Немає нині у цивілізованому світі книгарні, вітрина якої не прикрашалася би книжкою з портретом Володимира Зеленського. На всіх континентах всіма можливими мовами книжки про українського президента видаються і оперативно потрапляють до продажу. І це зовсім не тому, що видавці аж так підтримують Україну. Вони всього лише заробляють гроші за допомогою популярного імені та популярного обличчя.
Вже не перше десятиліття основою книжкового бізнесу є не твори літературних класиків чи шедеври сучасної художньої літератури. Найкраще купують книжки, де на обкладинці портрет популярної на цей момент людини. Головне тут – встигнути поки ця популярність не минула.
І нема значення чи справді книжка про ту чи іншу відому людину є цікавою. Вона має бути насамперед привабливою зовні і «солідною» за обсягом – не менше трьохсот сторінок. Можна навіть п’ятсот-шістсот.
Герої таких книжок змінюються як мода на штани чи капелюхи. Сьогодні всі читають про принцесу Діану, завтра про футболіста Ібрагімовича, потім про британського прем’єра Джонсона, потім про артиста кіно із прізвищем, яке не можна одразу запам’ятати… Читання це таке собі – у кращому випадку швидко заснеш. Але ж люди все одно купують, а що читати важко або взагалі неможливо,то це як модне взуття – незручне, а носити мусиш!
Багато хто купує такі книжки лише для того щоб покласти десь на видному місці аби гості побачили який хазяїн сучасний.
Процес цей вигідний насамперед видавцям та авторам таких книжок. Ну і героям – не без цього. У видавничому договорі завжди вказаний відсоток, що належить тому, чий портрет на обкладинці.
Герой може і сам виступити автором, найнявши недорого спритного журналіста або навіть декількох. А далі вже справа техніки – переклад на нові і нові мови, зростання накладів та прибутків… Усі задоволені.
Чи варто нам тішитись з того, що обличчя нашого президента дивиться на перехожих з вітрин книжкових крамниць на всіх головних вулицях світових столиць? Хіба що з того, що завдяки цьому світ більше дізнається про Україну. Все інше залежить від нас самих.
Тому що популярний ще не означає сильний. Поки що президент України є чи на найпопулярнішим у світі. Чи стане він найсильнішим? Лише разом із нами. І тоді після нашої перемоги про Зеленського напишуть ще оберемок книжок!