Колишній міський голова Рівного Володимир Хомко полюбляв говорити, що оцінює людей за їхніми справами. Безліч разів він повторював активістам, що не сприймає критики людей, які у житті «не побудували навіть собачої будки». За іронією долі до таких людей можна зарахувати й Олександра Третяка, який до свого обрання на посаду був проповідником. Тому першим важливим іспитом для нього можна вважати будівництво кільця на перехресті вулиць Дубенської та Макарова.
Підготовчі роботи будівельники почали заздалегідь від призначеної дати — 9 серпня. Адже перед цим потрібно було облаштувати шляхи об’їзду для громадського, приватного та вантажного транспорту. Перші дорожні знаки і техніку почали розставляти у п’ятницю, 6 серпня. В цей час туди прибув і міський голова Олександр Третяк, який сказав, що готувався до цього будівництва з перших своїх днів на посаді.
Тут і стало відомо, що з компанією, яка отримала перемогу в тендері, вдалося домовитися про будівництво у скорочені строки. Адже дуже багато часу забрали процедури виділення понад 29 мільйонів гривень рішенням ради, підготовка документів та проведення тендера. Якщо враховувати реальні піврічні строки будівництва, то через негоду восени та взимку будівництво кільця могло б затягнутися до наступного літа. І весь цей час рух на цій ділянці був би паралізований, що призвело б до незадоволення мешканців Рівного.
Втім, без невдоволення і так не обходиться — відколи перекрили проїзд на перехресті, на сусідніх вулицях суцільні затори, зокрема — й на Дворецькій, яка стала об’їзним шляхом для вантажного та легкового транспорту.
Микола Яворський, директор з будівництва компанії «Будальянс Груп»:
— У договорі було погоджено строк у три місяці на виконання будівельних робіт. Однак ми налаштовані на те, щоб виконати усю роботу за два. Але багато не від нас залежить. По-перше, важливі погодні умови. По-друге, є дуже багато робіт, які від нас не залежать, їх виконуватимуть підрядники — перенесення підземних електроліній, газових та вопровідних труб, каналізації. Якщо підрядники цього вчасно не зроблять, то ми не зможемо покласти асфальт. Нас влаштовує та сума, яку за будівництво кільця нам заплатить місто. Жодних додаткових угод на виділення коштів з міського бюджету просити не будемо.
Щодо самих робіт, то на протяжності 150 метрів біля кільця знімемо весь старий асфальт. Бо він дуже поганої якості: повсюди тріщини та напливи. Зрізаний старий асфальт можна буде використати у нижніх шарах дорожнього покриття. Якщо по-простому, то все розберемо, покладемо пісок, два шари піщано-щебеневої суміші та два шари нового асфальту. Облаштуємо хороше освітлення, нові бордюри, тротуари, велодоріжки, встановимо нові знаки та нанесемо розмітку.
Міський голова Олександр Третяк додав, що в місті є ще декілька ділянок, на яких можна облаштувати кільцевий рух:
— Перша ділянка тут, на перехресті вулиць Макарова-Дубенська, і це найбільш дорогий проєкт. Друга така ділянка — на розі вулиць Енергетиків-Курчатова в районі Червоних Гір. Третя ділянка — поряд з церквою «Світанкова зоря» на вулиці Вербовій. Ще є потреба в кільці малого радіуса поряд з рестораном «Виноград», бо та транспортна розв’язка, яка є, доволі незрозуміла.
Богдан СЛОНЕЦЬ.