Попит на промокоди від українських видавництв та книжкових магазинів зростає — дослідження українського книжкового ринку від порталу Emporium

585 0

Ми у соцмережах:

Попит на промокоди від українських видавництв та книжкових магазинів зростає — дослідження українського книжкового ринку від порталу Emporium

Попередній 2022-й рік кардинально змінив український книжковий ринок. Якщо на початку року він переживав колосальний підйом завдяки дії «єПідтримки», коли українці витратили на книжки мільярд гривень, то після початку повномасштабної війни продажі обвалились на 70-90%. На початку 2023 року вже можна сміливо говорити про поступове відновлення ринку, видавництвам та магазинам вдалось втриматись на плаву та вийти на минулорічні показники продажів. Разом з тим, аналітики відмічають, що зараз акцент робиться на книги українською мовою.

Стан ринку та прогнози на найближчі роки

Український книжковий ринок у 2023 році оцінюють в 50-100 мільйонів лоларів. Це доволі невисокий показник, для порівняння в Польщі він становить близько 500 мільйонів євро. Однак аналітики вважають, що при збереженні існуючих тенденцій в найближчі кілька років обсяги вітчизняного ринку зростуть в 3-5 разів.

Українським видавництвам та продавцям у 2022 році вдалось стабілізувати ситуацію в основному за рахунок онлайн-продаж. Багато фізичних магазинів було закрито, деякі взагалі знищено. А ось інтернет-магазини продовжили роботу. Тому не дивно, що аналітики відмічають зростання попиту на безкоштовні промокоди, зібрані на emporium.com.ua та інших аналогічних порталах. 

Станом на 2023 рік видавництва продають вже таку ж кількість книг або навіть більшу, ніж торік. У грошовому еквіваленті це набагато більше, тому що через інфляцію ціни на книги виросли на 30-60%. Відповідно читачі зараз ще більше зацікавлені в пошуку актуальних промокодів та вигідних акцій. За оцінками фахівців, ціни в середньому виросли зі 150-200 грн до 300-350 грн. Середній чек в магазинах становить порядка 450-550 грн.

Крім того, аналітики відмічають ріст попиту на електронні книги, хоча поки зарано говорити про формування нового ринку. «Видавцям варто створювати аудіо- та електронні книги. Ковід показав, що вони мають стати маст-хевом, а повномасштабна війна — що без них не буде диверсифікації і майбутнього.» — відмічає Антон Мартинов, засновник видавництва «Лабораторія»

Протягом 2022 року українці найчастіше купували такі книги:

  • книги для саморозвитку;
  • видання, пов'язані із психологією та мотивацією;
  • літературу для дітей і підлітків;
  • документалістику, публіцистику та хроніки;
  • сучасну українську прозу;
  • біографії, мемуари, детективи, трилери та навчальну літературу;
  • книги з історії та військової справи.

Купували також українську класику, фантастику та поезію. В трійку найпопулярніших увійшли «Кров і попіл» Дженніфер Л. Арментраут, «1984» Джорджа Орвелла та «Мистецтво війни» Сунь-Цзи.

 


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також