Рівне має мільярд, але розпорядитися всіма заробленими коштами не може

1670 0

Ми у соцмережах:

Рівне має мільярд, але розпорядитися всіма заробленими коштами не може

Якби розмови про збільшення повноважень місцевого самоврядування стали реальністю, чи змогло б Рівне забезпечувати себе власними коштами, не залежати від дотацій та субвенцій? Про це ми запитали секретаря міськради Рівного Андрія Грещука, який зараз виконує обов'язки міського голови...

— Рівне на себе заробляє достатньо грошей, тобто воно не дотаційне. Але не може їх витратити. Бо податкова і бюджетна системи держави сформовані так, що більшість надходжень міського бюджету йдуть в обласний і державний бюджети і потім частина з них повертається у вигляді субвенцій та дотацій (це переважно кошти на виплату зарплат медикам, освітянам, працівникам культури, соціальні виплати), частина перерозподіляється між районами області, які є дотаційними. Так, бюджет міста за рік отримує близько мільярда гривень доходу. З цієї суми у місті залишається лише 60%. Ці кошти витрачаються на комунальне господарство, на виконання різних міських програм. Щодо наповнення міського бюджету, то 80% надходжень становить податок з доходів фізичних осіб, тобто із зарплати. Щоб збільшувати його надходження, треба збільшувати кількість працівників. Але відповідно до законодавства, міська влада не має важелів впливу на це. Те саме з податком на прибуток, з іншими податками. Щоб змінити цей підхід до формування бюджету, потрібно змінити закони, зробити так, щоб бюджет формувався знизу. Для цього мають бути відповідні формули розрахунків, які враховують мінімальні потреби місцевих бюджетів. Треба, щоб частина податків, які йдуть у державний та обласний бюджет, лишалася на місцях. Скажімо, має бути встановлено якийсь відсоток відрахувань з місцевого до регіонального бюджету — на утримання медзакладів, вищих навчальних закладів, до державного бюджету — на утримання армії, державних установ. Він мав би розраховуватися з урахуванням специфіки регіону: для поліського регіону — один, для гірського — інший, де більше працюючого населення — більший, де менше — менший. Що ми робимо, щоб змінити ситуацію? На рівні Асоціації міст України діє Асоціація фінансистів. Вона працює над змінами до законодавства щодо формування бюджетів. Але Міністерство фінансів України — дуже консервативний орган. І якщо й впроваджує якісь нововведення, то, як правило, вони не на користь місцевим бюджетам.

 
Якщо розглянути розподіл видатків за економічною складовою, то 96% бюджетних коштів витрачається на виплату зарплат, оплату комунальних послуг та енергоносіїв та інші обов'язкові витрати. На розвиток галузей коштів майже не залишається.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також