Вулиця Макарова – одна з найнебезпечніших у Рівному. Саме на ній чи не найчастіше під колесами авто опиняються пішоходи. У вівторок бус збив 13-річну Олександру, життя якої тепер у небезпеці. За кордоном, куди так любить їздити усе керівництво міської ради, ризики ДТП на таких небезпечних ділянках мінімізують. І починають з елементарного: встановлюють пішохідні переходи та якісне освітлення. У рівненської влади, схоже, зовсім інші пріоритети. Діти чиновників у спальних мікрорайонах не живуть.
ДТП на вулиці Макарова трапилася у вівторок близько 19-ї години поблизу ринку «Млинівський» та ресторану «KinZa». 13-річна дівчинка зі своїм другом-однолітком переїздили вулицю: Олександра — на самокаті, хлопець — на скейті. Діти вискочили на проїжджу частину в невстановленому для цього місці. І не дивно. Від перетину з вулицею Корольова і до вулиці Млинівської на Макарова жодного пішохідного переходу. А це 500 метрів у густо заселеному мікрорайоні.
19-річний Ярослав, водій буса «Опель» із Гощанського району, дітей помітив запізно. Бо ж на дорозі — суцільна темрява. Хлопець намагався уникнути зіткнення. Поліцейські зафіксували і чіткий гальмівний шлях, і те, що водій вивертав праворуч, до тротуару, аби не наїхати на дітей.
13-річний хлопець встиг проїхати на скейті, а дівчинка опинилася на капоті буса. Її самокат, коли до місця ДТП приїхали поліція, медики та журналісти, лежав під колесами автомобіля… Як розповідали згодом свідки, перед дітьми на тому ж місці перетинали дорогу велосипедисти.
Олександру «швидка» забрала до Рівненської центральної міської лікарні. Її одразу поклали у реанімацію нейрохірургічного відділення. Як зазначив «РВ» заступник головного лікаря Ігор Дундюк, стан дівчинки тяжкий, вона у комі. Лікарі діагностували у неї черепно-мозкову травму, контузію головного мозку і забій грудної клітки, через що постраждали серце та легені. До дівчинки у лікарню одразу поїхав її дядько, який опікувався дитиною, поки батьки, за інформацією поліції, перебували за кордоном.
— Я навіть не встиг побачити, як діти виїхали на дорогу, — коментував журналістам шокований водій службового буса, працівник місцевої фірми.
19-річний гощанець був тверезим — це підтвердили результати огляду. Проте слідчі ще встановлюватимуть, з якою швидкістю він їхав вулицею Макарова та чи зробив усе можливе, аби уникнути наїзду на дітей.
Як розповідає Антон Крук, речник ГУ НП у Рівненській області, поліція відкрила кримінальне провадження за ч.1 ст. 286 Кримінального кодексу України. Максимальне покарання, відповідно до цієї статті, — до трьох років обмеження волі. Якщо стан дівчинки не покращиться, частину статті можуть змінити на більш сувору, покарання відповідно до якої — до восьми років за гратами.
— Освітлення на місці ДТП було, але дуже тьмяне, — розповідає Антон Крук. — Я і сам їжджу вулицею Макарова і пригальмовую перед пішохідними переходами, бо знаю, що можна і не побачити, виходить на них хтось чи ні. А на ділянці, де трапилася ДТП, поряд пішохідних переходів не було.
Речниця патрульної поліції Оксана Юрченко зазначає, що на відрізку вулиці Макарова, де збили дівчинку, освітлення взагалі не було передбачено проектом будівництва дороги. Бо хоч з одного боку там житлові будинки, з іншого — поле. Ліхтарі, втім, там є, але лише зі сторони багатоповерхівок, та й то часто на Макарова освітлення у темну пору доби зникає.
Останніми роками ситуація на вулиці Макарова почала кардинально змінюватися. Поле через дорогу від висоток активно забудовують. Взяти хоча б згаданий ресторан «KinZa», тож на ділянці від Корольова та Млинівської давно мали б зробити пішохідний перехід. Як і розпочати замінювати лампочки у ліхтарях на енергоощадні та яскраві. Але натомість у Рівному вже другий рік не можуть розібратися навіть зі схемою дорожнього руху і зовсім не слухають водіїв, які давно нарікають: жовте тьмяне світло рівненських вулиць у темну пору доби мало допомагає. А щороку комунальному «Міськсвітлу» дають десятки мільйонів гривень на «утримання в належному стані систем освітлення». Цього року сума сягнула 11,5 млн. грн., окремо 9 млн. грн. виділено на оплату електроенергії.
Додамо, що виставити претензії до місцевої влади чи «Міськсвітла» через тьмяно освітлені вулиці офіційно ніхто не може. Приладів, аби виміряти, чи світло ліхтарів достатнє для безпеки руху, в місцевої поліції немає, тому під час ДТП правоохоронці лише фіксують, світилися лампи чи ні. І поки на Макарова чи на іншій погано пристосованій для пішоходів вулиці Рівного під колеса авто не потрапить родич когось із чиновників чи політиків, навряд чи щось зміниться...
Алла САДОВНИК.