На будь-якій дорозі є ділянки з найбільшою концентрацією ДТП. На трасі Київ-Чоп таких місць кілька, і вони добре знані місцевим водіям. Найбільш обговорюваною свого часу була ділянка між Птичею та Вербою Дубенського району. Там крутий поворот на місці, де чотирисмугова дорога переходить у дві смуги. Попри знаки з вимогою знизити швидкість та навіть велике оголошення, що потрібно бути обережним, час від часу хтось із водіїв таки «таранить» відбійник та злітає у болото при дорозі. Нещодавно патрульні заговорили про ще одну ділянку Київ-Чоп, аварій на якій могло б бути менше, якби дорогу не спроєктували та не збудували саме так.
Про ділянку біля Грушвиці патрульні заговорили на початку березня, коли на ній трапилася чергова ДТП — двадцять перша за останні п’ять років. Легкове авто виїхало на зустрічну смугу та зіткнулося з іншим. Одна людина загинула, троє отримали травми. ДТП трапилася там, де закінчуються чотири смуги та починаються дві. Зіткнення там — не рідкість, бо виїзд із чотирьох смуг — під кутом.
— Перший фактор, який впливає на виникнення ДТП — перевищення швидкості, це основна причина, — прокоментував журналістам Суспільного начальник відділу безпеки дорожнього руху патрульної поліції Рівненської області Сергій Коханюк. — Друга причина — неналежним чином влаштований клин відгону. Він повинен бути більш випрямленим, щоб водії могли плавно перелаштуватися з двох смуг в одну. Колись, як робили проєкт дороги, тут був стик двох фірм, які її робили. І ті не доробили кусок, і ті. І таке воно вийшло. Його прийняли в експлуатацію без поліції, хоча поліція наполягала, що тут не відповідно до проєкту збудовано».
Нагадаємо, що капітально ремонтували трасу Київ-Чоп до Євро-2012 три міжнародні дорожні компанії: турецька «Онур», італійська «Тодіні» та азербайджанська «Азеркорп». В експлуатацію дорогу приймало Міністерство інфраструктури.
Ексзаступник начальника Служби автомобільних доріг у Рівненській області Микола Козачок зазначає, що звинувачувати у ДТП саму дорогу та її будівельників не варто:
— Будь-яка ДТП — це трагедія, особливо якщо є загиблі. Але перш за все, люди нехтують правилами дорожнього руху. Тобто будь-де, де дорога переходить з першої у другу категорію (з чотирьох смуг на дві — Ред), є знаки обмеження швидкості. А люди мчать у своїх авто зі швидкістю 150-200 на спідометрі. Через це і стаються тяжкі ДТП. Якщо їхати зі швидкістю 70-80 км, спокійно біля Грушвиці входиш у радіус переходу на дорогу другої категорії (на трасі стоїть знак обмеження швидкості 70 км / год — Ред). Окрім того, не варто забувати, що потік транспорту у 2012 році, коли була реконструкція дороги, був значно менший — 8 тис. авто на добу трасою Київ-Чоп. Зараз — 18-24 тис. авто на добу. Якщо це місце концентрації ДТП, потрібно встановити камери. У Грушвиці на пішохідному переході, де часто трапляються наїзди, як на мене, взагалі має цілодобово стояти патрульне авто з увімкненими проблисковими, тоді не буде випадків, коли хтось перевищує швидкість.
Речник Служби автодоріг у Рівненській області Дмитро Леонтіюк журналістам зазначив, що помилки на дорозі біля Грушвиці все ж будуть виправляти:
— Торік було облаштовано земельне полотно під майбутній поточний ремонт цієї ділянки дороги. Отих 750 метрів клину. Роботи розпочнуть тоді, коли підсохне ґрунт і середньодобова температура сягатиме 15 градусів тепла.
Нагадаємо, що наступні три роки, відповідно до підписаного зі Службою автодоріг договору, обслуговувати трасу Київ-Чоп на Рівненщині буде київське товариство «Спец Комплект Постач», яке працювало на цій дорозі вже і торік. У 2021-2023 році за експлуатаційне утримання та поточний дрібний ремонт близько 200 км цієї траси на Рівненщині воно має отримати понад 730 млн грн.
Окрім того, Служба на початку березня підписала договір з Державним дорожнім науково-дослідним інститутом імені М. П. Шульгіна на виявлення ділянок і місць концентрації ДТП та розробку заходів з їх ліквідації на автомобільних дорогах державного значення у Рівненської області. Результати роботи інститут має надати до кінця листопада цього року.
Олеся АНТОНЕНКО.