Ремонт доріг Рівненщини: від «експерименту» попередників відмовилися

1244 0

Ми у соцмережах:

Новий голова Рівненської ОДА — нові правила і нові фірми-фаворити, які освоюватимуть бюджетні мільйони області. Поки з будівництвом дитячих садків, шкіл та стадіонів визначаються, зміни вже зачепили дорожню сферу. Експеримент, який розпочав навесні обласний департамент будівництва разом з тоді першим заступником голови ОДА Віталієм Ундіром, вирішили закрити і повернутися до старої та добре відомої схеми.

Нагадаємо про експеримент. Торік Рівненська ОДА отримала на обслуговування трохи більше 3 тис. кілометрів доріг місцевого значення, тобто тих, що між селами чи сполучають райцентри та села. Раніше ці дороги були у підпорядкування Служби автодоріг, ремонтували їх мало, а утримували (переважно лише чистили взимку) ДЕД «Рівнеоблавтодору». Цього року Рівненська ОДА вирішила змінити ситуацію і віддати утримання місцевих доріг у приватні руки. Причому не в одні, а у декілька. Задум насправді був хороший, якби його реалізовували не для «своїх фірм» (тобто пов’язаних з минулим керівництвом ОДА), а в конкурентному середовищі. Так, приватні фірми, які мають техніку для обслуговування доріг, але не можуть охопити всі райони, могли б взяти декілька і скласти конкуренцію облавтодору. Натомість «Рівнеоблавтодору», незважаючи на його найнижчу ціну, відмовили у виграші у всіх тендерах, а райони Рівненщини «акуратно розділили» між сімома досі мало відомими фірмами. Останні мали зробити на найбільш критичних ділянках місцевих доріг дрібний ремонт та обслуговувати дороги у зимовий період.

За даними сайту використання публічних коштів відомо, що деяким із сімох фірм уже виплатили майже всі суми, передбачені договорами до кінця року. Так, костопільське ТОВ «Захід-Диліжанс», яке обслуговує місцеві дороги у Сарненському та Костопільському районах, отримало від обласного департаменту будівництва за липень-жовтень на утримання доріг 6,7 млн грн з 7,9 млн, передбачених договором. Зарічненська міжгосподарська кооперативна шляхо-будівельна дільниця №6, що працює на дорогах Зарічненського та Володимирецького районів — 5,1 млн грн з 7,8 млн грн.

Решті компаній заплатили менше. Так «Прогрес девелопмент компані» з липня за експлуатаційне утримання доріг у Млинівському та Демидівському районах перерахували 2,3 млн грн з 5,85 млн. «ВВ-Паритет» (Дубровицький та Рокитнівський райони) — 2,15 млн грн з 6,1 млн грн. ТОВ «Київ Фундамент Буд» (Корецький, Здолбунівський, Острозький та Гощанський райони) — 6 млн грн з близько 13 млн. «Компанії Барбакан» (Радивилівський і Дубенський райони) — 2,9 млн грн з майже 8 млн грн. Архітектурному Бюро «Янкор» (дороги у Рівненському та Березнівському районах) — 3,2 млн грн з 7,1 млн грн.

Оскільки контракти з фірмами діють до кінця року, на початок наступного з ними могли б підписати додаткові угоди на час, поки не буде знайдено нових підрядників — така практика цілком законна і доволі поширена. Проте обласний департамент будівництва, яким з вересня керує Віталій Кардаш (екс-керівник управління дорожнього господарства при департаменті та один з ініціаторів подрібнення тендеру на утримання доріг навесні), вирішив повернутися до старої схеми. У жовтні було оголошено тендер на 10 млн грн на утримання всіх місцевих доріг області з січня по кінець березня наступного року. Зважаючи на об’єми робіт, виграє або облавтодор, який має мережу ДЕД та техніку, або котрась із приватних фірм, що буде зручною для нового керівництва ОДА. Тим паче, що голова Віталій Коваль добре знає дорожній бізнес: на державну посаду він прийшов з посади директора дорожньої фірми «ВВ Монтаж», яка з минулого року активно співпрацювала з обласним департаментом будівництва та вигравала тендери на ремонти доріг місцевого значення на Рівненщині.

Речник голови Рівненської ОДА Олександр Поліщук прокоментував зміни щодо місцевих доріг коротко:

«Фірми, які виграли тендери навесні, роботу виконують, але, враховуючи жахливий стан доріг та обмежене фінансування, є низка питань, які залишилися не вирішеними. У цілому роботу фірм оцінюємо на четвірку з мінусом. Тендер на зимове утримання оголосили, оскільки коштів, які були виділені на кожний район, не вистачає. Щоб не ділити суму окремо на кожний район, вирішили оголосити загальний тендер».

Аукціон10-мільйонного тендеру відбудеться 24 грудня, до 18 листопада охочі позмагатися фірми ще можуть подавати свої пропозиції. Зазначимо, що на цей рік на Рівненщину було передбачено понад 350 млн грн, 70 млн грн яких — на експлуатаційне утримання. 10 млн грн, на які оголошено тендер, зумисне залишили у резерві, на випадок, якщо на зимовий період не вистачатиме коштів.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також