На «електронний квиток» в Рівному — 8 претендентів

1527 0

Ми у соцмережах:

На «електронний квиток» в Рівному — 8 претендентів

Рік тому вже велася мова про введення «електронного квитка» в громадському транспорті міста. Чи зрушилася справа з того часу? Міські чиновники запевняють, що так. Днями відбувся форум «Впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті». На ньому рівнянам презентували пропозиції вітчизняних й іноземних компаній, які готові взятися за розробку такої системи. У міському бюджеті на 2019 рік на це планують закласти кошти.

У Форумі взяла участь сотня рівнян, чиновників та зацікавлених у розробці такої системи підприємців. Спершу міський голова Рівного Володимир Хомко ознайомив учасників із невтішною статистикою нерентабельності громадського транспорту. Наприклад, місто вкладає в тролейбусне управління 2 мільйони гривень, а отримує прибутку — мільйон.

— Запровадження у Рівному «єдиного електронного квитка» — неминуче, альтернативи цьому немає, — наголосив міський голова Рівного Володимир Хомко. — Однак, готові рішення для європейських міст, на жаль, не зовсім адаптовані для нас. Потрібен проект, який враховуватиме українську ментальність — як би дивно це не звучало. Я маю на увазі, зокрема, ефективну систему контролю оплати за проїзд. Без неї ми отримаємо масу «зайців» у транспорті і збитки. Потрібно враховувати також специфіку громадського транспорту, адже тролейбуси у нас комунальні, а маршрутки — приватні.

До міської влади Рівного надійшло 8 пропозицій від різних компаній щодо розробки «електронного квитка». Зокрема, це Jidelec (Франція), Paragon ID (Франція), Rіdango (Естонія), AuxBridge (Ізраїль), Symbol Systems (Україна), LOT Group (Україна), ПриватБанк, Ощадбанк та інші.

Представник ізраїльської компанії AuxBridge пан Олексій Любецький зазначив:

— Від рішень, які прийме Рівне сьогодні, залежатиме, як місто житиме наступні 5 років. Нам хотілося б допомогти місту, бо знаємо, що в Україні роки немає стандартного єдиного квитка. Ми готові розробити проект. Обіцяємо рішення, які працюватимуть, а не імітуватимуть роботу.

Представник естонської компанії Rіdango, яка ефективно впровадила систему обліку оплати за проїзд в Талліні, Володимир Гук пояснив:

— При запровадженні такої системи важливо продумати всі деталі, наприклад, той же тариф. Є два варіанти: або почасова оплата, або в залежності від кількості зупинок. У містах, де діє одна із систем, як показало її практичне застосування, краще збираються гроші за проїзд. Це одна з переваг «електронного квитка», за введення якого ми готові взятися.

Менеджер із міжнародних зв’язків французької компанії Paragon ID Томас Хостман каже:

— Ми займаємося встановленням спеціального обладнання для системи автоматичного обліку пасажирів. Наше обладнання розраховане і на пластикові картки, і на мобільні додатки. Приклад нашої роботи — київський Метрополітен. Але спектр послуг, які ми надаємо, дуже широкий. Наприклад, ми можемо забезпечити роботу системи «Картка містянина».

За словами, одного з ініціаторів проведення форуму, заступника міського голови Віталія Германа, подібний захід в місті ще не проводили:

— Це тільки перший етап, під час якого ми вивчаємо досвід іноземних компаній, які у впровадженні електронного квитка досягли успіху в багатьох країнах світу. Наступний етап — публічне засідання робочої групи за участю громадськості. На цьому засіданні ми вивчимо усі пропозиції, які до нас надійшли, і оберемо одну з них. Загалом на це у нас є 5 місяців. Яка буде вартість проекту — говорити поки що рано. Деякі з компаній, які претендують на його розробку, пропонують залучити кошти ЄББР, як це зробили у Львові та Вінниці. Ми розглядаємо і такий варіант.

Експериментально запустити електронний квиток хоча би на одному маршруті в Рівному планують вже з наступного року. Принаймні, за словами Володимира Хомка, в міському бюджеті на 2019 рік передбачать певну суму на реалізацію проекту.

Дарина Гузенкова.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також