Чого варті обіцянки політика, особливо перед виборами, особливо коли подальші перспективи і його самого, і політичної сили, яку він представляє, катастрофічно наближаються до нуля. У такій ситуації, схоже, опинився Олексій Муляренко.
За результатами загальнонаціонального опитування населення України, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова, БПП ще більше втратив у рейтингу і тепер не дотягує до позначки у 8% і має тільки п’ятий результат.
На Банковій не можуть не розуміти, що за таких результатів соціології другий термін Порошенка – річ примарна. І розглядають варіант заміни непрохідного Петра Олексійовича на кандидатів із хоча б трохи меншим антирейтингом. Там добре пам'ятають ганебну поразку Віктора Ющенка з результатом 5%. Тож для виживання теперішньої фінансово-політичної еліти важливо підібрати “правильних” кандидатів. Таких поки два: Юрій Луценко і Володимир Гройсман.
Усвідомлюючи невідворотну поразку свого політичного патрона та його партії, на парламентських і президентських виборах чинний голова Рівненської ОДА, схоже, вирішив максимально дистанціюватися від Петра Порошенка і навіть самоусунувся з посади керівника осередку президентської партії у Рівному.
Крім того, Олексій Муляренко заходився розвивати свій особистий бренд як успішного менеджера і господарника. Розраховуючи, вочевидь, пройти у депутати від якоїсь із партій по одному з мажоритарних округів. Або, як варіант, спробувати сили на виборах міського голови Рівного. Втім, розганяючи свій імідж, Муляренко не гребує тактикою Порошенка зразка 2014 року, активно роздаючи обіцянки.
Виборці, очевидно, добре пам'ятають обіцяні Петром Олексійовичем швидке закінчення війни, підвищення зарплатні солдатам до тисячі гривень на день чи зниження курсу долара до позначки нижче 10 гривень.
Олексій Муляренко натомість обіцяє відремонтувати дороги.
Але не зараз, а за п’ять років, що, очевидно, зроблено з прицілом на вибори. Тобто дороги на Рівненщині будуть лише за умови, якщо буде і сам Муляренко.
Що ж до реальних справ, то судячи з того, хто і як ремонтує дороги на Рівненщині зараз, за губернаторства Муляренка, якісного ремонту виборці можуть і не дочекатися.
Ключовою особою у питанні якості доріг на Рівненщині є начальник Служби автомобільних доріг Рівненської області Петро Удовиченко, який займається “ремонтом” доріг ще з часів Януковича.
Свого часу Удовиченко встиг попрацювати у Рівненському автодорі, звідки перейшов у Житомирську область, а звідти уже повернувся на Рівненщину в новій якості й з новими можливостями та знайомствами. Зокрема, у Житомирі Удовиченко потоваришував з місцевим керівником обласного СБУ Володимиром Пахнюком, причому потоваришував настільки, що згадані особи стали кумами. Пахнюк тепер займає посаду начальника СБУ у Вінницькій області, у вотчині президента Порошенка, куди, як ви розумієте, не призначають абикого, і така людина має користуватися особливим впливом.
Сам же начальник Служби автомобільних доріг Рівненщини, згідно з його декларацією, людина далеко не бідна. І на додачу до кількох земельних ділянок у різних куточках України зміг обзавестись відразу кількома будинками для відпочинку в Карпатах.
Про джерела доходів Удовиченка, звісно, можемо тільки здогадуватися. Але, напевно, показовим у цьому сенсі є скандал, що розгорівся у грудні 2016 року.
12 грудня 2016 року Служба автодоріг Рівненської області переказала 8,6 млн. грн. «Рівнеоблавтодору», який рік у рік виграє тендер на експлуатаційне утримання доріг області. Облавтодор, у свою чергу, кошти переказував філіям. Прокуратура наполягала, що така проплата була незаконною, оскільки була здійснена «за роботу, яку, як встановлено, технічно виконати впродовж доби неможливо». Втім, цю справу довести до кінця правоохоронці тоді не змогли, а головні її фігуранти залишились при свої посадах. Що цілком природно, зважаючи на згадані вище особисті зв’язки.
До речі, керівник облавтодору Володимир Квачук, чиє ім'я теж згадувалося в історії з імовірним відмиванням 9 мільйонів, у 2015 році балотувався у Рівненську обласну раду від Блоку Порошенка і, як подейкують, користується особистою довірою керівництва області.
Інтернет тим часом рясніє свідченнями відверто халтурних робіт, які бюджетним коштом проводяться на Рівненщині. Ні прокуратура, ні управління з боротьби з економічними злочинами цього, як не дивно, чомусь не помічають.
Хоча слава про якість ремонтів доріг на Рівненщині гримить на всю країну навіть на центральних всеукраїнських каналах. Ось, наприклад, сюжет ТСН на каналі “1+1”.
А йшлося про ділянку дороги, роботи на якій оцінювались у більш як 50 мільйонів гривень.
Причому ганебна практика такого “якісного” ремонту дотепер не змінилася. Учасники руху “Авто Євро Сила” зафіксували точно такий же “мокрий” ремонт на дорозі Рівне-Острог між селищами Загребля і Гільча. А ремонт дороги до Острога на особливому рахунку в ОДА, адже відразу двоє найближчих поплічників губернатора, Олександр Корнійчук та Віталій Ундір, є представниками так званого “Острозького клану”, і ремонт цієї дороги, безумовно, є для теперішнього керівництва ОДА питанням політичним. Крім того, згаданий тут заступник Муляренка, Віталій Ундір, за посадовими обов’язками курує будівництво і ремонт доріг. Тобто важко повірити, що таке недбальство було всього лиш випадковістю і могло б залишитись непоміченим у департаментах адміністрації.
І це лише приклади того, як ремонтують тепер дороги на Рівненщині і наскільки ефективно витрачають бюджетні кошти.
Чи не така ж доля чекає і на “мільярд Муляренка”, виділений державою на ремонт доріг. Судячи з практики проведення ремонтів в області, піару, в тому числі й політичного, буде більше, ніж самих ремонтних робіт, а от у причетних до освоєння коштів чиновників, імовірно, з'являться нові пункти в декларації про майно.
За неофіційною інформацією, після 2014 року необхідний мінімальний “відкат” з ремонту доріг зріс з 10% у часи Януковича до 20% при владі, яка обіцяла жити “по-новому”. Можливо, саме тому ні прокуратура, ні управління з боротьби з економічними злочинами не помічають ям на рівненських дорогах, у яких безслідно зникають бюджетні мільярди.