Виявляється, українське козацтво не лише живе донині, а й бурхливо розвивається. Але не лише завдяки хлопцям у шароварах і з оселедцями, які полюбляють показувати бойовий гопак. Завдяки кому б ви думали? Рокерам! Патлатим і неформально-харизматичним дядькам, які вирішили, що для їхньої культури тема козацтва є модною й актуальною. Це не дивно — між козаками давнини і сучасними шанувальниками альтернативної культури є багато спільного. Що саме — було добре помітно на новому фестивалі української альтернативи «Рок-Січ», батьком-отаманом якого став головний козак «всея естради» Олег Скрипка. Фест зібрав купу людей з усієї України, причому рівняни відігравали на ньому далеко не останню роль.
Відомий фронтмен «ВВ» Олег Скрипка вже деякий час відомий не лише як музикант, а й як організатор — його фольковий проект «Країна мрій» отримав багато схвальних відгуків, ставши непоганою рекламою і для нового дійства. Звісно, вирішувати організаційні питання відомій людині легше, в тому числі й домовлятися з колективами, навіть відомими, виступити на фестивалі «на халяву», ну а молодих, зрозуміло, довго просити не доведеться. Формат «козацтва» Скрипці близький, а тому саме така ідея проекту нікого не здивувала — українська музика, мінімум умовностей, максимум свободи. Місце проведення теж не випадкове — столичний Труханів острів — така собі рок-проекція Хортиці (хоча вже зараз директор фестивалю мріє провести щось подібне і на легендарному острові у Запоріжжі). — Ми заснували козацьку рок-державу, — наголошував отаман Скрипка. — Наші принципи подібні до козацьких — демократія, партнерство, патріотизм. І головне — ми хочемо створити український «мейн-стрім», для якого не підійде слово «формат», а радше — «ідеологія», «стиль». Щоправда, ще перед початком акції трохи галасу додали екологи, які виступили проти проведення «Січі» саме на Дніпрі — начебто рокери народ невихований, сміття понакидають, комашок познищують і т.д. Скасовувати ніхто нічого не став, а ось проблему сміття вирішили унікально й ефективно — кожен гість міг взяти пакет для сміття на 50 літрів, назбирати порожніх пляшок, пластикових стаканів і папірців, здати в пункти прийому, отримавши за це «пивну карту», яка давала можливість насолодитись півлітрою пива від спонсора — «Славутича». Тому побачити порожню пляшку чи банку під кущем протягом двох днів було майже неможливо, вичищали навіть сміттєві баки. Сорок чотири команди особисто відібрав Скрипка для участі у фесті, не обійшлося й без монстрів сучасної альтернативи — «Танок на Майдані Конго», Моторрола», «Борщ», «»ВВ», «Фактично Самі», «Ot Vinta», ветерани рок-сцени «Вій», молоді, але вже відомі «Карна», «Оркестр Янки Козир», «Квадраджесіма», навіть гості з Манчестера, український електро-фольковий гурт «Carpatiana» та інші — такий «вінегрет», який не передбачав стилістичної єдності, запропонували новітні «січовики». Учасники були розбиті на три сцени — на «Баржі» грали більш традиційні «рокові» команди, серед них і «Джаіра» та «Ot Vinta»; «Вежу» окупували «важкі» колективи, а на «Ротонді» зібралися «урбаністичні» команди з електронним звучанням. Через такий формат сам острів нагадував мурашник, коли натовпи глядачів, а вони з’їхались з усієї країни, мігрували від однієї сцени до іншої. На їхньому шляху розташовані пивні точки, біля яких завжди черги, відповідно, тверезих людей на фесті — мабуть, самі організатори. Найяскравішими вийшли виступи «ВВ», «Борщу», «Ot Vinta» та, як не дивно, «ТНМК» — хіп-хопова команда відіграла свій найважчий репертуар. Загалом, майже ніхто нічого не порівнював, оскільки мав свободу слухати те, що хоче. Відповідно, атмосфера свободи вплинула і на загальну ситуацію — мінімум конфліктів, лише декілька звернень до «швидкої». Хоча нецензурних слів таки вистачало, особливо цим не гребували музиканти, котрі також відчули певну свободу творчості, настільки недоступну на інших масових «тусовках». Їх не лякали навіть присутність міністра — віце-прем’єр В’ячеслав Кириленко у перший день вільно гуляв у неміністерській одежі, спілкувався із Скрипкою та розповідав журналістам, що є давнім прихильником рок-н-ролу.