Півтора мільйона гривень виділила міськрада на проект будівництва підземного переходу під залізничними коліями. Щоб люди могли безпечно діставатися з вулиці Дворецької на Малорівненську, що на Басовому Куті. Будувати його хотіли ще торік. Тоді свої наміри міська рада із залізницею навіть засвідчували документально. Але залізниця гроші на тунель під рейками так і не виділила.
Однак з часом міський голова Володимир Хомко несподівано знайшов у керівництві залізниці впливового лобіста. Начальник Рівненської дирекції залізничних перевезень Іван Груник у квітні 2017 року пішов на підвищення, очоливши регіональну філію Львівської залізниці. Говорять, що саме він мав посприяти, щоб будівництво тунелю включили у план капітальних інвестицій, який залізниця затверджує в перших місяцях нового року. Але трапилося непередбачуване. Через аварії на коліях. В селі Мшана Львівської області згорів електровоз, у Яремчі Івано-Франківської області поламався тепловоз потяга до Одеси, а в селі Сіль Закарпатської області зійшов з рейок вантажний потяг. Це підкосило крихкі позиції Груника, якого 13 січня звільнили з посади. Тому наразі достеменно невідомо, чи профінансує залізниця рівненський проект.
Анатолій Чугуєвець, депутат міської ради:
— Мешканці Басового Кута зверталися до міської влади ще з 2003 року. Люди просять тунель, щоб перетинати залізничні колії було безпечно. Щороку там поїзд збивав перехожих. Вже назбирався великий список жертв. Пам’ятаю, як хлопець, хворий на ДЦП, не встиг вчасно перейти через колії, потрапив під поїзд. Звичайний пішохідний перехід через колії не може вирішити це питання, бо на тій ділянці відбувається розгін поїздів. Особливо гостро це питання стоїть зараз, адже неподалік школа — діти ходять.
Володимир Хомко, міський голова:
— Існує домовленість між міською владою та Львівською залізницею про спорудження цього переходу. Адже його специфіка така, що без залізниці його збувати неможливо. Вже була проведена спільна нарада з виїздом на місце будівництва. Домовилися, що з бюджету Рівного виділяють гроші на проектно-кошторисну документацію. А сам об’єкт буде фінансуватися 50 на 50.
Богдан СЛОНЕЦЬ.