Купив і подарував: літак, який простоював у рівненському аеропорту, купив бізнесмен і подарував військовикам

4008 0

Ми у соцмережах:

Полковник Ігор Бедзай та бізнесмен Єгор Шишкін

Легкий вантажний літак Ан-2 до початку 2000-х належав рівненському летовищу. Потім його передали, як і інші літаки, що були у власності летовища, новоствореному державному товариству «Рівне Універсал-Авіа», яке мало займатися обслуговуванням повітряних суден. За кілька років це підприємство збанкрутувало, продавши і майно, яким володіло. Ан-2 купив миколаївський бізнесмен Єгор Шишкін, проте так і не забрав літак, а залишив в аеропорту Рівного. Днями миколаївець куплений собі на втіху літак, яким, схоже, так і не літав, вирішив подарувати Військово-морським силам України.

— У мене з дитинства була мрія: мати свій літак. Коли рівненське підприємство через санацію позбувалося надлишкового майна, я й придбав Ан-2. Як дізнався, що морській авіації потрібна така техніка, не вагаючись, вирішив передати літак війську, — розповів Єгор Шишкін прес-службі Міноборони.

Щоб визначити технічний стан літака, у вересні до Рівного приїздила група спеціалістів інженерно-авіаційної служби. Опісля розпочали процедуру передачі літака до військової частини, а тепер планують передати його на капітальний ремонт, перш ніж ввести у стрій. За словами заступника командувача ВМС з авіації полковника Ігоря Бедзая, літак використовуватимуть для транспортного перевезення, підготовки льотного екіпажу та парашутно-десантної підготовки.

— Вартість льотної години Ан-2, як мінімум, у чотири рази менша, ніж у вертольота Мі-8, тож економічно доцільніше використовувати цей літак для підготовки особового складу. Це буде вже другий літак такого типу у бригаді, — розповів Ігор Бедзай, повідомила прес-служба Міноборони.

Директор Міжнародного аеропорту Рівне Ігор Насинюк зазначає, що летовище вже давно не володіє жодним літаком, проте оскільки має базу, на його території стоять приватні літаки.

— Ан-2 давно простоював на нашій території, — розповідає пан Насинюк. — Його купили ще у 2004-2005 роках, коли діяв «Універсал-Авіа», який на сьогодні у стані банкрутства. Цей літак, якби і далі стояв, поржавів би і погнив, тому у власника не було вибору — от і подарував військовикам. Нині в аеропорту ніяких власних літаків немає. Ті, що колись були і здійснювали перевезення, у 2001 році, коли розділяли «Універсал-Авіа», «Авіарух» та «Міжнародний аеропорт Рівне», передали «Універсал-Авіа».

Літак Ан-2 на рівненському летовищі — ще з початку 2000-х

Стоянка рівненського аеропорту незабаром може поповнитися і вертольотами ДСНС. Рівненська ОДА веде переговори, аби на базі летовища у Рівному створили регіональну базу рятувальної авіації, яку використовують для гасіння значних площ пожеж та евакуації, наприклад. А також для моніторингу пожежної безпеки, наприклад, у лісах. Рівненський аеропорт готовий прийняти базу, проте у ДСНС ще вирішують, чи погоджуватися. Хоча, як зазначає п.Насинюк, рятувальники вже знають рівненське летовище, адже не раз сюди прилітали, а також проводили тут навчання.

До слова, справи рівненського аеропорту цього року покращилися. За 10 місяців, за підрахунком летовища, через нього було перевезено трохи більше 11 тис. пасажирів — це рекордна за останні роки кількість. В основному пасажиропотік забезпечила чартерна програма польотів до Єгипту від JoinUp, яка була розрахована і на білорусів. 40% усіх відпочивальників склали саме представники сусідньої держави. Проте у жовтні туроператор закрив програму туристичних перевезень і планує її відкрити у наступному році.

— Програму з JoinUp цього року завершили дуже гарно, — запевняє Ігор Насинюк. — Рейси відбувалися без затримок, жодних зауважень від туристів не було. За час дії програми було здійснено 64 рейси — давно не було таких показників для чартерних програм. На наступний сезон, який розпочнеться з березня, уже маємо домовленість із JoinUp відновити програму польотів до Єгипту. Але якщо буде погода на новорічно-різдвяні свята, то, можливо, і тоді будуть рейси.

Цього року рівненський аеропорт, порівняно з попередніми, також прийняв більше чартерних літаків. До нас прилітають то на дозаправку, то задля перетину кордону, бо ж маємо митний пост. За 10 місяців ми прийняли загалом 284 літаки. А два місяці тому сертифікували вантажний склад. Це велике досягнення для нашого аеропорту, адже тепер ми можемо приймати великі вантажі і маємо де їх зберігати. Але нам не вистачає техніки, зокрема, для очистки смуги взимку. На цю зиму, як завжди, маємо договір з облавтодором, але все ж сподіваємося на фінансову допомогу обласної ради, яка ще торік ухвалила програму розвитку рівненського аеропорту. Цього року за програмою було виділено 2,2 млн грн на оплату боргів перед Пенсійним фондом за 2008-2010 роки. На жаль, деякі працівники не дожили до того часу, коли за них було сплачено кошти до Пенсійного… Сподіваємося, що до кінця року обласна рада ще передбачить кошти й на техніку для аеропорту.

За словами Ігоря Насинюка, аеропорт розпочав листування з лоукостером WizzAir, аби запустити з Рівного регулярні рейси до Європи. Вже отримали відповідь, що авіакомпанія зацікавлена у спілкуванні, тепер домовляються про зустріч. Також намагаються встановити контакт з Raynair.

— Але лоукостери погодяться на співпрацю тільки тоді, коли ми надаватимемо їм значні знижки, а чи йти на такий крок — вже має вирішити обласна влада, — додає Ігор Насинюк.

Окрім того, у рівненському аеропорту досі не здано в експлуатацію руліжну доріжку, яку на замовлення обласного департаменту будівництва ще у 2017 році розширила компанія «Стиль-Декор». Розширила з порушеннями. А поки фірма не переробить доріжку, у рівненському аеропорту не зможуть забирати пасажирів літаки типу «Боїнга» — з двигунами знизу.

Додамо також, що вже відбулося засідання створеної навесні комісії, яка має передати рівненський аеропорт у концесію. На ній розробили вимоги до інвесторів та вирішили розіслати запрошення потенційним компаніям, яких міг би зацікавити рівненський аеропорт. Серед інших — і китайська компанія.

Алла САДОВНИК.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також