Маршруток замало, а ті, що їздять, не дотримуються графіків руху, — скаржаться рівняни. Проблема дістатися кудись увечері, особливо у віддалені мікрорайони Рівного, існувала й до війни. Але тепер до неї додалися нові труднощі як у пасажирів, так і у перевізників. Адже тепер доводиться планувати свій день так, щоб усюди встигнути до комендантської години. А перевізники не можуть знайти достатньої кількості водіїв та пального для автобусів. Тролейбуси їздять регулярно, однак усю мережу міста не «закривають».
Міська влада розглядає варіанти хоча б часткової компенсації перевізникам з найбільш проблемних маршрутів — серед них № 43, що сполучає Золотіїв і Басів Кут, та № 58, що пролягає від Колоденки до Тинного. Але пасажири нарікають й на інші.
Рівнянка Світлана Лопошина поскаржилася чиновникам у соцмережі:
— Дуже попрошу відкоригувати проблемний маршрут 61 і 61а. Перша маршрутка йде з Ювілейного о 6.45. А наступна — о 7.45. Доїхати на роботу на 8-му годину неможливо. Або дуже рано, або із запізненням. На мої прохання виїхати хоч на 10 хвилин раніше (маршрут, який о 7.45) ніхто не реагує. Я медпрацівник.
Пасажир Андрій Мовчанець також не задоволений:
— Реальна картина така, що після 19-ї маршруток майже немає... На «Дозорі» багато не відображається, а люди по ньому орієнтуються. Звичайно, водії скажуть, що людей немає, але якби всі маршрутки були на карті, то і пасажирів було б більше. З тролейбусами все набагато краще, але вони покривають далеко не все місто.
Олександр Третяк, міський голова Рівного:
— Основним логістом з перевезення мешканців міста є «Рівнеелектроавтотранс». Щодня на маршрут виходить 66 тролейбусів, у вихідні — 42. Через комендантську годину рух розпочинається з 6.20, у вечірній час рух подовжили. Хочу подякувати всьому колективу підприємства, бо сьогодні вони не лише перевізники, але й виконують роль гідів та психологів. Адже часто до них звертаються переселенці, які вперше приїхали до нашого міста.
Складніша ситуація сьогодні в Рівному з маршрутками: курсує 70% від аналогічного періоду довоєнного рівня. Дуже багато водіїв були мобілізовані. Маршрутні таксі, які раніше були залучені до громадського перевезення, тепер залучають до перевезення військових для потреб ЗСУ в межах і за межами міста. Хочу подякувати власникам, які це роблять на безкоштовній добровільній основі.
У зв’язку з війною знизився пасажиропотік. Найбільш проблемними є маршрути №43 та №58, розглядається варіант компенсації — щоб вони могли курсувати більш регулярно.
Іван Фурлет, начальник міського управління транспорту:
— Треба розуміти, що час зараз складний. Вартість проїзду залишається на тому ж рівні попри те, що пальне подорожчало. Перевізники часто не можуть заробити грошей, щоби заправитися. Інколи буває й проблема заправити автобус, оскільки діє обмеження на заправку у 20 літрів. Сподіваємося, що це питання на рівні держави буде вирішене.
Пільгові обмеження залишаються, щоб підтримати економічну доцільність перевезень. Пільговий проїзд здійснюється після 10-ї години. До 10-ї проїзд є платним, окрім деяких категорій громадян — це учасники бойових дій, родин загиблих, представників Збройних сил України під час здійснення своїх повноважень, дітей-інвалідів та дітей-сиріт, особливих дітей, людей з інвалідністю 1 та 2 групи.
58-й маршрут — один з тих, який потрібно підтримувати компенсацією за пільгові перевезення, він проходить негустонаселеними мікрорайонами міста.
Автобуси № 1 взагалі не їздять, бо були на метані, зараз з цим також проблема. Економічно набагато дорожче використовувати такий великий автобус.
На жаль, поки важко забезпечити прогнозованість руху транспорту, оскільки нерівномірний пасажиропотік. Тому справді спостерігається на деяких маршрутах недотримання графіків у вечірній час. Особливо тих, на яких і в довоєнний час була критична ситуація. Немає стабільних 100 чи 150 автобусів, тому деякі перевізники почергово виходять в рейс. Тому й важко забезпечити його прогнозування, включення до систем «Дозору». Знизився пасажиропотік, всі працюють практично на межі собівартості. Але протягом цього місяця заплановано домовитися з перевізниками, щоб вони все-таки відновили свої перевезення. Зі свого боку, ми з бюджету шукаємо можливість принаймні часткової компенсації витрат перевізникам під час мобілізаційних заходів і перевезення пільгових категорій.
Олена РАКС.