Не «кишені» на зупинках, а касельські бордюри!

10 0

Ми у соцмережах:

Не «кишені» на зупинках, а касельські бордюри!

Експерт Антон Гаген проаналізував міську транспортну інфраструктуру Рівного і виклав свої ідеї з її покращення

На думку фахівця, основними у місті мають бути тролейбусні маршрути, а маршрутки та автобуси доповнювати там, де «рогаті» проїхати не зможуть. Також треба відмовитися від кишень на зупинках, більше дбати про безбар’єрність та нарешті запустити «електронний квиток». Свої ідеї експерт виклав в аналітичній записці на 35 сторінок, яку можна знайти у вільному доступі. Чи дослухається до порад міська влада?

Антон Гаген зауважив, що ділянка вулиці Соборної — від Відінської до Дубенської — критично перевантажена громадським транспортом, що призводить до заторів. Найбільше навантаження — між вул.Міцкевича до площі Театральної, де курсує 19 міських автобусних маршрутів та 7 тролейбусних. Інтенсивність руху значно перевищує пропускну здатність вулиці.

Багато автобусних маршрутів дублюють тролейбуси, що розмиває пасажиропотік та зменшує ефективність тролейбусів. Рівень забезпечення транспортом у районах є недостатнім. Наприклад, висока концентрація транспорту на вул. Соборній, натомість він практично відсутній на паралельній вулиці Степана Бандери. А більшість автобусних маршрутів, що прямують у центр міста з північного сходу, мають трасу по вул. Грушевського, оминаючи вул. Міцкевича та проспект Миру.

Недостатня кількість тролейбусів з автономним ходом робить рух електротранспорту ненадійним. У Рівному працюють лише два тролейбусних маршрути (№№ 11 та 12) з використанням автономного ходу, по три машини на кожному. Мінімальний інтервал руху складає 35 хвилин.

Безбар’єрність громадського транспорту в Рівному практично відсутня, незважаючи на помітну кількість низькопідлогового рухомого складу. Також безбар’єрності не сприяє інфраструктура на зупинках, оскільки контактна мережа, геометрія «кишень» та розмір зупинок часто роблять неможливим під’їзд автобуса чи тролейбуса впритул до бордюру.

Тролейбусний парк має недостатньо рухомого складу. Відповідно до договору на маршрути має виходити 66 тролейбусів при наявності всього 71, тобто резерв складає всього 7%. Зважаючи на середній вік тролейбусів у понад 25 років, потрібно не менше 80 лінійних тролейбусів.

Експерт вважає також неефективим використанням ресурсів рішення влади про придбання 20 автобусів середнього класу. Найбільш оптимальним для міста мало би бути розширення парку тролейбусів, будівництво контактних мереж там, де їх бракує, та співпраця з перевізниками там, де контактна мережа відсутня. Одним з аргументів на користь закупівлі автобусів є потенційне заміщення тролейбусного руху в разі дефіциту електроенергії. Однак 20 автобусів середнього класу місткістю 50–60 пасажирів не зможуть помітно покрити невипуск 70 тролейбусів місткістю у 100 пасажирів. Закупівля великих вживаних автобусів та партнерство з приватними перевізниками, які мають великі автобуси, дозволило би значно ефективніше застрахувати місто на випадок браку електроенергії.

План першочергових заходів, за висновком експерта, включає: вдосконалення безбар’єрності громадського транспорту; запровадження електронного квитка (з можливістю безкоштовних пересадок), оновлення та поповнення рухомого складу. Також потрібні реорганізація тролейбусних (№№ 1, 4, 4а, 9, 9а, 11, 12) та автобусних маршрутів (№№ 1, 4, 6, 7, 35/35а, 37, 38/38а, 45, 47/47а, 53, 61/61а, 66), розробка схеми взаємодії з приватними операторами та модернізація тролейбусної інфраструктури.

На думку Антона Гагена, треба відмовитися від «кишень» на зупинках, бо заїзд у них сповільнює рух, а водію доводиться робити зайві маневри. Або ж доведеться знайти компроміс, а сама довжина кишень повинна бути не стандартною, а вирахуваною залежно від інтенсивності руху, щоб на ній не збирався «хвіст» з автобусів та тролейбусів. Щодо тролейбусів, то треба відкоригувати геометрію. Особливо це стосується «кишень» на зупинках та зупинок, розташованих в межах розворотних кілець (наприклад, на льонокомбінаті та залізничному вокзалі). Кінцеву на льонокомбінаті можна відносно дешево реорганізувати, спрямивши контактну мережу, та добудувати до тротуару «антикишеню». А щоб сам транспорт не пошкодив бортів чи шин, у Рівному на зупинках можна облаштувати особливі увігнуті «касельські бордюри», що дозволить тролейбусам та автобусам під’їжджати впритул.

Записала Олена РАКС.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також