Автомобіль під час їзди може розгойдуватися і кренитися. Щоб цього не відбувалося, машини оснащуються системами стабілізації. Вони складаються з декількох взаємопов'язаних елементів. Стабілізатор знижує навантаження на ходову частину. Однак головне призначення цього вузла – запобігання сильного крену при поворотах. Цей механізм складається з декількох деталей. Одні з них – втулки стабілізатора. Детальніше про ці запчастини на Ланос дивіться за посиланням https://zapchastizaz.com.ua/241-perednij-stabilizator-bolty-vtulki-i-gajki-k-nemu-lanos-sens. Ми ж розкажемо про конструктивні особливості, ознаки поломки та заміну цих вузлів.
Втулки зменшують шум і поглинають вібрації, які виникають в процесі роботи системи. Дані автозапчастини виконані з гуми. Тому в народі їх так і прозвали гумками.
Конструктивні особливості
Дані деталі встановлюються спереду і ззаду. Як говорилося вище, вони виготовляються з гуми. Також вузли можуть бути зроблені з поліуретану. Конструктивно запчастини мало відрізняються. На різні марки авто встановлюються приблизно однакові вироби. Деякі виробники роблять на втулках канавки та приливи. Ці доповнення покликані захистити вироби від ушкоджень.
Втулки впливають на комфорт та якість роботи стабілізатора. Тому їх найменші пошкодження – це вагомий привід для заміни. Про стан деталей можна судити за їх зовнішнім виглядом. Якщо гума змінилася, на ній помітні невеликі тріщини, то потрібно негайно змінювати елементи. При цьому термін служби деталей досить великий. Втулки витримують 30-40 тис. км пробігу. Тобто їх вистачає на 5-6 років їзди.
Експлуатаційний термін запчастин буде більше при своєчасному догляді. Періодично втулки потрібно очищати від бруду.
Ознаки поломок
Не кожен водій буде періодично перевіряти стан втулок. Але він повинен знати ознаки, які свідчать про проблеми з цими елементами стабілізатора:
-
• люфт рулевого колеса;
-
• биття в кермо;
-
• крен кузова при поворотах;
-
• виникнення клацань, постукувань, скрипів;
-
• вібрація у підвісці;
-
• заноси автівки при їзді по прямій дорозі;
-
• втрата стійкості машини.
Ці ознаки можуть говорити про проблеми в інших механізмах авто. Тому слід проводити комплексну діагностику автівки.
Заміна втулок може не знадобитися тільки, якщо вони скриплять. При цьому вузли нові, в деталях немає дефектів. Щоб позбавитися від скрипів, елементи треба змазати. Нерідко скриплять нові деталі. Звук пройде сам по собі через два тижні після установки нових деталей.
Нюанси заміни
Установку нових втулок слід проводити на СТО. Машину заганяють на підіймач або оглядову яму. У першу чергу знімається колесо, стійки та стабілізатор. Після цього демонтується стара втулка. Місце, на якому вона стояла, потрібно добре прочистити. Для цього скористайтеся мильним розчином або силіконовим спреєм. Встановіть втулки. Потім поверніть на місце стабілізатор, стійки та колесо.