Уже другий місяць на трасі Городище-Рівне-Старокостянтинів триває ремонт. Поклали, зокрема, недавно асфальт від Житинського кільця, що біля Рівного, до Олександрії. Чи добре ремонтують — можна буде оцінити наступної весни, коли розтане сніг. Проте дорожники вже заявляють, що покладений асфальт руйнують понад норму навантажені автомобілі, які перевозять будівельні матеріали із кар'єрів на півночі області.
В області нині працює лише один майданчик, де зважують вантажні авто, — поблизу села Опарипси Радивилівського району.
Як зазначають у Службі автомобільних доріг, це єдиний стаціонарний зважувальний пункт на дорогах України. Щодня через нього проходить 3-4 тис. авто, 20% з яких — навантажені більше дозволеного. Водіїв штрафують і забороняють їхати, поки ті не перекладуть частину вантажу на інше авто. А через таку кількість вантажівок асфальтне покриття не витримує — його, кажуть у Службі, доводиться ремонтувати до чотирьох разів на рік.
Решта вагових комплексів, що діють в Україні, — пересувні. Два таких цього року мали придбати для Рівненщини — один встановити поблизу Нової Любомирки Рівненського району, інший — біля Здовбиці Здолбунівського.
Комплекси вже закуплено, але фірми, які виграли тендери, ще не підготували майданчики під них. Тож з такими темпами вагові комплекси аби запрацювали восени, хоча їхня робота важлива саме зараз, коли спека і асфальт швидше руйнується під великогабаритним транспортом.
Майданчик для зважування транспортних засобів біля Здовбиці має зробити Хмельницьке ШБУ, яке виграло тендер на ремонт кількох ділянок траси Городище-Рівне-Старокостнятинів. До спорудження майданчику хмельничани ще не приступали, бо поки завершують ремонт дороги біля Здолбунова, проте до них претензій у Служби автодоріг немає, бо фірма – приватна і будує за кредитні кошти.
Натомість, «Рівнеоблавтодору», який має збудувати майданчик у Рівненському районі, гроші уже є давно, проте структура (яка, між іншим, є дочірньою Службі автодоріг), попри підписаний ще у травні договір, тільки недавно почала роботи. Завершать лише у вересні.
- Майданчик має бути розміром 4х7м, 50 метрів має зайняти смуга гальмування та 150 м. – розгону, - розповідає заступник начальника Служби автомобільних доріг у Рівненській області Микола Козачок. – На майданчик біля Нової Любомирки, що буде у стороні від траси, мають заїздити усі вантажівки, що їдуть зі сторони Сарн, бо саме на Рівне рухається понад 90% навантаженого транспорту – з кар’єрів. Ми сподівалися, що ваговий комплекс, на який вже є кошти, запрацює влітку, аби асфальтне покриття, що ремонтують, зокрема, за рахунок коштів митного експерименту, не руйнували.
У Службі автодоріг розповідають, що «Рівнеоблавтодор», вигравши торги у конкурентів і запропонувавши найменшу вартість робіт – 1 млн. грн., не захотів за таку суму працювати. Щоправда, у самому облавтодорі вину перекладають на Служба автодоріг – мовляв, та боргувала їм за інші роботи, тож начебто і пального не було за що купити.
- Роботи вже розпочато, - зазначає заступник директора «Рівнеоблавтодору» Олександр Гончарук. – Ми вирубали дерева та кущі, викорчували коріння, завеземо грунт і розпочнемо облаштування полотна майданчика. Все робимо з нуля, причому за кредитні кошти. Фінансування протягом цього літа від Служби автодоріг не було.