«Правильне» таксі

1891 0

Ми у соцмережах:

«Правильне» таксі

Вони з’явилися несподівано, хоча про них говорили вже давно. За один день вони заповнили собою вулиці міста і вже протягом тижня витримують на собі захоплені погляди рівнян. Є у них друзі, є й недоброзичливці. Вони — це новенькі білосніжні «Волги» із шашечками таксі «059».

«Епопея» із запровадженням в обласному центрі служби таксі нового типу продовжується вже тривалий час. І міська влада, реагуючи на скарги мешканців міста, всіляко намагалася переконати, що існуючі приватні таксомотори не задовольняють рівнян — як через високу вартість перевезення, так і через відсутність необхідного технічного контролю за автомобілями і медичного обстеження водіїв. Та, напевне, можна погодитися із тим, що в основі будь-яких претензій влади до приватних таксистів лежить економічне питання. Не подобається міській владі, що приватні таксисти (їх офіційно зареєстровано в Рівному 500) сплачують лише єдиний податок раз у місяць і, стверджують у міськвиконкомі, великі гроші опиняються в «тіні». Піднявши ставку єдиного податку із 60 до 90 гривень, Рівнерада отримала замість запланованого додаткового надходження коштів до міської скарбниці різке, у півтора рази, зменшення таких надходжень. І це мова йде тільки про зареєстрованих перевізників, а кількість і фінансовий стан нелегалів (це ще приблизно 700 таксомоторів) узагалі ніякому підрахунку не підлягають. Саме тому створення першої «цивілізованої» служби радіо-таксі, обладнаної сучасним зв’язком, лічильником і касовим апаратом виявилося дуже доречним. Ще не розпочавши роботи, нове підприємство сплатило вже 300 тисяч гривень податків і створило 100 робочих місць. Минулої п’ятниці перші 22 екіпажі радіо-таксі «059» вирушили на вулиці міста. Подія ця супроводжувалася імпровізованим святом, на який запросили представників і міської, і обласної влади. Усі вони не приховували свого задоволення від події й привітали колектив таксистів із початком роботи. — Уперше в західному регіоні України на основі «Автоторгсервісу» створене базове підприємство, яке відповідає усім нормативним вимогам для перевезення пасажирів, — розповів начальник обласного управління з координації та контролю роботи транспорту Микола Котоуч.— Для нас головне у цій події — це зручність для пасажирів і їх безпека, яка відтепер контролюватиметься. А начальник ВДАІ Рівного Віктор Довгополюк повідомив, що вже досягнуто домовленостей щодо співпраці між таксистами і працівниками ДАІ — зазвичай водії завжди опиняються найближче поблизу ДТП чи правопорушень і можуть оперативно передати інформацію про це у правоохоронні органи. Його також тішить те, що серед численного міського автотранспорту відтепер будуть автомобілі, які проходять щоденний технічний контроль, а їх водії — медичне обстеження. Укладення угоди між службою таксі та Державним відділом охорони дозволяє також говорити про цілковиту безпеку і водіїв, і пасажирів у разі виникнення непередбачуваної ситуації. Свідченням привабливості нового підходу до транспортних послуг можна вважати і те, що до служби таксі переходять на роботу таксисти від інших служб і нелегалів. — На основі конкурсного відбору ми формуємо екіпажі для автомобілів, — говорить директор ТзОВ СТОА «Автоторгсервіс» Петро Горський.— Водії проходять жорсткий відбір, медичну комісію, крім того, їм пропонується перевірити свої знання, склавши іспити в автошколі. Перевагу надаємо людям з досвідом. Кожному водію вручено пам’ятку, в якій подано витяги з Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту. Взявши її, кожен пасажир може ознайомитися із своїми правами та обов’язками водія. До речі, в «Автоторгсервісі» прискіпливо ставляться до дисципліни, і Петро Горський пропонує рівнянам у разі неуважного чи неввічливого ставлення до них водія телефонувати до диспетчера. Необхідні оргвисновки будуть зроблені негайно. Петро Горський зізнався, що справа відкриття нової служби таксі з дотриманням всіх норм законодавства — нелегка. Пан Петро, за фахом юрист, декілька разів натрапляв на невідповідності й протиріччя у силі-силенній законодавчих та підзаконних документів, які регулюють перевезення. Та все ж і досвід юриста, і інтуїція досвідченого водія дозволили йому розпочати нову справу. Підприємство отримало ліцензію у Міністерстві транспорту України на надання послуг з внутрішніх перевезень і вантажів за номером два. — Труднощі полягають ще й у тому, що немає подібного досвіду в обласних центрах України, — зізнався пан Горський.— Приблизно такі ж служби таксі працюють лише у Києві та Львові. Отож усі водії проходять щоденний медичний огляд, працюватимуть вони лише одну зміну, щоб не перевтомлювались. Новенькі, щойно із заводського конвеєра сорок «Волг» для таксі обладнані найновішими таксометрами і радіостанціями. Такі ж рації, до речі, використовуються в армії США — вони не шиплять і досить надійні в роботі. Усі гроші для придбання такого небаченого у Рівному технічного арсеналу «Автоторгсервіс» отримав, взявши мільйонний кредит в Ощадбанку на два роки. Тому сказати, що «Автоторгсервіс» володіє автомобілями, не можна, принаймні доти, доки кредит, щоденне обслуговування якого обходиться у три тисячі гривень, не буде погашено. — Хто користувався послугами таксі, знають, які приниження доводиться терпіти до цього часу, — говорить Горський.— Приниження тоді, коли ви просили підвезти і змушені були гадати, скільки ж цього разу заманеться таксисту взяти за поїздку. Крім того, ми не можемо знати напевно, скільки днів чи діб таксист був за кермом, чи він тверезий, чи справний такий автомобіль. Відтепер такого не буде. Якщо таксі «059» вільне, на лобовому склі загориться зелене світло. Як тільки пасажир сідає в авто, водій вмикає таксометр, тому, як казав відомий літературний герой, торг буде недоречний. Тариф — 90 копійок за кілометр плюс 50 копійок за посадку. У кінці поїздки видається чек, який можна використовувати для фінансової звітності. А в найближчих планах служби «059» — зробити кожну восьму поїздку безкоштовною. Горський спрямовує свій колектив на те, щоб зробити перебування пасажира в салоні таксі якомога комфортнішим, а послугу — якомога якіснішою. — У нас поки що немає конкурентів, бо ми єдина зареєстрована на цьому ринку транспортних послуг юридична особа — впевнений пан Петро. — Я за здорову конкуренцію, і під нею розумію чесне змагання за клієнта. Неохайний водій на немитому старому автомобілі, ще раз повторю — нам не конкурент, хоча ні на кого зла не тримаю. Навпаки — пропоную всім за символічну плату проходити у нас технічний і медичний огляд, а водіїв запрошую на роботу. Від цього повинні виграти всі, насамперед рівняни.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також