До пошуку перспектив для аеропорту долучився Третяк

1005 0

Ми у соцмережах:

Олександр Третяк: місто готове допомагати у впорядкуванні аеропорту

Днями про рівненський аеропорт згадували з кількох причин. По-перше, облрада має обрати нового директора летовища або ж продовжити контракт з теперішнім. По-друге, аеропорту виділяють гроші на реконструкцію частини обладнання та оснащення. По-третє, летовище нарешті зацікавило міську владу Рівного.

Рівненське летовище — і справді у власності обласної ради і в підпорядкуванні ОДА. Проте саме Рівне найбільше зацікавлене у розвитку аеропорту, що розташований практично на околиці міста. І справа не лише у фінансовій вигоді від налагодженої системи польотів, а й у тому, що стабільна діяльність аеропорту автоматично зробить Рівне більш привабливим не лише для потенційних інвесторів, а й для тих, хто захоче жити у місті. Наприклад, для IT-спеціалістів.

Минулого тижня за ініціативи міського голови відбувся форум, на якому обговорили перспективи розвитку рівненського летовища. Міський голова Олександр Третяк, що важливо, зазначив, що місто готове допомагати у відновленні аеропорту та чекає пропозицій від його директора:

— Це пріоритет для мене, як міського голови, та усієї нашої команди. Надважливо, щоб Рівненський міжнародний аеропорт міг приймати не лише вантажні перевезення, а й пасажирські рейси.

На форумі також були експерти у сфері авіації, які, як повідомила міська рада після заходу, зазначили, що рівненський аеропорт не відповідає сертифікаційним вимогам, потрібним для забезпечення належного рівня безпеки польотів і роботи авіаційного та іншого персоналу в процесі експлуатації аеропорту. Тож аеропорт, додали, потрібно забезпечити технічними можливостями. Окрім того, він має пройти сертифікацію.

Перший тендер на ремонт аеропорту вже оголосили

Покращувати роботу рівненського летовища повинні вже з цього року. Його включили до державної програми розвитку аеропортів, відповідно до якої у цьому та наступному році мають з державного бюджету виділити близько 400 млн грн. За ці кошти повинні відремонтувати огорожу, реконструювати радіотехнічні засоби навігації та посадки, капремонт покриття руліжної доріжки та покриття перону, реконструкцію систем світлосигнального обладнання.

На реконструкцію радіотехнічних засобів навігації та посадки аеродромного комплексу обласний департамент вже оголосив тендер вартістю понад 100 млн грн. Аукціон між фірмами, які подадуться на конкурс, відбудеться 22 червня. Тендер на капремонт паркану та світлосигнальної системи поки не оголошували.

До слова, обласний департамент будівництва досі не прийняв в експлуатацію роботу рівненського товариства «Стиль-Декор», яке у 2017 році взялося розширювати руліжну доріжку аеропорту. Претензії до якості виконаних робіт виникли у правоохоронних органів, відкрили кримінальне провадження, крапку в якому досі не поставили.

На посаду директора — три претенденти

Другого червня на черговій сесії обласної ради не поставлять крапку, вочевидь, депутати і у питанні вибору директора рівненського аеропорту. На оголошений конкурс подалися три кандидати: чинний директор Ігор Насинюк, який керує летовищем з 2015 року, а доти працював проректором з адміністративно-господарської роботи інституту слов’янознавства у Рівному; експрокурор, а нині слідчий ДБР у Львові Олександр Якубець та екс-директор ДП «Украеропроект», а нині підприємець та експерт проєкту ЄС «Підтримка органів влади України у розробці національної транспортної моделі та генерального плану» Кирил Новіков.

У більшості, яка склалася в облраді, очевидно, є бажання змінити керівника рівненського аеропорту. Щоправда, спроби звільнити Ігоря Насинюка достроково або ж не переобрати його на ще один термін були і в облради попереднього скликання, і в попереднього керівництва ОДА, проте директору летовища вдавалося домовлятися. Окрім того, на його захист стають працівники аеропорту, які вже не раз приходили з протестами до обласної ради і начебто планують прийти вчергове, аби підтримати чинного керівника.

