевняють, що цього замало, бо багато витрачають на пальне. Святослав Євтушенко, голова постійної комісії транспорту і зв'язку міськради: — Я за те, щоб такі конкурси проводили щороку, а не раз на три чи п'ять. Бо тоді водії активно прибирають, фарбують, ремонтують свій транспорт, купують новий. Це стимулює їх дбати про хороші умови для пасажирів.

Олена Власова.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також