З початком карантину міське управління культури Рівного розгорнуло бурхливу діяльність. У модному за нинішньої влади «турборежимі» це відомство на чолі з Тарасом Максименком встигло розділити понад 3 мільйони 400 тисяч гривень. Ці гроші підуть на оплату святкових подарунків, виступів артистів із концертами, техніки для забезпечення цих виступів… Уже відомо, хто проводитиме День міста у серпні, фестиваль «Золотіївські ряди», «Атмосферу» та «Бульба-Фест». Хоча самі святкування, судячи з розвитку подій, навряд чи відбудуться. Принаймні у запланованих Максименком масштабах.
Рік тому в цей час на згадані потреби було виділено 128 тисяч гривень, майже у тридцять разів менше, ніж тепер. То куди ж так поспішає очільник міського управління культури? Скоріше за все, він намагається заздалегідь гарантувати оплату з бюджету усім своїм «старим друзям», сумнівної якості артистам та колективам, які щороку непогано підгодовуються на міських святах. Бо не виключено, що всі ці святкування будуть незабаром скасовані. А гроші? Гроші не пропадуть! Вони тепер у надійних руках!
Найбільш «смачні» угоди управління культури у квітні уклало з підприємцем Олегом Тимчаюком — на загальну суму 400 тисяч. Ідеться про придбання друкованої продукції, подарунків і сувенірів. Киянка Олена Васькова за 190 тисяч має організувати святковий концерт до Дня міста. Вона і торік організовувала концерт до Дня Рівного, на якому виступали Роман Скорпіон, гурт «Цвіт Кульбаби», «Rumbero`s» та ведучий радіо «П’ятниця». Проте торік договір з киянкою уклали 29 липня — за місяць до святкування Дня міста, а не за чотири.
З Олександром Лозінським уклали договори на 150 тисяч на… новорічні подарунки та засвічення новорічних ялинок, на фестиваль «Різдвяні піснеспіви». За таку ж суму Сергій Панащук має організувати танці та шоу на усіх запланованих заходах. У березні з підприємцем також домовились на понад півмільйона гривень на послуги з монтажу сценічних конструкцій для різних заходів, на послуги звукооператорів, встановлення різної апаратури та послуги піротехніків.
Для організації «Рівненських пирогів» та «Золотіївських рядів» залучають Олександра Хрольця за 49 тисяч. Причому «Рівненські пироги» мають відбутися у червні, коли карантинні заходи вже точно не будуть зняті настільки, щоб дозволили масові гуляння. У березні з цим же підприємцем було укладено ще 12 договорів на суму 453,7 тисячі: на організацію проведення «Бульба-Фесту», фестивалю електронної музики «Атмосфера», свят у мікрорайонах Тинному, Північному та Боярці, фестивалю «Мелодія дитинства», фестивалю-конкурсу «Ми талановиті. Мегаподія».
Згаданий Олександр Хролець використовує на закупівлях електронну пошту megapodija@gmаil.com та номер телефону, який фігурував у бюджетних договорах Сергія Панащука. Таким чином, обох пов’язують з івент-агенцією «Мегаподія» депутата міської ради Романа Яворського.
Окрім того, управління «освоїло» ще 200 тисяч, уклавши 15 квітня угоди на консультації з підприємницької діяльності, на послуги з юридичного консультування, бухгалтерські та аудиторські послуги, світильники та освітлювальну арматуру, послуги з виробництва кіноплівки та відеокасет.
Профільна заступниця міського голови Рівного Галина Кульчинська зазначає, що управління культури не консультувалося з нею перед укладенням угод. Вважає, що передчасно було підписувати договори, зважаючи, що невідомо коли закінчаться карантинні обмеження і скільки грошей піде на боротьбу з коронавірусом, а відповідно, буде забрано в інших управлінь, у тому числі і в управління культури.
Тарас Максименко про підписані договори говорить так:
— У нас був місяць роботи у карантинному режимі. Заходи ми не проводили, було багато вільного часу, тож вирішили спланувати рік, щоб потім не мати головного болю. Так робили всі на карантині: використовували час для підписання договорів. Честь і хвала, що ми спланували роботу. Не бачу в цьому ніякого порушення чи поспіху — ми працювали відповідно до вимог чинного законодавства.
Підписані нами договори — це юридичні наміри, а не фінансові зобов’язання. Ми можемо таких юридичних договорів (вказати, що ми хочемо) нареєструвати хоч на 20 років наперед, якби Бюджетний кодекс дозволяв. Але дуже багато з цих угод не буде виконано: не будуть підписані акти виконаних робіт, якщо заходи не проходитимуть. Відповідно, фінансових наслідків для управління не буде. Щомісяця ми проводили 20–30 заходів, тож вже деякі угоди не виконаються. Окрім того, думаю, що з частини заходів будуть гроші зняті. Не знаю, як з Днем міста та Днем незалежності, але щодо решти, то у мене песимістичний прогноз. Скоріше за все, коштів на них у бюджеті не буде.
Підрядники, з якими підписали договори, перевірені. Нових фактично немає. Деякі постачали послуги ще до мого приходу на посаду. Є специфічні послуги, на які кожен охочий не може податися. Наприклад, світло і звук. Рахували вже по-різному, брали до уваги пропозиції тернопільських і львівських підприємців, але все одно підписуємо договір з нашими, бо так вигідніше. А таких підприємців, які надають якісно послуги світла та звуку, небагато — один-два у місті.