Проте на сесію облради це кадрове питання можуть і не винести. Голова профільної «комунальної» комісії облради Андрій Пехотін рекомендуватиме на сесії оголошувати новий конкурс. Проте керівництво облради, яке формує порядок денний сесійних засідань, може до нього і не дослухатись.

Про концесію вже не згадують

Додамо також, що ще у 2018 році обласні депутати внесли рівненський аеропорт у перелік підприємств, які можна надавати у концесію (тобто в аеропорт прийде інвестор, який буде вкладати у нього кошти, керувати ним, але право власності залишиться за обласною владою). Позаторік з депутатів та посадовців була створена спеціальна комісія, яка мала провести конкурс та обрати концесіонера. Після торішніх виборів новий склад комісії так і не затвердили, і питання про передачу летовища у концесію затихло.

Через коронавірус справи рівненського летовища, як, зрештою, усіх аеропортів, погіршали. Якщо у 2019 з аеропорту ще літали туристичні рейси туроператорів, то торік та цього року злітають лише невеликі чартерні літаки.

Ігор Насинюк, директор Рівненського аеропорту:

Думаю, форум, який пройшов, дав розуміння, що місто теж готове допомагати. Бо коли я звертався до попереднього міського голови, місто не бачило у своїх проєктах та розвитках аеропорт. У нового голови таке бачення є. Будемо звертатися до міста з проханням про допомогу, можливо, з технікою.

Ми ведемо переговори з перевізниками, зокрема щодо чартерних туристичних рейсів, але все впирається у коронавірус. З іншого боку, те, що ми зупинилися, і добре, бо ж незабаром розпочнеться реконструкція. Тому поки пандемія, треба зробити ремонти, щоб підняти статус аеропорту. Але аеропорту потрібен, як на мене, концесіонер, інвестор. Самі ми не витягнемо, навіть з допомогою державного бюджету. Має бути фінансування з різних сторін.

Андрій Пехотін, голова постійної комісії з економічних питань та комунальної власності Рівненської облради:

— Питання щодо концесії ні на комісіях, ні на засіданнях сесії цього скликання не підіймали, тому не можу сказати, яке бачення щодо цього у депутатів. Але я особисто підтримую концесію. Бачу, що це єдиний і правильний шлях, щоб зробити аеропорт прибутковим і привабливим, щоб відновився там рух. Тому що, по-перше, він потребує великих капіталовкладень. По-друге, коштів в обласному бюджеті на його реконструкцію і відновлення немає, а інвестор, який може по концесії зайти, отримає можливість вкладати кошти і буде заробляти. Можна також буде у договорі передбачити, щоб інвестор погасив борг, який зараз є в аеропорту. Якщо не помиляюся, це близько 30 млн грн. Як на мене, інвесторів потрібно максимально залучати у комунальні сфери — для покращення якості і щоб вивести ці підприємства зі збиткових.

На засіданні нашої комісії у четвер будемо рекомендувати скасувати конкурс на посаду директора аеропорту, оскільки його оголосили за старим положенням, яке вже не відповідає закону. Зокрема, про це надійшов лист Служби безпеки України. У кандидатів має бути обов’язковий стаж роботи в авіаційній сфері. Крім чинного директора, інші кандидатури не відповідають цій вимозі. Таким чином, конкурс буде неконкурентним. Тому потрібно оголосити заново, з новими вимогами. Як на мене, за останні п’ять років, на жаль, ми не побачили прогресу у розвитку аеропорту. Сподіваюся, на новий конкурс подадуться хороші спеціалісти, менеджери у цій галузі, бо аеропорт — одне з ключових підприємств області.

Олеся АНТОНЕНКО.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також