Електронний кабінет водія: що це таке та як працює

2019 0

Ми у соцмережах:

Електронний кабінет водія: що це таке та як працює

У Рівному в регіональному сервісному центрі презентували нові онлайн-послуги в електронному кабінеті водія.

 Наприклад, як замінити посвідчення водія онлайн, що робити, якщо посвідчення водія або свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу не відображається в додатку «ДІЯ», а також про належного користувача.
Із 6 лютого українцям стали доступні електронні посвідчення водія та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу в мобільному додатку «Дія». Тобто завдяки цій онлайн-послузі водій може в будь-який момент, навіть не маючи при собі посвідчення водія, надати його в електронному вигляді.

Проте, як зазначив начальник регіонального сервісу МВС у Рівненській області Валерій Белець, така можливість є лише тоді, коли на телефоні водія та правоохоронця буде доступ до Інтернету. Адже аби побачити онлайн–посвідчення, правоохоронець повинен своїм смартфоном відсканувати QR–код з телефону водія.

Для того, щоб мати онлайн-посвідчення, потрібно створити електронний кабінет водія – онлайн-сервіс, який надає всю інформацію про транспортні засоби, а також можливість скористатися деякими послугами сервісних центрів МВС онлайн.

Щоб створити електронний кабінет, потрібно зайти на сайт Головного сервісного центру МВС або на Урядовий портал, авторизуватися завдяки кваліфікованому електронному підпису (КЕП), BankID або MobileID та вказати інформацію про себе.

Ще від початку використання додатку «Дія» люди зіткнулися з проблемою відображення особистих даних: відсутність фотографії чи документів в електронному посвідченні водія чи свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу. Аби виправити цю ситуацію, онлайн-сервіс МВС «Електронний кабінет водія» запровадив послугу уточнення даних. Коли людина вносить інформацію про себе в електронний кабінет, уся інформація, що відображається на посвідченні водія, а також фотографії, береться з демографічного реєстру.

Тому якщо людина не має цифрового фото, занесеного в демографічний реєстр, відповідно, і фотографії на посвідченні не буде, - так пояснив виникнення цієї проблеми Віктор Залюбовський, заступник начальника регіонального сервісу МВС у Рівненській області.

У разі виникнення проблеми електронний кабінет водія надає громадянам можливість скористатися онлайн-послугами уточнення даних у реєстрі посвідчень водіїв та уточнення даних у реєстрі свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу.

Сервіс дозволяє подати заяву про коригування неточностей у реєстрах МВС та доповнити наявну в них інформацію. Для того, щоб уточнити свою інформацію, потрібно авторизуватися в електронному кабінеті водія, заповнити усі поля необхідними даними, завантажити файл із зображенням обох сторін документа у форматі jpg та надіслати електронну заяву до сервісного центру МВС для обробки. Працівники сервісних центрів МВС опрацюють заяву та внесуть зміни до Єдиного державного реєстру транспортних засобів МВС. Також цю послугу можна отримати особисто, звернувшись до зручного за розташуванням сервісного центру МВС.

Однією з найбільш популярних послуг сервісних центрів МВС є відновлення та заміна посвідчення водія. Щороку з приводу цього звертаються понад 500 тисяч українців. Так само, як замовлення номерних знаків чи перевірка авто за VIN-кодом, цей сервіс є доступним онлайн в електронному кабінеті водія.

Громадяни можуть обміняти посвідчення водія в разі зміни персональних даних, отримати нове посвідчення взамін втраченого, викраденого, пошкодженого, замінити посвідчення після закінчення терміну його дії. Для того, щоб скористатися цими послугами, потрібно після авторизації в ЕКВ подати заяву в електронній формі. До неї додати електронні копії документів, що підтверджують заміну персональних даних, і підписати заяву кваліфікованим електронним підписом особи.

Із 20 січня 2020 року в Електронному кабінеті водія з’явилася нова послуга - «Керування належним користувачем» (особою, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить). Тобто під час користування автомобілем відповідати за свою поведінку на дорозі буде безпосередньо водій, який є зареєстрованим та призначеним належним користувачем, а не власник авто.

Замовником може бути фізична чи юридична особа, яка хоче стати належним користувачем. Для цього потрібно авторизуватися в ЕКВ за допомогою кваліфікованого підпису. Далі обрати послугу «Керування належним користувачем» та ввести VIN-код автомобіля, для якого особа хоче стати належним користувачем. Після цього обрати підставу для належного користування, ввести e-mail і телефон власника авто, перевірити свої дані, підписати заяву кваліфікованим електронним підписом. Після чого власник авто отримає листа з посиланням на заяву, на яку він має дати згоду.

Юлія САВЧУК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також