09.09.2014 07:44 Адміністратор
3343
0
Якщо в новому навчальному році ваша дитина почне хапати низькі оцінки, не поспішайте засмучуватися. Може, в ній просто не розгледіли великої людини?
Багато видатних учених і письменників у школі вважалися видатними нездарами. За прикладами далеко ходити не треба. Автор "Вишневого саду" Антон Чехов спочатку заробив репутацію двієчника. У третьому класі він не зміг здати арифметику і географію. А в п'ятому отримав незадовільно з грецької. Щоправда, треба додати, що до шостого класу Антон Павлович навчався в грецькій школі. В цьому специфічному навчальному закладі на п'ять класів (вони містилися в одній великій кімнаті) був один учитель, який дуже погано говорив російською. Потім Антошу перевели в класичну гімназію. Учитель словесності Мальцев вище трійки Чехову за твори не ставив. Це не завадило захопленому театром Антону Павловичу стати класиком російської літератури.
Найбільшого винахідника всіх часів і народів Томаса Едісона шкільні вчителі вважали розумово відсталим. Він протримався в першому класі чотири місяці, потім затюкану дитину мати забрала зі школи і сама займалася її освітою. Згодом людина, яку відторгнула шкільна система, винайшла фонограф (попередника всіх звукозаписних пристроїв), лампу розжарювання, удосконалила телефон і телеграф.
Лев Толстой
Автор роману "Війна і мир" Лев Толстой в школу не ходив, він здобував освіту під керівництвом гувернерів. Однак під час вступу на філософський факультет Казанського університету гігант думки отримав двійку з географії. Попечитель навчального округу і друг сім'ї Мусін-Пушкін на екзамені спробував виручити Льовушку і поставив просте додаткове запитання: "Назвіть приморські міста Франції". Граф не зміг відповісти. На щастя, завдяки клопотанню родичів ректор Лобачевський (той самий математик) дозволив перездати предмет. Навчання графа не надто захоплювало. Першокурсник Толстой відбував покарання в університетському карцері за прогулювання лекцій. А на першій же сесії не зміг здати російську історію і німецьку мову. Другий курс Лев Миколайович не став закінчувати і поїхав у село самовдосконалюватися.
Батько космонавтики Костянтин Ціолковський не зміг закінчити навіть початкову школу. У дитинстві Костя перехворів на скарлатину і частково втратив слух. Проблеми з успішністю почалися з першого класу чоловічої гімназії Вятки. Хлопчик майже нічого не розумів з того, що бубоніли собі під ніс вчителі. У другому класі його залишили на другий рік. А після третього відрахували з гімназії. Більше знаменитий вчений зі світовим ім'ям ніде не навчався і займався тільки самоосвітою...
Геніального автора теорії відносності Альберта Ейнштейна вважали тупою дитиною. Він дуже пізно заговорив, був замкнутим, цурався однолітків. "З вас, Ейнштейн, ніколи нічого путнього не вийде", — сказав йому вчитель гімназіум в Мюнхені. Професор фізики (!) у федеральному вищому політехнічному училищі в Цюріху говорив, що у нього достатньо старанності і доброї волі, але не вистачає здібностей. І нічого, Ейнштейн написав тридцять сторіночок своєї великої теорії, що перевернула світ.
Білл Гейтс
Засновник "Microsoft" Білл Гейтс в дитинстві був справжнім кошмаром для вчителів. Завдяки забезпеченим батькам він мав можливість навчатися в найпривілейованішій школі Сіетла. Але ідіотські витівки Гейтса так дратували навколишніх, що зневірені мама з татом зверталися за допомогою до психіатрів... Щоб хоч якось стимулювати сина, батьки пообіцяли йому платити по 25 центів за кожну п'ятірку. Вони усвідомили, що експеримент провалився, коли підрахували: за рік Біллі заробив всього 5 доларів. Все змінилося, коли в школі з'явився перший комп'ютер... За іронією долі цей двієчник потім довгі роки утримував титул найбагатшої людини планети.
Тому якщо з початком навчального року ви виявили, що ваше чадо не виправдовує покладених на нього сподівань, не засмучуйтесь. Можливо, дитина просто шукає себе.
"КП".
Коментар фахівця
Cеред відмінників дуже часто зустрічаються невдахи
— Справді, дуже часто в систему загальної освіти, яка вимагає від дітей слухняності і покори, не вписуються хлопці з лідерськими якостями, творчі особистості, що володіють сильним характером, — вважає психолог, кандидат соціологічних наук Анетта Орлова. —
Якщо до таких дітей немає індивідуального підходу, їх часто записують у відстаючі. При цьому вони, як правило, особистості, які дуже захоплюються.
Що ж стосується здатності двієчників досягати успіху в житті...
Є сфери діяльності, де шансів у них практично немає. Наприклад, у фінансовій сфері, тому що тут потрібне скрупульозне дотримання правил і спеціальні знання. Але там, де успіх приносить не слідування правилам, а вміння зламати стереотипи, подивитися на проблему під несподіваним кутом, колишні двієчники можуть досягати видатних результатів. Насамперед це стосується винахідництва, бізнесу і творчості.
І навпаки, серед відмінників дуже часто зустрічаються невдахи. У школі вони звикли бути першими, їх завжди ставлять у приклад. Але нерідко, стикаючись з опором, до якого вони не звикли, відмінники пасують і сходять з дистанції. Серед двієчників багато людей, які перетворюють світ. Не дивно, що вони не вписуються в середній рівень. Таких "революціонерів" було б більше, якби у них не формували комплекс учнів другого сорту. Отож якщо ваша дитина погано вчиться, особливо в початкових класах, це не свідчить про те, що вона не талановита.