Кому вигідно зупинити Шакирзяна та блокувати роботу комісії щодо незаконної забудови Рівного?

3411 0

Ми у соцмережах:

Кому вигідно зупинити Шакирзяна та блокувати роботу комісії щодо незаконної забудови Рівного?

Під час передвиборчої кампанії Віктор Шакирзян, так само як і решта кандидатів у депутати, обіцяв навести лад із хаотичною забудовою обласного центру. Те, що це не було порожніми обіцянками, було доведено практично одразу після того, як новообрана міська рада Рівного розпочала свою роботу. Обраний секретарем ради Віктор Шакирзян ініціював створення тимчасової депутатської комісії щодо незаконної забудови. Здавалося б, решта депутатів мали би підтримати цю ініціативу, яка збігається з передвиборчими обіцянками практично кожного депутата. Але сталося навпаки. Віктору Шакирзяну навіть почали натякати, що створення комісії може коштувати йому посади секретаря міськради.

Почалося з того, що майже всі фракції, крім ВО «Свобода» та «Рівне Разом», проігнорували запропонований Шакирзяном меморандум про припинення хаотичної забудови Рівного.

Після чого спробували провалити голосування щодо створення відповідної тимчасової комісії. Були проти, утримались або не голосували Федір Місюра, Андрій Жильчук, Тарас Обоїста з фракції «Європейська солідарність»; Олександр Курсик, Олена Нездюр, Галина Кульчинська, Олександр Нестерук з фракції «Батьківщина»; Марина Кузмічова з фракції «Голос»; попередній міський голова Рівного Володимир Хомко та вся без винятку фракція «Слуга Народу».

Якщо позиція Хомка цілком зрозуміла, адже незаконні або сумнівні будівництва, ймовірно, не могли розпочатися без його відома, то позиція «Слуги Народу» потребує окремого пояснення. Найбільш впливовими спонсорами місцевої організації партії «Слуга Народу», як виглядає, були директор ТОВ «Стоград-Капітал» Олександр Іванов і власник «Inter-Beton» Юрій Чаборай.

Обидва фігурували у журналістських розслідуваннях щодо різних будівельних скандалів, обидва, очевидно, побоюються повернення новообраних депутатів Рівненської ради до старих і вже призабутих скандальних історій.

Особливо якщо врахувати невдалу ставку на «зелену» партію, яка разом з її місцевим лідером Віталієм Ковалем зазнала нищівної поразки на останніх виборах. «Зелені» програли на Рівненщині все, що можна було програти. Перебування в опозиції не може не хвилювати вищезгаданих забудовників, які розраховували отримати в обмін на свою підтримку всіляке сприяння від новообраної влади, а тепер мають мороку у вигляді комісії з питань незаконної забудови міста.

Імовірно, саме цим пояснюється одностайна позиція фракції «Слуга Народу» щодо ініціативи Віктора Шакирзяна та спроба інформаційної атаки проти нього ж таки з боку близьких до «зеленої» партії медіа, які оприлюднили коментарі окремих депутатів. Насправді ані законодавство, ані регламент не містять норм, які б забороняли створити тимчасову депутатську комісію, і вже тим більше немає норм, які б забороняли очолити роботу такої комісії секретарю ради. Це підтвердили незалежні юристи.
Відповідно до частини 2 статті 48 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення про створення тимчасової контрольної комісії ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше третини депутатів від загального складу ради. При цьому вказана правова норма не містить обмежень щодо входження секретаря міської ради до складу такої тимчасової контрольної комісії чи неможливість йому її очолити.

Посилання на статтю 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» не може бути аргументом, оскільки має інший предмет правового регулювання, а саме — діяльність постійних комісій міської ради, що обираються радою на строк її повноважень. Посилання на частину 2 статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування», яка законодавчо обмежує можливість секретаря міської ради суміщати свою службову діяльність з іншою посадою або підприємницькою діяльністю, також є безпідставним, оскільки головування секретаря міської ради у тимчасовій контрольній комісії не можна вважати суміщенням посад у сенсі вказаної статті.

Якщо слідувати цій логіці, яка озвучена опонентами Шакирзяна, то секретар міської ради не може очолити (бути головою) жодної комісії, створеної Рівненською міською радою чи міським головою, оскільки, на їхню думку, буде мати місце суміщення посад.

Разом з тим, на тому ж засіданні міської ради було прийнято рішення про реорганізацію Квасилівської селищної ради й утворено комісію з реорганізації, головою якої визначено того ж таки Віктора Шакирзяна. Більше того, секретар міської ради є головою комісії з питань найменування міських об’єктів, згідно з відповідним положенням, затвердженим розпорядженням міського голови. Що ще раз свідчить про безпідставність твердження про суміщення посад.

Таким чином, можемо вважати, що спроба зупинити роботу комісії чи змістити Шакирзяна з позиції її голови не більш ніж спроба продемонструвати силу. Спроба досить нікчемна, враховуючи повну відсутність в опонентів Віктора Шакирзяна фахових юристів і доволі слабку медійну підтримку. Доволі дивною виглядає натомість ситуація у фракції «ЄС», адже частина її депутатів продемонструвала солідарність у цьому питанні зі своїми одвічними опонентами зі «Слуги Народу». Але з цим, напевно, вже доведеться розбиратися Олександру Третяку, Віталію Гайдукевичу й іншим лідерам партії Петра Порошенка на Рівненщині. Навряд чи Порошенку сподобається такий швидкий дрейф депутатів від його партії у бік місцевих «ЗЕ-забудовників».

Коментар

Віктор Шакирзян, секретар Рівненської міської ради:

 

Я звик доводити справи до кінця. Коли під час виборчої кампанії до нас звертались десятки людей з приводу незаконної забудови в різних куточках міста, ми взяли на себе зобов’язання докладно вивчити це питання і спробувати виправити ситуацію. Я публічно пообіцяв внести відповідний проєкт рішення вже на першій сесії міської ради, а я завжди тримаю дане слово.

Напередодні я запропонував усім депутатським фракціям підтримати відповідний меморандум, дали можливість всім фракціям завчасно подати кандидатури своїх представників до складу комісії. Я був впевнений, що це питання підтримають всі без винятку політичні сили. Адже ситуація із забудовою міста насправді складна, потребує досконалого вивчення і негайного пошуку рішення. І це рішення ми сподівались знайти разом з усіма фракціями Рівненської міської ради. Чому в окремих депутатів і фракцій створення комісії викликало такий спротив — не розумію. Тим більше, комісія самостійно, без міськради, якихось рішень приймати не мала наміру.

Політика має бути конструктивною і спрямована на користь людям. Якщо комусь це не підходить, не варто було балотуватися до ради.

 


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також