Нещодавно на прес-конференції у міському відділенні ДАІ керівник цього підрозділу Віктор Довгополюк запропонував в обласному центрі обладнати так звані лежачі поліцейські. На його думку, наявність цих примусових засобів для зменшення швидкості руху має дисциплінувати водіїв і загалом позитивно вплинути на стан аварійності на дорогах. Однак начальник відділу Державтоінспекції області Ігор Охримчук вважає цей крок недоцільним.
Практика використання таких засобів вже існувала у Рівному і не виправдала себе. Від водіїв почали надходити скарги, що ці «поліцейські» на дорогах розбивають підвіску автомобіля, а ремонт коштує недешево. І навпаки, кількість дорожньо-транспортних пригод не зменшилася, а мала тенденцію до збільшення. На мою думку, для забезпечення безпеки дорожнього руху та підвищення ефективності боротьби зі злочинністю необхідно впровадити в дію нові форми та методи, що використовують з успіхом у західних країнах, а саме: систему «Поток», яка є вагомим засобом протидії незаконним заволодінням транспортними засобами, іншим злочинним проявам. Вона дає можливість дистанційно контролювати й швидко реагувати на грубі порушення правила дорожнього руху, запобігати дорожньо-транспортним пригодам, впливати на своєчасне проходження державного технічного огляду, сприяти накопиченню та аналізу відеоспостереження інформації. А ще — сучасне маркування автомобілів і встановлення сертифікованого магнітного ярлика з носієм відомостей про транспортний засіб та власника. Це обладнання дає можливість дистанційного визначення місця перебування помаркованих викрадених транспортних засобів у закритих приміщеннях гаражів, приватного сектора, на територіях інших об’єктів підприємництва. Завдяки депутатам Рівенської обласної ради було вирішено питання про придбання спеціального автомобіля, обладнаного пристроєм «Поток-2М». Вже невдовзі він з’явиться на автодорогах Рівенщини. Наступним кроком буде придбання апаратно-програмного комплексу, щоб фіксувати порушення Правил дорожнього руху на найбільш аварійних перехрестях. Ми сподіваємось на підтримку влади у вирішенні й цього питання, тому що придбання такого обладнання потребує значних коштів. Провівши детальний аналіз дорожньо-транспортних пригод в обласному центрі, незабаром обладнаємо декілька перехресть світлофорами. Але, разом з тим, у Рівному є лише два перехрестя, де встановлено нові світлофори, а у решти вже давно закінчився термін експлуатації. На особливому контролі — проблема зниження дитячого дорожньо-транспортного травматизму. З цією метою біля шкіл, поблизу яких знаходяться дороги з інтенсивним рухом транспорту, будуть виставлені наряди дорожньо-патрульної служби ДАІ. А це дисциплінуватиме як водіїв транспортних засобів, так і пішоходів, особливо дітей. Державтоінспекцію турбує і проблема незаконних заволодінь транспортними засобами. ДАІ, на жаль, не в змозі одноосібно вирішити це питання, тому на допомогу приходять оперативні служби міліції, зокрема, карний розшук та працівники управління боротьби з організованою злочинністю, які розкривають левову частку злочинів цього спрямування. У 2004 році на території обласного центру було скоєно 120 незаконних заволодінь, що на 45,5 відсотка менше, ніж за аналогічний період 2003 року. Підвищився рівень розкриття таких злочинів і становить 53,5 відсотка — проти 42,7 у минулому році. Загалом працівники ДАІ спільно з оперативними службами УМВС у 2004 році розкрили 43 незаконних заволодіння транспортом, у тому числі 27— особисто працівники ДАІ. Вважаю, що Державтоінспекції потрібна дійова система заходів, яка б гарантувала безпеку на автошляхах і запобігала так званій транспортній злочинності, а не «лежачі поліцейські».