Електронний квиток: Хомко обирає між французами, естонцями та ізраїльтянами.

2012 0

Ми у соцмережах:

Електронний квиток: Хомко обирає між французами, естонцями та ізраїльтянами.

Міська влада знову продемонструвала активність у запровадженні системи електронного квитка в громадському транспорті Рівного. Попередня спроба — впровадити це з допомогою корейців — виявилась невдалою. Цього разу міський голова Володимир Хомко зі своєю молодою командою різко змінив вектор з азіатського — на європейський. Поїхали до Естонії, щоб подивитися, як там усе працює. А чому не до Тернополя, де автоматизована система плати за проїзд почала діяти з початку цього року?

Віталій Миронюк, начальник управління транспорту і зв’язку Рівного:

— Є наміри у першому кварталі наступного року запроваджувати електронний квиток у міському транспорті Рівного. Щоправда, його запуск потребує додаткових коштів. За приблизними розрахунками — не менше 10-15 мільйонів гривень. Якщо з міського бюджету зможуть таку суму виділити, то електронний квиток запрацює. Однак є побоювання, що це позначиться на вартості проїзду в Рівному. В Тернополі, де уже діє така система, це призвело до її підвищення.

Віталій Герман, заступник міського голови:

— Жодних угод в Естонії підписано не було. Адже поки ми лише вивчаємо досвід інших країн. До цього ознайомлювалися, як система електронного квитка працює у Франції. Окрім того, маємо ще пропозицію з Ізраїлю.

Думаю, процес впровадження почнеться в наступному році — як не в першому кварталі, то в другому. Тут усе залежатиме від рішення міських депутатів. Якщо підтримають запровадження електронного квитка, то нам потрібно буде правильно виписати технічне завдання для тендера. Бо це дорога система.

Зараз ведуться розмови, що запровадження електронного квитка призведе до подорожчання проїзду. Це передчасні висновки. Якщо міськрада знайде у міському бюджеті необхідну суму для його запровадження, то вартість проїзду не зросте. До того ж, є можливість взяти кредит в європейському банку. Проте можливий варіант, що депутати перекладуть це на пасажирів. Тоді справді доведеться суттєво піднімати вартість проїзду в транспорті, щоб розрахуватися.

Олег Карпяк, голова бюджетної комісії міської ради:

— Потрібно почекати, поки система електронного квитка запрацює в інших містах України. Так можна буде використати досвід наших сусідів та уникнути багатьох помилок. Скажу одразу, якщо введення цієї системи суттєво позначиться на вартості проїзду, то я виступатиму проти. А ті 10 чи 15 мільйонів, які потрібні на запровадження системи, краще витратити на придбання нових тролейбусів.

Мар’яна Зварич, керівник прес-служби Тернопільської міської ради:

— У Тернополі автоматизована система оплати проїзду почала діяти з 2 січня цього року. В усіх тролейбусах та маршрутках встановлено валідатори, які зчитують електронні квитки. Завдяки цьому обладнанню є можливість розраховуватися проїзним електронним квитком, карткою тернополянина, банківською безконтактною карткою, мобільними додатками та готівкою. Інвестор проекту — компанія «Системний зв’язок», має беззаперечне право на адміністрування системи та відсоток з коштів за проїзд. З міського бюджету на ці цілі було витрачено понад мільйон гривень.

Тепер ми отримали чіткий облік усіх пільговиків — усі вони отримали соціальну картку тернополянина. Пенсіонери, ветерани АТО, інваліди, які мають такі картки, їздять в приватному та комунальному транспорті скільки бажають. Щоправда, соціальною карткою можна користуватися у приватних автобусах лише з 10-ї ранку, але до пізнього вечора. Схожі соціальні картки мають учні та студенти — вони гарантують знижку на 50% на проїзд.

Зауважу, пільговики з районів правом безкоштовного перевезення не користуються. Через це у нас було багато незадоволених, навіть страйк. Але ми їх усіх направили в їхні районні ради. Якщо районні центри компенсують їхній пільговий проїзд, то Тернопільська міська рада не буде заперечувати.

Окрім цього, не зникла й готівка. Зазвичай готівкою розраховуються люди, які приїжджають в місто з райцентрів. Але ми хочемо стимулювати людей до безготівкового розрахунку. Тобто мешканці Тернополя, які сплачують тут податки і користуються електронною карткою, будуть платити за проїзд менше, ніж реальний тариф. Це також дозволить повністю забрати готівку з рук водіїв.

Зараз у нас діють старі тарифи за проїзд. Бо нові ми скасували. В тролейбусі люди платять 3 гривні, коли розраховуються карткою тернополянина, та 4 — готівкою. В маршрутці — 4 гривні, коли оплачують проїзд карткою, та 5 гривень готівкою. Разом з тим, у нас триває обговорення нових тарифів. Очевидно, вони будуть підняті, як в усіх містах України. Думаю, буде 6 гривень у тролейбусі та 7 — в маршрутках.

Нагадаємо, що у 2015 році в Рівному корейська фірма «МST Global» обіцяла інвестувати 15 мільйонів доларів, за які мали купили 20 нових тролейбусів та запровадити електронний квиток. Однак при цьому ставилася умова — на 30% збільшити вартість проїзду. Від запровадження електронного квитка тоді відмовилися.

Богдан СЛОНЕЦЬ.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також