Торік рівненські тролейбуси перевезли понад 1,9 мільйона пасажирів, велику частину з яких традиційно складають пільговики. На одній із сесій міськради депутати знову заговорили про запровадження «електронного квитка», але чи втілять в цьому році — невідомо. Натомість спишуть 5 старих тролейбусів, серед яких є польські «Єльчі», закуплені ще кілька років тому. Усього ж містом нині їздять 84 «рогатих».
Антон Бриних, речник «Рівнеелектроавтотрансу»:
— Попередні два роки ми нові тролейбуси не купляли, лише ремонтуємо старі. Торік 5 тролейбусів пройшли капітальний ремонт, модернізуємо тягові підстанції. От буквально перед Новим роком вийшов тролейбус «Шкода-14Тр» № 103 — як із заводу. Його ремонт тривав понад 5 місяців, з кінця червня до початку грудня. У процесі капремонту тролейбус проходить повну реставрацію кузова із заміною несучих конструкцій, що дозволяє збільшити термін його служби. Також поставили оригінальні фари, оптику, пофарбували якісною автомобільною фарбою за заводською схемою, відновили ретрошрифт бортового номера. А вперше на маршрут він вийшов 4 травня 1989 року, пробіг до капремонту складає 1 615 075 км, що більш ніж два рейси туди і зворотно від Землі до Місяця! Тролейбус працюватиме на маршруті 4а, а керуватиме ним водій-ветеран Володимир Шейдик, який 33 роки тому приймав його новим.
От «Єльчі» уже списувати треба, бо вони свій ресурс відпрацювали — можливо, на той момент це було непогане тактичне рішення, але не стратегічне. Рівному треба закупити більше тролейбусів з автономним ходом. Бо таких у нас є всього 7 (зокрема, на маршрутах № 11 та №12), і вони працюють на межі можливостей.
Якщо міська влада нарешті буде «електронний квиток» запроваджувати, це дасть можливість прозорого обліку: можна подивитися, кого, куди і скільки перевозимо, й тоді моделювати маршрутну мережу. Плюс зручність оплати для пасажирів, коли можна оплатити транспортною карткою, як це уже зроблено в Івано-Франківську та Луцьку. Тоді уже не буде ніяких спекуляцій, кому і скільки треба компенсувати за пільговий проїзд. Щодо нових маршрутів, то теоретично все можна зробити, але ресурси потрібні.
До слова, рівнянин Ігор Кир’янчук нещодавно попросив міську владу розробити новий тролейбусний маршрут, який сполучав би вулицю Дубенську та виїзд з міста у напрямку Здолбунова. Але поки що це неможливо. Пасажири також цікавляться, чи відновлять проїзд тролейбуса № 6 з Рівного до Городка, який припинився ще 2020-го? Та це уже залежить не від «Рівнеелектроавтотрансу», а від автодору та фірми-підрядника, яка мала відремонтувати дорогу, але через війну ситуація «зависла».
Олена РАКС.