Про ризики децентралізації

939 0

Ми у соцмережах:

Реформа децентралізації назріла давно, вважає Олег Філюк, координатор міського осередку політичної партії «Воля», але застерігає про ризики, які при цьому можуть виникнути: — Проводиться реформа поспіхом, під тиском Кабміну та Заходу, який хоче бачити хоча б якісь реформи в країні. Натомість про ризики майже ніхто не говорить. А вони чималі, бо може реформа привести як до справжнього народовладдя — і це вперше за десятки років, так і породити сотні нових мільйонерів, знову залишивши країну ні з чим. Тож активісти партії «Воля» доноситимуть до людей суть реформи, партійну позицію та своє бачення проблем.

Реформа децентралізації назріла давно, вважає Олег Філюк, координатор міського осередку політичної партії «Воля», але застерігає про ризики, які при цьому можуть виникнути: — Проводиться реформа поспіхом, під тиском Кабміну та Заходу, який хоче бачити хоча б якісь реформи в країні. Натомість про ризики майже ніхто не говорить. А вони чималі, бо може реформа привести як до справжнього народовладдя — і це вперше за десятки років, так і породити сотні нових мільйонерів, знову залишивши країну ні з чим. Тож активісти партії «Воля» доноситимуть до людей суть реформи, партійну позицію та своє бачення проблем.

Ми сильні тоді, коли озброєні знаннями!

На запитання щодо об'єднання у більшості громад відповіді немає. Людям ніхто не пояснив ні змісту реформи, ні перспектив - що буде з їхнім селом, школою, лікарнею, ні те, як весь цей новостворений механізм буде працювати в майбутньому. Партія "ВОЛЯ" спробує заповнити "білі плями", донести до людей реальну суть реформи, роз'яснити як має відбуватися процес об'єднання громад, а також звернути увагу на ризики реформи і запропонувати громадам як цих ризиків уникнути. Розмежування

Партія "ВОЛЯ" вбачає в децентралізації три основних загрози:

1. Держава не виконає своїх обіцянок та зобов'язань. Новим центрам об'єднаних громад держава законодавчо закріпила виділення коштів на будівництво інфраструктури, обіцяє не скорочувати витрати на утримання шкіл та лікарень і амбулаторій, проте є ризик, що держава може порушити такі законодавчо закріплені гарантії. 2. Для управління новими об'єднаними громадами з розширеними владними повноваженнями та фінансуванням, які вони отримають, буде бракувати фахових муніципальних управлінців. Виконавчий комітет ради об'єднаної громади може складатися з 10-50 осіб. Всі напрямки діяльності потребують кваліфікованих кадрів. Адже можливостей для розвитку громад буде багато. А чи зможе вона ними скористатися, залежатиме від тих, хто нею управлятиме.
Партія "ВОЛЯ" готує команду професійних політиків та муніципальних управлінців, які після місцевих виборів 2015 року (25 жовтня 2015 року) зможуть ефективно управляти своїми громадами.
3. Головна загроза: землями, майном, природними ресурсами сіл, селищ та міст, які увійшли до об'єднаної громади, почнуть розпоряджатися без врахування думки громади. Староста села не матиме ніяких реальних можливостей захистити інтереси громади, впливати на формування її бюджету. А самі мешканці, окрім як виборів раз на кілька років, не матимуть впливу на владу об'єднаної громади і будуть позбавлені можливості приймати рішення щодо свого села, селища чи міста.
Партія "ВОЛЯ" розробляє типові cтатути територіальних громад та проводить роз'яснення щодо їх ухвалення громадам. Саме cтатут територіальної громади може захистити громади.
Розмежування Розмежування Розмежування Розмежування


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також