На початку серпня неподалік Сарн почали ремонтувати міст через річку Случ. Оскільки цей міст знаходиться на варшавській трасі, то важливий не лише місцевим, але й людям, які їдуть зі сторони Києва у напрямку до кордону з Польщею. Капітальний ремонт мосту обійдеться у понад 500 мільйонів гривень.
Микола Драганчук, депутат обласної ради:
— Той міст був справді небезпечним. Коли по ньому їхала вантажівка, то він трусився. Я це не раз спостерігав. Тому рішення про початок його ремонту було правильним та своєчасним. Однак людей дуже обурює, як цей ремонт відбувається... Було облаштовано поряд тимчасовий міст, але згодом по ньому заборонили проїзд для приватного транспорту. І це викликало невдоволення людей. Адже доводиться об’їжджати цю ділянку дороги селами, а це близько 60 кілометрів.
Андрій Пехотін, депутат обласної ради:
— Щодня до мене телефонують десятки людей, які запитують, чому там не можуть облаштувати нормальний об’їзд. Через те, що не була облаштована адекватна альтернатива для транспорту, щоб об’їжджати ту ділянку, то й виникла проблема з доставкою хворих до лікарні в Сарнах. Страждає й бізнес. До міста не можуть нормально підвезти хліб. Маршрутка в об’їзд йде, м’яко кажучи, не по найкращій дорозі. Також людей дуже злить те, що вони бачать, як там реально тривають роботи. На мою думку, можна влаштувати рух приватного транспорту по тимчасовому мосту. Тим мостом раніше користувалися мінімум 100 тисяч людей. Тому потреба нагальна.
Роман Руденко, в.о. начальника Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Рівненській області:
— Той міст потребував капітального ремонту, адже міг в майбутньому просто завалитися. Розуміємо, що ремонт — це не завжди зручно. Але немає іншого виходу. Зараз там є понтонний міст. Однак він потрібен для того, щоб демонтувати конструкції старого моста. Взагалі той понтонний міст не призначений для проїзду приватного транспорту. Адже може виникнути така ситуація, коли у річці вода підніметься на два метри та затопить міст. Сама гідрологія річки Случ не дозволяє зробити там тимчасову переправу для транспортного потоку. Якщо люди зголосяться потерпіти, то фірма-підрядник зможе здати в експлуатацію новий міст у лютому-березні. Але якщо обласна влада наполягатиме, щоб по тимчасовому мосту дозволили проїзд приватного транспорту, то новий міст вдасться здати в експлуатацію не раніше кінця 2024 року.
Роботи зараз там тривають цілодобово, з випередженням графіка. Підрядник сформував кілька команд, які чергуються. Щодо подорожчання вартості робіт, то спочатку планувалося просто замінити плити на мосту. Однак фірма-підрядник найняла проєктантів. Вночі вони проводили спеціальні обстеження. Вони показали, що частина опор мосту непридатна до роботи. Тому було ухвалено рішення розбирати весь міст. Треба розуміти, що заміна плит — це одна вартість, а повністю розбирати міст — це інша вартість. В результаті ми отримаємо новий повноцінний міст.
Богдан СЛОНЕЦЬ.