Льодовий дощ тиждень тому став справжнім катаклізмом для українських міст і Рівного зокрема. Зо добу до травмпункту в той день звернулося понад 40 постраждалих рівнян. Якщо з дорогами комунальним службам якось ще вдавалося справлятися, то пішохідні переходи перетворилися на льодові катки.
Олександр Третяк, міський голова Рівного:
— Проблемними територіями були двори багатоповерхівок. А це зона відповідальності ОСББ та житлово-експлуатаційних підприємств. Комунальники також зауважили, що їм заважали працювати припарковані автомобілі. Мова йде про вулиці Симона Петлюри, Шевченка, Мазепи, Відінську, 16 Липня. Загалом в місті працювало 16 одиниць техніки. Для Рівного не вистачає сучасної автомобільної техніки, щоб прибирати пішохідні зони, тому будемо ставити питання про її придбання. Із спілкою ОСББ в час ожеледиці безпосередньо контактує управління ЖКГ: і якщо управляючим компаніям, що в підпорядкуванні міста, можна ставити завдання, то для ОСББ можемо тільки рекомендувати. Так само із керівниками освітніх закладів — думаю, тут питання комунікації і контролю, в першу чергу, а також забезпечення матеріалами. Звернемо на це більше уваги наступного разу.
Галина Похильчук, керівник «Ради голів ОСББ м.Рівне»:
— Ми не знімаємо відповідальності за стан дворів, є голови ОСББ, які недопрацювали. Але таких — одиниці. Більшість старалися не допустити слизоти, двірники по чотири рази на день посипали пішохідні стежки, проте намерзало на посипаному вже за годину.
В той же час в мікрорайонах «Північний» та «Ювілейний» є дороги місцевого значення, які пролягають через двори будинків. І це вже не наша відповідальність, а комунальних служб. Виїзди з будинків, тротуари теж лишалися непосипаними, і це теж не землі ОСББ. Моя рідна сестра двічі впала, поки вийшла з двору свого будинку. А ось її подруга, з якою вона йшла, здогадалася перед виходом з дому вдягнути шкарпетки на взуття і не впала ні разу.
Віктор Климук, начальник міськШЕУ Рівного:
— Ми працювали на випередження: за 12 годин до льодового дощу почали чистити і посипати дороги сіллю. Бо пісок тут не допоміг би, адже намерзало поверх нього. А ось сіль не давала утворитися ожеледиці. Пішохідні зони теж обробляли, насамперед вздовж основних автомагістралей. Проте в порядку черговості. Насамперед — вулиці Соборна, Київська, Бандери. Вже потім інші вулиці, як-от Замкова, до якої черга дійшла пізніше. Вся наявна техніка була в роботі.
Що стосується пішохідних зон біля навчальних закладів, у парках і скверах, прибудинкових — то це вже зона не нашої відповідальності, а, відповідно, керівництва закладів, тресту зеленого господарства та ОСББ. Ми не проти обслуговувати і їх, але за умови, якщо нам за це платитимуть.
Дарина Гузенкова.